نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین ظرفشویی این روزها به عنوان یک کالای برقی پرمصرف در هر خانه ای به حساب می‌‎آید. برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی لازم است که شوینده‌های مناسب و باکیفیت تهیه کنیم. به علاوه اطلاع از نحوه استفاده از شوینده هم اهمیت زیادی دارد. برخی از افراد ممکن است نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش را ندانند و پس از اتمام شستشو، به نتیجه‌ی دلخواه نرسند.

در مورد قرص‌‌های ماشین ظرفشویی این نکته را باید اضافه کنیم که آنها حاوی مواد شیمیایی بسیار زیادی هستند. این قرص‌ها با مخلوط شدن آب با دمای کافی، چربی‌ها و لکه‌‎ها را از روی ظروف پاک می‌کنند. حال اگر شما نحوه‌ی صحیح استفاده از آنها را ندانید، ممکن است پس از شسشتو شاهد لکه و کثیفی روی ظروف باشید.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش و انتخاب بهترین شوینده‌ها صحبت کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی بوش

چیزی که باید به آن بسیار توجه داشته باشید، نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش و شناخت انواع شوینده‌هاست. هر چه بیشتر در مورد این شوینده‌ها و نحوه‌ی صحیح استفاده از آنها بدانید، نتیجه‌ی خیلی بهتری از شسشتو خواهید داشت.

مواد شوینده‌ی ماشین های ظرفشویی Bosch و سایر برندها، به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • شوینده‌های قرصی
  • شوینده های ژله‌‎ای
  • شوینده های پودری

هر کدام از این شوینده‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. مثلا شوینده های قرصی، قدرت بسیار بالایی در لکه گیری و پاک کنندگی دارند. ولی شوینده‌های ژله ای معمولا لایت‌تر هستند. شوینده‌های پودری هم به نوبه‌ی خود خوب هستند و اقتصادی‌تر و مقرون به صرفه ‎تر محسوب می شوند.

انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی بوش

در ادامه این سه مواد شوینده‌ی ماشین ظرفشویی را به شما معرفی خواهیم کرد:

شوینده‌های قرصی ماشین ظرفشویی

همان‎طور که بالاتر اشاره کردیم، شوینده های قرصی ماشین ظرفشویی، قدرت بسیار بالایی در لکه‌بری و پاک‌کنندگی دارند. این قرص‌ها در واقع ترکیبی از شوینده های پودری و ژله‌ای هستند. برخی از سازندگان شوینده‌های ماشین ظرفشویی، قرص‌هایی با ترکیب ژل به بازار ارائه کرده‌اند که اگر از این محصولات استفاده کنید، نیاز کمتری به نمک و مایع جلادهنده خواهید داشت.

همیشه در نظر داشته باشید که نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش متفاوت است و نکات بسیار زیادی را باید در نظر داشته باشید. مثلا ممکن است پس از مدتی استفاده از قرص‌های ماشین لباسشویی متوجه شوید که کارایی ماشین ظرفشویی مثل قبل نیست. در چنین مواقعی بهترین کار تعویض نوع شوینده است. مثلا اگر تا به امروز از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می‌کردید، بهتر از آن را با ژل شستشو جایگزین کنید.

بهترین نوع قرص ماشین ظرفشویی Bosch که به بهبود کارایی دستگاه شما نیز کمک می‎کد، قرص کوانتوم است. این محصولات حاوی یک پوسته ژله‌ای مانند هستند که خیلی راحت در آب حل می‌شوند. ترکیبات این نوع قرص شسشتو بسیار جذاب است و به آن قرص‌های همه کاره نیز می‎گویند. چرا که شما را تا حد زیادی از نمک و مایع جلادهنده بی‌نیاز می‌‎کند. از همه مهمتر اینکه به از بین بردن جرم‌ و رسوبات درون ماشین ظرفشویی نیز کمک می‎کند.

شوینده‌های پودری ماشین ظرفشویی

شوینده‌های پودری هم می‌توانند انتخاب خوبی برای شستشوی ظروف باشند. پودرهای شستشو به نسبت قرص‌ها، قیمت پایین‌تری دارند.
این شوینده‌ها بسیار برای لکه ‌بری ظروف و تمیزی مناسب هستند. ولی در هنگام استفاده این نکته را باید در نظر داشته باشید که این شوینده‌ها ممکن است برای ظروف حساسی مثل کریستال یا شیشه‌ای مناسب نباشند. چرا که این مواد شوینده حاوی مواد ساینده هستند و به همین دلیل ممکن است به ظروف آسیب وارد کند.

بسیار مهم است که هنگام استفاده از شوینده‌های پودری، از نمک و روغن جلادهنده که در ادامه کامل آن را معرفی خواهیم کرد، استفاده کنید. نکته ی بسیار مهم دیگر در مورد این نوع شوینده‌ها، اندازه‌ای است که شما برای شستشو استفاده می‌کنید.

چنانچه خیلی بیش از حد مجاز از این شوینده‌ها استفاده کنید، ممکن است ظروف لک شوند یا به طور کامل در آب حل نشوند و ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی شما کنند!

شوینده‌های ژله‌ای ماشین ظرفشویی

تا به اینجا در مورد نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش و همین‌طور شوینده‌های پودری چیزهایی آموختید. شوینده های ژله ای هم نوع دیگری از شوینده ها هستند که مزایای بسیاری دارند. یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از این نوع شوینده ها برای ماشین ظرفشویی Bosch، آزاد شدن آهسته ی آن در هنگام شستشو است. به این معنی که در هر بار استفاده، دوز ثابت و معینی از این ژل آزاد خواهد شد و خیلی آرام در آب حل می‌شود.

دیگر مزیتی که این شوینده ها دارند این است که برخلاف شوینده‌های پودری، ایجاد خط و خش روی ظروف نمی‌کنند و ظرف‌ها کاملا تمیز و عاری از لک خواهند شد. دیگر مزیتی که این مواد شوینده دارند این است که به بالا بردن عمر دستگاه نیز کمک خواهند کرد.

جلادهنده‌ی ماشین ظرفشویی

جلادهنده‌ی ماشین ظرفشویی

خوب حالا که در مورد شوینده‌ها، علی‌الخصوص نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش دانستید، خوب است که اطلاعاتی هم در مورد جلادهنده ی ماشین ظرفشویی بدانید.

وظیفه ی اصلی جلادهنده‌ها در ماشین ظرفشویی، رسوب‌زدایی دستگاه و کمک به براق کردن هر چه بیشتر ظرف‌ها مخصوصا ظروف شیشه‌ای و بلوری است. این مواد علاوه بر جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش روی ظرف‌ها، کیفیت شسشتو را بیشتر خواهد کرد و به بالا بردن عمر ماشین ظرفشویی نیز کمک می‌کند.

روند کارکرد مایع جلادهنده هم به این صورت است که در هنگام آبکشی، از مخزن مخصوص خود رها می‌شود و میزان لغزندگی آب را روی ظروف را بالا می‌برد. در نتیجه حرارت آب خیلی راحت به گرم کردن ظروف کمک می‌کند و هیچ‌گونه لکی را روی آنها باقی نخواهد گذاشت.

جلادهنده‌ی ماشین ظرفشویی بوش

نحوه استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی بوش

ماشین های ظرفشویی بوش، دارای یک دریچه‌ی درجه‌بندی شده مخصوص مایع جلا دهنده هستند. شما به راحتی می‎توانید مایع جلادهنده‌ی خود را به اندازه‌ی کافی در آن بریزید. نکته‌ای که در مورد مایع جلا دهنده باید در نظر داشته باشید، استفاده‌ی به اندازه‌ی آن است.

اگر شما خیلی بیشتر از حد مجاز این مایع را وارد کنید، نتیجه‌ی عکس از شستشو خواهید داشت. همین امر موجب خواهد شد که شاهد لک و کثیفی روی ظروف باشید. همیشه به اندازه‌ی تعیین شده روی ماشین ظرفشویی خود دقت کنید و به اندازه‌ آن را وارد کنید. نه کمتر از حد مجاز و نه بیشتر از حد مجاز!

نمک ماشین ظرفشویی

استفاده از نمک هم تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن کیفیت شستشوی ظروف خواهد داشت و هم به بالا بردن عمر دستگاه کمک می‎کند.
حتما اطلاعات کافی در مورد مکانیزم و نحوه ی کارکرد ماشین ظرفشویی دارید. ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظروف از فشار آب خیلی زیاد استفاده می‌کند. گاهی اوقات همین فشار زیاد ممکن است باعث خط و خش و کدری روی ظروف شود. استفاده از نمک ماشین ظرفشویی تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

نمک ماشین ظرفشویی، از ایجاد خط و خش جلوگیری می‌کند و از همه مهمتر اینکه میزان سختی آب را تا حد خیلی زیادی کاهش می‌دهد. دیگر مزیتی که استفاده از نمک ظرفشویی دارد، کم کردن میزان رسوبات آهکی است. آهک به مرور زمان باعث گرفتگی مسیر آب خواهد شد. همین گرفتگی پس از مدتی باعث فشار وارد شدن به پمپ ماشین ظرفشوی می شود و در نتیجه عمر ماشین ظرفشویی شما کاهش پیدا خواهد کرد.

نمک ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بوش

جای مخزن نمک ماشین ظرفشویی Bosch، در کف دستگاه است. خیلی راحت با چرخاندن درب مخزن به جهت خلاف عقربه های ساعت، می‎توانید آن را باز کنید و به اندازه‌ی کافی مخزن را از نمک پر کنید. برای سهولت کار، بهتر است از یک قیف برای انجام این کار استفاده کنید. با استفاده از قیف، اضافه‌های نمک در اطراف مخزن نخواهد ریخت.

بهترین اندازه‌ای که برای ریختن نمک در ماشین ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشید، به اندازه‌ی دو بندانگشت است که باید سر محفظه خالی باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که پر کردن لب به لب محفظه ی نمک ماشین ظرفشویی، باعث ایجاد شوره یا سفیدک روی ظروف خواهد شد.

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش بهتر است یا مایع شوینده؟

در این مقاله به طور مفصل در مورد نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش و انواع محصولاتی که در بازار موجود است برای شما گفتیم. هر کدام از این مواد شوینده، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بالاتر توضیح دادیم که گاهی ممکن است پس از مدتی استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، متوجه شوید که ماشین ظرفشویی کارایی قبل را ندارد و نیاز داشته باشید که از محصول دیگری استفاده کنید.

اگر شما بخواهید سال‌ها بدون هیچ دردسری از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید، باید نکاتی را که در مورد انواع شوینده ها و اهمیت استفاده از نمک و جلادهنده گفتیم در نظر داشته باشید. هر چه بیشتر به همین نکات دقت کنید، هم نتیجه‌ی بهتری از شسشتو خواهید داشت و هم اینکه تا سال‌ها بدون هیچ مشکلی از ماشین ظرفشویی خود استفاده خواهید کرد.

امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید