نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی بوش

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از اتمام شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی بوش، متوجه شوید که لباس‌ها به طور کامل تمیز نشده‌اند و لک و کثیفی روی آنها باقی مانده است. یکی از کارهای بسیار مهمی که جهت افزایش عمر لباسشویی باید انجام دهید، جرم‌ گیری صحیح و اصولی آن است. عدم جرم گیری به موقع موجب تجمع جرم و رسوب در بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی خواهد شد و ممکن است به مرور به سایر قسمت‌های سالم نیز آسیب وارد کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شیوه درست جرم گیری ماشین لباسشویی بوش را به شما آموزش دهیم.

چه زمانی ماشین لباسشویی بوش به جرمگیری نیاز دارد؟

به صورت کلی زمان مشخصی را برای جرم گیری ماشین لباسشویی Bosch نمی‌توان تعیین کرد. هر وقت احساس کردید که ماشین لباسشویی عملکرد سابق را ندارد و البسه به خوبی روزهای اول تمیز نمی‌شوند، بهترین زمان برای انجام جرمگیری خواهد بود.

از جمله علائمی که نشان‌دهنده‌ی نیاز ماشین لباسشویی به جرم گیری است، مواردی مثل تمیز نشدن لباس‌ها، بوی نامطلوب لباس‌ها پس از شستشو، عدم آبگیری کامل و خشک نشدن لباس‌ها، چرک مردگی لباس‌ها و… هستند.

بهترین کاری که برای افزایش عمر لباسشویی می‌توانید انجام دهید، مراقبت و نگهداری درست از آن است. خوب است که هر چند ماه یکبار اقدام به جرمگیری ماشین لباسشویی بوش خود کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. از این رو نیاز شما به تعمیرات لباسشویی بوش کاهش خواهد یافت.

راههای پیشگیری از ایجاد رسوب در لباسشویی بوش

چندین روش برای جلوگیری از ایحاد رسوب در لباسشویی بوش وجود دارد که به بالا بردن افزایش عمر لباسشویی کمک خواهد کرد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • خوب است که بعد از هر بار شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی، درب آن را باز بگذارید. این کار کمک خواهد کرد که رطوبت دیگ شستشو به خوبی از بین برود.
  • بعد از اتمام مراحل شستشو و باز شدن قفل درب ماشین لباسشویی بوش، بلافاصله لباس‌ها را خارج کنید و آنها را در هوای آزاد پهن کنید.
  • بعد از خارج کردن لباس‌ها، خوب است که با یک دستمال تمیز، درب و لاستیک دور درب را به صورت کامل خشک کنید.
  • هرگز از مواد شوینده‌ی ارزان قیمت و بی‌کیفیت استفاده نکنید.
  • در صورت تمایل سعی کنید که هر چند وقت یک بار، فیلتر ماشین لباسشویی را باز کنید و آن را کاملا شستشو دهید.
  • خوب است که هر چند وقت یک بار مخزن مخصوص وارد کردن مواد شوینده را تمیز کنید.
  • از جمع کردن لباس‌های کثیف در داخل دیگ شستشو اجتناب کنید و یک جای جداگانه برای جمع‌آوری لباس‌های کثیف داشته باشید.
  • شستشوی لباس‌ها را فقط محدود به استفاده از مایع شستشو نکنید. چرا که استفاده‌ی مدام از مایع شستشو باعث ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی خواهد شد. خوب است که هر چند وقت یک بار از پودر شستشوی باکیفیت برای شستشو و افزایش عمر لباسشویی خود استفاده کنید.

راههای پیشگیری از ایجاد رسوب در لباسشویی بوش

مراحل جرمگیری ماشین لباسشویی بوش

به چند روش می‌توانید جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی بوش را در منزل انجام دهید تا به افزایش عمر لباسشویی خود کمک کنید. در ادامه به چند روش برای انجام این کار اشاره خواهیم کرد.

اولین مرحله برای انجام جرمگیری ماشین لباسشویی خاموش کردن و خارج کردن آن از پریز برق است. بعد از این کار باید بدنه‌ی ماشین لباسشویی Bosch را با استفاده از ماده‌ی شوینده‌ی مخصوص تمیز و خشک کنید.

دومین کار این است که مخزن مواد شوینده را به آرامی از جای خود خارج کنید. بعد باید با استفاده از یک فرچه، به خوبی آن را تمیز و سپس به صورت کامل خشک کنید. حالا باید به آرامی مخزن مواد شوینده را سر جای خود قرار دهید.

مرحله‌ی بعدی برای جرمگیری کردن ماشین لباسشویی بوش، تمیز کردن فیلترها است. با استفاده از دفترچه‌ی راهنما، فیلتر را باید از جای مخصوصش بیرون بیاورید و به آرامی جرم و رسوبات را از دور آن خارج کنید تا به طور کامل تمیز شود. بعد از انجام این کار خیلی با دقت فیلتر را در جای خود قرار دهید.

قدم بعدی که باید برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی انجام دهید، تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی و خشک کردن آن پس از هر بار استفاده است. اگر در زمان جرم‌گیری ماشین لباسشویی احساس کردید که جرم و کثیفی در این قسمت رخنه کرده است، با استفاده از یک ماده‌ی شوینده‌ی مناسب تمامی این قسمت‌ها را تمیز کنید.

تمامی این کارهایی که گفته شد را می‌توانید با استفاده از پودر یا قرص جرمگیر ماشین لباسشویی یا ترکیب آب و سرکه انجام دهید. در ادامه هر سه روش را کامل توضیح خواهیم داد و مزایا و معایب هر کدام را با هم بررسی خواهیم کرد.

استفاده از پودر جرمگیری ماشین لباسشویی بوش

یکی از ابزارهای کارآمد برای افزایش عمر لباسشویی، استفاده از پودر جرمگیر است. استفاده از این پودر خیلی سریع تمامی جرم و رسوبات داخل لباسشویی را از بین خواهد برد. با یک بار استفاده از این محصول متوجه خواهید شد که چقدر نحوه‌ی کار کردن ماشین لباسشویی تغییر کرده و چقدر لباس‌ها تمیزتر از قبل شسته شده‌اند.

ساختار شیمیایی پودر جرمگیر لباسشویی بوش به این صورت است که همه‌ی رسوب‌ها و باقی مانده‌ی پودرهای شستشو در فیلتر، لوله‌ها، دیگ شستشو، لاستیک دور درب و مخزن مواد شویند به صورت کامل از بین خواهد برد!

استفاده کردن از این محصول هم بسیار ساده است. کافیست بر اساس دستورالعمل نوشته شده روی بسته‌ی جرمگیر ماشین لباسشویی، پودر را در قسمت مخزن شستشو بریزید. بعد ماشین لباسشویی را روشن کنید و یکی از برنامه‌های شستشو را بدون وارد کردن هیچ لباسی به دیگ شستشو اجرا کنید.

استفاده از پودر جرمگیری ماشین لباسشویی بوش

بعد از تمام شدن مراحل شستشو، باید درب ماشین لباسشویی بوش را به مدت نیم ساعت باز بگذارید. بعد از یک بار استفاده، متوجه تغییر بزرگی در ماشین لباسشویی خود، خواهید شد.

استفاده از پودرجرمگیر ماشین لباسشویی مزایای بسیاری برای دستگاه شما دارد. مزایایی مثل از بین بردن بوی بد لباسشویی، رفع کامل تمامی رسوبات موجود در لوله‌های خرطومی زیر دیگ و فیلتر و دیگ داخلی لباسشویی، جلوگیری از ایجاد جرم و رسوب در لباسشویی، بهتر شسته شدن لباس‌ها، افزایش عمر لباسشویی و صرفه‌جویی در میزان مصرف مواد شوینده و… .

استفاده از قرص جرمگیر ماشین لباسشویی

قرص جرمگیر ماشین لباسشویی هم محصول دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید به بهبود عملکرد ماشین لباسشویی خود کمک کنید. استفاده از این محصول خواص ضد بو، ضد قارچ و آنتی باکتریال دارد.

روش استفاده کردن از قرص جرمگیر ماشین لباسشویی هم بسیار ساده است. برای استفاده از این محصول کافیست که یک قرص جرم‌گیر را به داخل دیگ شستشو وارد کنید و ماشین لباسشویی را با دمای آب 60 درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید.

بعد از اتمام مراحل شستشو، باید به مدت نیم ساعت درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید و دیگ شستشو و لاستیک دور درب را به طور کامل خشک کنید. دفعه‌ی بعدی که لباس‌ها را در ماشین لباسشویی بشویید، متوجه تغییر بزرگی خواهید شد.

استفاده کردن از قرص جرمگیر ماشین لباسشویی بوش مزایای بسیاری برای دستگاه شما خواهد داشت. از جمله‌ی این مزایا عبارتند از: افزایش عمر لباسشویی، سهولت در استفاده، از بین بردن سختی آب، از بین بردن تمامی جرم‌ها و رسوبات و باقی مانده‌ی مواد شوینده در لوله‌های خروجی آب و فیلترها، از بین بردن بوی بد دیگ شستشو، جلوگیری از ایجاد جرم و رسوب، بالا رفتن کیفیت شستشوی ماشین لباسشویی و از همه مهتر صرفه جویی در مصرف برق و مواد شوینده.

استفاده از قرص جرمگیر ماشین لباسشویی

استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

بسیاری افراد برای افزایش عمر لباسشویی خود دوست ندارند از محصولات شیمیایی استفاده کنند. یکی از روش‌های طبیعی جرم گیری لباسشویی بوش، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است.

ولی در نظر داشته باشید که استفاده‌ی مداوم از این دو محصول به خاطر خاصیت اسیدی که دارند، ممکن است به مرور زمان به لاستیک دور ماشین لباسشویی آسیب وارد کند. برای انجام این کار، باید محلولی که با هم ترکیب کرده‌اید را وارد مخزن مواد شوینده کنید و ماشین لباسشوی را روشن کنید. پس از اتمام مراحل شستشو، متوجه تمیز شدن دیگ شستشو و لاستیک‌ها و فیلترها خواهید شد.

کلام آخر

در این مقاله به طور مفصل در مورد شیوه‌های جرم‌گیری ماشین لباسشویی بوش و جلوگیری از این مشکل صحبت کردیم. یکی از نکات بسیار مهم که در مقاله به آن اشاره شد، باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی پس از هربار شستشو و خشک کردن تمامی قسمت‌های آن است. چرا که با انجام این کار، گرما و رطوبتی که داخل دیگ شسشتو وجود دارد از بین خواهد رفت و از ایجاد جرم و رسوب جلوگیری خواهد شد.

دومین نکته‌ی مهم این است که به هیچ عنوان از دیگ شستشو به عنوان جای نگهداری لباس‌های کثیف استفاده نکنید. همین‌طور پس از اتمام مراحل شسشتو و باز شدن قفل درب، حتما لباس‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خارج کنید. چرا که به خاطر رطوبت لباس‌ها، ممکن است جرم و باکتری در داخل لباسشویی به وجود آید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید