آموزش، معنی کلمات و کاربرد دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش

معانی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

پیشرفت تکنولوژی این روزها به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان به سادگی از ماشین لباسشویی‌های خانگی در منزل استفاده کرد. و لازم است برنامه‌ها و نحوه عملکرد هر برنامه را بدانید. یکی از چالش‌هایی که این روزها کاربران لباسشویی‌های بوش و دیگر برندها دارند این است که معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش چیست؟ در صورت آشنایی با معنی کلمات و برنامه های ماشین لباسشویی بوش، می توانید به راحتی از کلیه امکانات دستگاه‌تان استفاده کنید.

تمامی آموزش‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم به همراه تصاویری از نمایشگر و بخش دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش است که در بیشتر مدل‌های این برند، یکسان بوده و شما می‌توانید برای هر مدلی که در منزل استفاده می‌کنید، از این محتوا بهره مند شوید.

معنی دکمه های روی ماشین لباسشویی

کار با ماشین لباسشویی‌های نسل جدید حتی اگر دانش بالایی در زمینه زبان انگلیسی و کار با لوازم خانگی داشته باشید، ساده نیست. یک برنامه اشتباه در شستشویی ماشین لباسشویی، در درجه اول در طولانی مدت به لباس‌های شما آسیب وارد می‌کند. در درجه دوم نیز می‌تواند به دستگاه آسیب وارد کند و فرآیند سیستمی لباسشویی را دچار مشکل کند.

در صورت آشنایی با برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی بوش، نه تنها بهترین عملکرد را از لباسشویی دریافت می‌کنید، بلکه لباس‌های شما کمتر آسیب دیده و باکیفیت بهتری شسته می‌شود و از همه مهم‌تر به تعمیر ماشین لباسشویی بوش کمتر نیاز پیدا می‌کنید.

معنی کلمات و کاربرد دکمه‌های ماشین لباسشویی بوشنحوه استفاده از ماشین لباسشویی

قبل از اینکه با نحوه استفاده از ماشین لباسشویی بوش خود آشنا شوید، بهتر است که ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به طور کاملا اصولی نصب شده است. برای نصب ماشین لباسشویی بوش می‌بایست نکات و راهکارهایی را در نظر بگیرید. البته نصب آن کار هر کسی نیست و می‌بایست توسط یک تکنسین حرفه‌ای انجام بگیرید.

پس از اینکه از نصب اصولی دستگاه مطمئن شدید باید صفر تا صد کار با لباسشویی را که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم بخوانید و سپس اقدام به استفاده از دستگاه کنید.

اطمینان از اتصال دستگاه به برق: ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به برق ساختمان متصل است. (حتما دوشاخ ماشین لباسشویی را به سه راهی آمپردار متصل کنید.)

فشردن دکمه استارت: بعد از اینکه از اتصال دستگاه به برق مطمئن شدید، می‌بایست دکمه پاور، روشن کردن یا استارت را پیدا کنید. این دکمه معمولا با یکبار فشردن یا با چند ثانیه نگه داشتن، دستگاه و نمایشگر آن را روشن می‌کند.

قرار دادن لباس‌ها: در این مرحله درب لباسشویی را باز کرده و لباس‌ها را به اندازه کافی داخل آن قرار دهید. لباسشویی دارای ظرفیت مشخصی برای قراردادن مقدار مشخص لباس درون آن است و شما باید سعی کنید بر اساس آن مقدار و به صورت فرضی مقدار مشخصی لباس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

اضافه کردن پودر لباسشویی: این مرحله باید به اندازه کافی پودر، داخل ماشین لباسشویی بریزید. اندازه دقیقی برای ریختن پودر داخل ماشین وجود ندارد. شما باید بر اساس میزان کثیفی لباس‌ها، نوع لباس‌ها و … به اندازه نیاز پودر ماشین لباسشویی داخل دستگاه بریزید.

در نظر داشته باشید که می‌توان به لباسشویی چند مرحله شستشو اضافه کنید. در نتیجه تعداد دفعات شستشو را نیز در میزان پودری که داخل دستگاه ریخته می‌شود، به یاد داشته باشید. بخش اضافه کردن پودر لباسشویی، معمولا در بیشتر مدل‌های بوش، همانند یک کشو در جلو دستگاه است. اگر این محفظه را بیرون بکشید شاهد سه بخش خواهید بود:

  1. محفظه‌ای برای اضافه کردم مواد شوینده برای شستشوی اصلی (این بخش از دیگر بخش‌ها فضای بیشتری را دربردارد)
  2. محفظه‌ای برای اضافه کردن نرم کننده لباس‌ها
  3. محفظه‌ای برای مواد شوینده جهت خیس خوردن

در صورتی که لباس‌های بسیار کثیفی دارید و نیاز است که تعداد دفعات بیشتری شسته و در عین حال با ماده نرم کننده، نرم شوند، می‌بایست به مقدار کافی در تمام این محفظه پودر مخصوص بریزید. معمولا روی پودرهایی که خریداری می‌کنید، اطلاعاتی برای میزان استفاده برای انواع لباس را توضیح داده است.

نکته 1: اگر بخواهید که فرآیند شستشو به صورت حرفه‌ای‌تر و بهتر انجام بگیرد می‌توانید از مایع شوینده‌های مخصوص یا قرص لباسشویی استفاده کنید. قرص‌ها را معمولا باید همراه لباس‌ها داخل دیگ لباسشویی قرار دهید.

نکته 2: حتما قبل از شروع کار شستشو و بستن درب ماشین لباسشویی و زدن دکمه استارت، تمامی مراحلی که در بالا گفته‌ایم و برنامه‌ای که برای شستشو دارید را چک کنید، چون تقریبا 90 درصد مدل‌های ماشین لباسشویی بوش امکان توقف سیکل شستشو در حین انجام کار را ندارد. یعنی حتی شما نمی‌توانید در حین شستشو لباس جدیدی به دیگ اضافه کنید.

معانی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش

قطعاً شما زمانی که به نمایشگر ماشین لباسشویی نگاه می‌کنید با عبارات انگلیسی زیادی روبرو می‌شوید که هر کدام برای ایجاد برنامه شستشویی مشخص و دقیق است. در نتیجه برای اینکه بهترین عملکرد را از دستگاه دریافت کنید و ماشین لباسشویی را دچار مشکل نکنید، می‌بایست با تمامی این عبارات آشنا باشید.

کاربرد دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش را زمانی متوجه خواهید شد که معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش را به طور کاملا دقیق بدانید. ما به صورت تصویری تمامی این دکمه‌ها را برایتان شرح داده‌ایم.

به جهت جامع بودن آموزش کار با ماشین لباسشویی بوش ما پنل ها و نمایشگرهای بیش از 90 درصد ماشین لباسشویی‌های بوش بازار را بررسی و 3 نمونه پرکاربرد و مناسب را برایتان شرح داده‌ایم که با یادگیری کار با این پنل ها، می‌توانید با انواع پنل های نمایشگر لباسشویی‌های بوش کار کنید.

پنل شماره 1

معانی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش

  1. دکمه Power که برای خاموش و روشن کردن استفاده می‌شود.
  2. ولوم ماشین لباسشویی برای انتخاب برنامه‌ها
  3. دکمه تنظیمات i-Dos
  4. تنظیمات اضافی برای بهتر کردن برنامه‌های شستشو که شامل شستشو بهینه‌تر (EcoPerfect)، شستشو با سرعت بیشتر (SpeedPerfect)، پیش شستشو برای افزایش دفعات شستشو دستگاه (Prewash)، اضافه کردن دفعات آبکشی (Rinse Plus) و انجام فرآیند برای اتوکشی بهتر و آسان‌تر (Easy Iron)
  5. این دکمه امکان تغییر در برنامه‌های پیش فرض دستگاه مانند دما (Temperature)، میزان سرعت چرخش دیگ لباسشویی (Spin) و زمان آماده به کار برای شروع شستشو (Ready In)
  6. دکمه قفل کودک
  7. دکمه شروع یا استارت کار
  8. نمایشگر معمولی دستگاه

در ادامه بخش‌هایی از این دکمه‌ها که نیاز به توضیحات بیشتر دارد را برایتان شرح می‌دهیم:

آموزش واژگان ماشین لباسشویی بوش

1- بخش i-Dos: این سیستم به عنوان تقسیم هوشمند می‌شناسند و با فعالسازی آن می‌توانید در مصرف مواد شوینده و آب لباسشویی صرفه جویی کنید.

بخش a (نرم کننده): این بخش تعیین کننده میزان نرم کننده برای شستشو لباس‌ها است که دارای 3 حالت است:

1- یک خط برای شستشو لباس‌های نرم
2- دو خط برای لباس‌های معمولی
3- سه خط برای لباس‌های بسیار نرم

بخش b (ماده شوینده): این بخش همان طور که مشخص است برای ماده شوینده است که دارای سه حالت است:

1- یک خط برای برای لباس‌هایی که خیلی کثیف نیستند
2- دو خط برای برای لباس‌های کثیف معمولی است
3- سه خط برای لباس‌های خیلی کثیف است

2- اینجا دمای داخل دیگ ماشین لباسشویی را نشان می‌دهد. این دما به سانتی گراد نمایش داده شده و در صورتی که در علامت حرف c که در تصویر می‌بینید، روشن شد، نشان می‌دهد که دمای آب داخل ماشین لباسشویی سرد است.

3- این عدد نشان دهنده سرعت ماشین لباسشویی و سرعت چرخش دیگ دستگاه است. میزان این سرعت براساس دور در دقیقه اندازه گیری می‌شود و بر اساس مدل دستگاه و نوع برنامه‌ای که برای شستشو استفاده می‌کنید، متفاوت است. زمانی که سرعت به صفر برسد امکان تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد. اگر آیکون علامت d روشن شد یعنی دستگاه در حال آبکشی یا Rinse Stop است.

4- این بخش مربوط به زمان آماده به کار دستگاه است و نشان می‌دهد که سیکل شستشو ماشین چند دقیقه و ساعت دیگر به پایان می‌رسد. در حالتی نیز میزان پایه شوینده را به میلی لیتر نشان می‌دهد و در حالتی دیگر میزان بارگیری به صورت پیشنهادی برای در نظر گرفتن حجم مشخص لباس‌ها را نشان می‌دهد. این بخش زمانی که آیکون Kg در کنار آن روشن شد، مشخص خواهد شد.

5- در این بخش اطلاعاتی مربوط به مصرف آب e و میزان انرژی f را نشان می‌دهد. این میزان براساس تعداد خط های روشن شده است. در صورتی که در بخش f میزان خط بیشتر از حالت معمول روشن شود یعنی دستگاه در حال انجام فرآیند سخت‌تر برای شستشو است و به دنبال آن برق بیشتری نیز مصرف می‌کند. همین جریان برای بخش e نیز کاملا روشن است و هر چه قدر تعداد بیشتری از خط‌ها روشن باشد، یعنی دستگاه در حال مصرف آب بیشتری برای سیکل شستشو است.

در ادامه می‌خواهیم آیکون‌هایی که در این نمایشگر است را برای شما شرح دهیم چون کاملا مشخص می‌کند کاربرد دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش در این بخش چیست.

معنی واژه های ماشین لباسشویی بوش

علامت A: این نشانگر مربوط به کشو جاپودری ماشین لباسشویی است. در صورتی که مشاهده کردید که این دکمه روشن شد یعنی درب کشو جاپودری به خوبی بسته نشده است. معمولاً این دکمه پس از استارت کار نشان داده می‌شود که به شما هشدار می‌دهد که درب جاپودری را ببندید.

علامت B: اگر این نشانگر به نمایش درآمد یعنی درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشده است.

علامت C: این نشانگر که شبیه به شیر آب است کاملاً با شیر آب ارتباط دارد. به گونه‌ای که اگر میزان فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی کم باشد یا آب قطع شده باشد، این دکمه روشن خواهد شد.

علامت D: این علامت زمانی روی نمایشگر ماشین لباسشویی Bosch نشان داده می‌شود که میزان کف داخل دیگ بسیار زیاد باشد.

دستگاه در مواجه با این مشکل به صورت خودکار یک دور آبکشی اضافی را به برنامه شستشو در حین کار اضافه می‌کند. این هشدار نشان دهنده این است که میزان مایع شستشو استفاده شده برای این میزان آب، زیاد است و باید میزان ماده شوینده خود را برای برنامه بعدی شستشو کم کنید.

علامت E: زمانی که قفل کودک دستگاه را به روش مشخص خود، روشن کرده باشید، این علامت روشن می‌شود.

علامت F: اگر در برنامه شستشو خود Prewash یا پیش شستشو را فعال کرده باشید، این آیکون روشن شده و به شما وضعیت دستگاه را که در این حالت قرار دارد، نشان می‌دهد.

علامت G: زمانی که سیکل شستشو در حال انجام است، این دکمه روشن می‌شود.

علامت H: زمانی که ماشین لباسشویی در مرحله آبکشی یا Rinse باشد، این دکمه روشن شده و به شما نشان می‌دهد که لباسشویی در چه مرحله‌ای از سیکل قرار دارد.

علامت I: زمانی که لباسشویی در مرحله چرخش یا Spin باشد، این دکمه روشن می‌شود.

پنل شماره 2:

معنی کلمات پنل شماره ۲ ماشین لباسشویی بوش

1- این بخش برای ایجاد تغییرات در تنظیمات پیش فرض مواردی مانند دما (Temp)، تایمر (Ready in) و سرعت چرخش (rpm) است.
2- اگر قصد دارید تنظیمات اضافی به برنامه‌های شستشو خود اضافه کنید در این بخش می‌توانید فرآیندهای شستشوی بهینه (Eco Perfect)، شستشوی سریع (Speed Perfect) و اتوکشی آسان (Easy Iron) را برای برنامه خود فعال کنید.
3- دکمه شروع یا استارت است که بعد از فرآیند انتخاب برنامه‌های ماشین لباسشویی بوش باید آن را بزنید.
4- دکمه ولوم ماشین لباسشویی است برای انتخاب برنامه‌ها
5- نماینشگر ماشین لباسشویی است که با علامت‌ها و آیکون‌های مختلف وضعیت دستگاه و نوع انتخاب برنامه را به شما تا حدودی نشان می‌دهد.

پنل شماره 3:

meaning-words-Panel-No-3-bosch-washing-machine

1- دکمه توقف و شروع به کار لباسشویی
2- دکمه روشن و خاموش کردن لباسشویی
3- بخش نمایش تنظیمات و اطلاعات دستگاه
4- دکمه‌ای برای انتخاب دما
5- دکمه‌ای برای تایمر و انتخاب تأخیر زمانی
6- دکمه‌ای برای انتخاب میزان سرعت چرخش
7- بخشی برای مشخص کردن تنظیمات اضافه در برنامه شستشو مانند شستشوی بهینه (Eco Perfect)، شستشوی سریع (Speed Perfect)، شستشوی شدید (Intensive) و اتوکشی آسان (Easy Iron)

عملکرد دکمه‌ های ماشین لباسشویی بوش

تا اینجای کار با تمامی آیکون‌ها، نشانگرها و علامت‌های موجود روی لباسشویی‌های بوش آشنا شدید و تا حدودی معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش را متوجه شدید، اما اینکه این‌ها هر کدام چه کارایی برای شما دارد و چگونه سیکل شستشو ماشین را به بهترین شکل بهینه می‌کند، مواردی است که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

دکمه تأخیر زمانی (Ready In): این دکمه همان طور که از نام آن پیداست برای این تعبیه شده است که شما برنامه شستشو خود را به زمانی دیگر موکول کنید. به عنوان مثال می‌خواهید شستشو لباس‌ها در ساعت 3 عصر شروع شده و زمانی که شما از محل کار به خانه برگشته‌اید، شستشو انجام شده باشد.

با فشردن این دکمه یک تایم را باید مشخص کنید تا رأس همان ساعت شستشو آغاز شود. در نظر داشته باشید که این دکمه را پس از انتخاب نوع برنامه شستشو باید تعیین کنید و اضافه کردن مایع شوینده، نرم کننده و … را فراموش نکنید.

دکمه پیش شستشو(Pre Wash)

دکمه پیش شستشو(Pre Wash): اگر لباس‌های شما بیش از حالت معمول کثیف است بهتر است که از این قابلیت ماشین لباسشویی استفاده کنید. فعال کردن این بخش بدین معنی است که لباسشویی دفعات شستشو را بیشتر کند.

این دکمه نیز همانند دکمه قبلی باید پس از انتخاب نوع برنامه شستشو انتخاب شود. در نظر داشته باشید که در برخی لباسشویی‌های Bosch برای فعالسازی این بخش باید چند ثانیه دکمه را نگه دارید.

دکمه ضد چین و چروک (Iron Easy): این دکمه به اتوکشی آسان نیز شهرت دارد و با فعالسازی این دکمه پس از انتخاب نوع برنامه شستشو، لباس‌ها با فرآیندی شسته می‌شود که اتوکشی آن ساده شود به طور کلی چین و چروک زیادی نداشته باشد.

دکمه انتخاب دما (Temperature): این دکمه در برخی مدل‌های ماشین لباسشویی بوش با Temp نشان داده شده است. این دکمه برای تعیین دمای مورد نیاز برای خشک کردن لباس‌ها و دمای مورد نظر در سیکل شستشوی لباسشویی است.

برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید باید براساس نوع لباسشویی بوش، سیکل انتخاب دما را چند بار انجام دهید و دمای مورد نظر برای بخش‌های مختلف بر اساس مواردی که روی نمایشگر نشان داده می‌شود، انتخاب کنید.

دکمه چرخش یا آبگیری (Spin): همان طور که میدانید لباسشویی برای خشک کردن و آبگیری لباس در یک یا چند مرحله لباس‌ها را در سرعت و دورهای مشخص در دیگ می‌چرخاند.

حال شما با این دکمه می‌توانید سرعت چرخش و آبگیری را برای خود تعیین کنید. این سرعت که در بعضی از دستگاه‌ها با rpm نشان داده می‌شود، بر اساس دور بر دقیقه است و شما باید چند بار دکمه را فشار دهید تا به عدد مورد نظر برسد و آن را تأیید کنید.

دکمه آبکشی اضافی (+Rinse): دکمه آبکشی اضافی همان طور که از نام آن پیداست تعداد دفعات آبکشی دستگاه را مشخص می‌کند. در برخی دستگاه ها با Rinse Plus نیز نشان داده می‌شود. این قابلیت را هم بعد از مشخص کردن نوع برنامه شستشو باید تعیین کنید.

دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive)

دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive): زمانی که حجم زیادی لباس بسیار کثیف برای شستشو درون دیگ لباسشویی قرار داده‌اید، با انتخاب این گزینه پس از تعیین برنامه شستشو به لباسشویی اعلام می‌کنید که لباس‌ها را با حداکثر توان و انرژی بیشتر بشوید. در نظر بگیرید که فعال کردن این بخش مصرف برق و میزان ساعت شستشو را افزایش می‌دهد.

دکمه شستشوی بهینه (Eco Perfect): این دکمه برعکس دکمه قبلی با عنوان شستشو اقتصادی برای مصرف کمتر آب و انرژی برق است و بیشتر برای لباسهایی که نیاز کمتری به شستشو دارند، توصیه می‌شود. در این حالت میزان دمای آب کاهش یافته و برای حفظ کیفیت شستشوی دستگاه، مدت زمان سیکل شستشو افزایش می‌یابد.

قفل کودک (Child Lock): این دکمه همان طور که از نام آن پیداست برای جلوگیری از خرابکاری کودکان در استفاده از لباسشویی است. زمانی که این دکمه را فعال کنید، تمامی دکمه‌ها غیر از دکمه روشن و خاموش، غیرفعال می‌شود. دکمه قفل کودک را باید 3 ثانیه نگه داشته تا فعال شود و برای خاموش کردن این قابلیت نیز باید به همین صورت، دکمه را 3 ثانیه نگه دارید.

آموزش برنامه‌ های ماشین لباسشویی بوش

تا اینجای کار با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش آشنا شدید. حال می‌خواهیم معنی برنامه‌های ماشین لباسشویی بوش و نوع عملکرد آن در هر برنامه را شرح دهیم:

برنامه پنبه‌ای (Cotton): این برنامه برای شستشوی لباس‌های پنبه‌ای و نخی کارایی دارد. تمامی لباس‌های رنگی مانند انواع پیراهن و پیژامه، انواع لباس‌های کتان، لباس زیر که خیلی کثیف نباشند، مناسب این برنامه است. بهترین دما برای این برنامه 60 درجه سانتی گراد است.

برنامه ظریف (Delicate): نام دیگر این برنامه Silk است. اگر قصد شستشوی لباس‌های ظریف، ابریشمی و حساس (گران قیمت) را دارید، این برنامه برای شما مناسب است. دمای پیشنهادی برای این برنامه 40 درجه سانتی گراد است.

برنامه پشمی (Wool)

برنامه پشمی (Wool): اگر قصد شستشوی لباس‌های پشمی مانند کاپشن‌ها و خزها را دارید حتماً از این برنامه استفاده کنید. برنامه‌های دیگر به خوبی این نوع لباس‌ها را نمی‌شوید. دمای پیشنهادی برای این برنامه 40 درجه است.

برنامه شستشوی پوشاک تیره (Dark Wash): این برنامه برای شستشو لباسهای تیره و مشکی کارایی دارد. در برخی مدل‌های بوش با Dark Garment شناخته می‌شود. در سیکل شستشو این برنامه تعداد دفعات آبکشی کم شده و سیکل سرعت چرخش نیز کم می‌شود تا لباس‌ها با ملایمت شسته شوند.

برنامه شستشوی البسه بیرون (Outdoor): لباس‌های بیرونی منظور لباس‌هایی است که معمولاً فقط در محیط‌های بیرون استفاده می‌شود. مانند پوشاک ورزشی، لباس‌های حجیم مانند لباس کوه نوردی و … . این برنامه عملکردی مشابه برنامه شستشو پوشاک ورزشی (Sports Wash) است.

اگر قصد شستشو الیاف‌های کشی، اسپندکس، و میکروفیبر را دارید، از این برنامه استفاده کنید. دمای مناسب برای استفاده در این برنامه 40 سانتی گراد است.

برنامه شستشوی دیگ (Drum Clean): این برنامه همان طور که از نام آن پیداست برای زمانی کاربرد دارد که بخواهید دیگ ماشین لباسشویی را شستشو کنید. در برخی از لباسشویی‌ها با نام Tub Clean نیز شناخته می‌شود.

این برنامه را باید با ماده شوینده مخصوص فعال کنید تا دیگ لباسشویی به طور کامل شسته شود. بهتر است که هر 40 بار شستشو و استفاده از لباسشویی، این برنامه را اجرا کنید.

برنامه ضد چروک (Easy Care): نیاز به توضیح خاصی ندارد. شما می‌توانید از این برنامه برای لباس‌هایی که قصد اتوکردن آن را ندارید مانند لباس‌های روزمره خانگی استفاده کنید. این برنامه برای شستن الیافی مانند پلی آمید، آکریلیک و جنس‌های پلی استر در دمای 40 سانتی گراد کاربردی است.

برنامه ترکیبی (Mix): معمولاً این برنامه زمانی انتخاب می‌شود که قصد شستن لباس‌ها با جنس الیاف مختلف را داشته باشید. البته توصیه می‌شود که حتماً هر نوع لباس را با برنامه مشخص خود، در سیکل شستشو قرار دهید.

برنامه پر (Duvet): این برنامه برای شستشو الیاف لطیف کارایی زیادی دارد. در صورتی که قصد شستشو مواردی مانند پتو، روکش‌های نرم رختخواب، روکش مبلمان لطیف و … را دارید از این برنامه استفاده کنید. دمای پیشنهادی 40 سانتی گراد است.

برنامه لباس ورزشی (Sports Wear)

برنامه لباس ورزشی (Sports Wear): این برنامه برای شستن لباس‌های ورزشی و کتانی با جنس ضخیم است. دمای پیشنهادی 40 سانتی گراد است.

برنامه شستشوی آلرژی پلاس (Allergy Plus): این برنامه کارایی مشابهی با برنامه Hygiene در برندهای دیگر را دارد. البته در برخی مدل‌های بوش با نام Anti Allergy مشخص شده است و برای شستشو الیاف ضخیم و قوی از جنس کتان یا پنبه بسیار کاربردی است.

در این نوع برنامه تمامی سیکل‌های شستشو مانند سرعت چرخش، میزان آب و … بیشتر از برنامه‌های دیگر است. دمای پیشنهادی 40 سانتی گراد است.

برنامه شستشوی اتوماتیک ۴۰ درجه (Automatic 40): در این برنامه، سیکل شستشو توسط لباسشویی بررسی و براساس میزان کثیفی لباس‌ها و جنس پارچه خود به خود میزان سیکل شستشو، میزان ماده شوینده و … تعیین می‌شود.

برنامه شستشوی شبانه (Night Wash): این برنامه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در تایم استراحت خود لباسشویی شروع به کار کند. در این برنامه سرعت چرخش و حتی صدای هشدار پایان شستشو ماشین لباسشویی کم شده و کمتر از زمان‌های دیگر، صدا و تکان دارد. سعی کنید برای این برنامه لباس‌های نخی، کتان و در کل لباس‌هایی که نیاز به فرآیند شستشو قوی ندارد، استفاده کنید.

برنامه ضد حساسیت (Sensitive): اگر قصد شستشو لباس‌هایی را دارید که مستقیم با پوست شما در ارتباط است، باید از این برنامه استفاده کنید. این برنامه لباس‌هایی مانند لباس زیر، حوله، ملحفه‌ها و … را به گونه‌ای می‌شویند که درصد ایجاد حساسیت آن کاهش پیدا می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید