راهکارهایی برای افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی

راهکارهایی برای افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

مانند سایر لوازم خانگی خود، بسیار مهم است که اقدامات لازم را برای مراقبت بهینه از ماشین لباسشویی‌تان هم انجام دهید تا بتوانید باعث بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید دستگاه شوید. به طور متوسط ​​ماشین‌های لباسشویی تا 10 سال عمر می‌کنند. بسیاری از افراد این تصور را دارند که ماشین لباسشویی آنها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز ندارد. اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای سرویس و محافظت از ماشین لباسشویی خود انجام دهید. در حال حاضر، در این مقاله راهکارهایی برای افزایش عمر مفید لباسشویی ارائه شده است.

افزایش عمر مفید لباسشویی

استفاده از مواد شوینده مناسب، استفاده از دما و چرخه‌های شستشوی مناسب برای هر نوع پارچه و جلوگیری از استفاده از مواد شوینده قوی می‌تواند به افزایش دوام و عمر مفید ماشین لباسشویی کمک کند. در صورت استفاده صحیح از لباسشویی نه تنها باعث افزایش طول عمر دستگاه‌تان خواهید شد، بلکه به عملکرد بهینه لباسشویی و شستشوی بهتر البسه نیز کمک می‌کنید.

پایه های ماشین لباسشویی را تراز کنید

پایه های ماشین لباسشویی را تراز کنید

قرار دادن لباسشویی روی سطح صاف، یک راه ساده برای مراقبت از سلامت آن است. ماشین لباسشویی حین کار لرزش ایجاد می‌کند. سطح صاف ثبات را فراهم می‌کند و اطمینان می‌دهد که ارتعاشات بر عملکرد داخلی دستگاه تأثیر نمی‌گذارد. به هر صدای غیرعادی توجه کنید. صداهای غیرمعمول نشانه کلی این است که ماشین لباسشویی نیاز به بررسی و عیب یابی دارد.

بررسی کنید که هر چهار پایه لباسشویی با زمین تماس داشته باشند تا مطمئن شوید که به اندازه کافی متعادل است. برای اطمینان از تراز بودن دستگاه از یک تراز استفاده کنید. در بیشتر مواقع، علت سر و صدای ماشین لباسشویی، تراز نبودن دستگاه است.

از بارگذاری بیش از حد لباسشویی خودداری کنید

اغلب وسوسه انگیز است که تمام لباس‌های خود را یکباره بشویید تا در زمان صرفه جویی کنید و تمیز کردن را به حداکثر برسانید، اما در واقع ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد. ماشین‌های لباسشویی طوری طراحی شده‌اند که با مقدار توان از پیش تعریف‌شده برای شستشوی یک میزان خاص لباس کار کنند.

فراتر از این محدودیت می‌تواند به دستگاه فشار وارد کند و عمر مفید آن را کوتاه کند. فضای ناکافی باعث می‌شود لباس‌های شما در طول چرخه آبکشی به درستی تمیز نشوند و باقی مانده مواد شوینده نیز روی آنها باقی بماند. برای افزایش عمر مفید لباسشویی، به ظرفیت دستگاه و حجم لباس ها توجه داشته باشید.

از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید

از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید

استفاده از مقدار زیادی ماده شوینده ممکن است به نظر برسد که لباس‌ها را بهتر تمیز می‌کند. با این حال، کف زیاد در درام باعث می‌شود دستگاه سخت‌تر کار کند، که همچنین می‌تواند چرخه‌های شستشوی اضافی را آغاز کند و فشار بیشتری به لباسشویی وارد کند.

لباسشویی‌های مدرن‌تر نیز نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر آب کمتری مصرف می‌کنند، بنابراین به مواد شوینده کمتری برای تمیز کردن نیاز دارید. برای اطلاع از اینکه چه مقدار مواد شوینده در ماشین لباسشویی بریزیم، بهتر است به دفترچه راهنمای لباسشویی مراجعه کنید.

از مواد شوینده باکیفیت و مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. به هیچ عنوان از شوینده‌های دستی در لباسشویی استفاده نکنید.

جیب لباس ها را قبل از شستشو بررسی کنید

یکی از اولین قوانین استفاده از ماشین لباسشویی این است که قبل از ریختن لباس‌ها، جیب های البسه را خالی کنید. اقلام کوچک مانند کلید، خودکار و سکه می‌توانند به درام آسیب رسانده و بر کارایی دستگاه نیز تأثیر بگذارند. از طرف دیگر، این اقلام ممکن است وارد سیستم تخلیه شده و موجب انسداد و گرفتگی مسیر آب شود. در نتیجه آب ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نخواهد شد.

عادت کنید قبل از شروع چرخه شستشو جیب‌های خود را خالی کنید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما برای سال‌های آینده بدون مشکل کار می‌کند.

برای افزایش عمر مفید لباسشویی، بلافاصله لباس ها را خارج کنید

برای افزایش عمر مفید لباسشویی، بلافاصله لباس ها را خارج کنید

کپک یکی از مشکلات رایج بسیاری از ماشین‌های لباسشویی است، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید رشد آن را به حداقل برسانید. به محض اتمام کار، بارهای تمام شده را از دستگاه خارج کنید. این از رطوبت جلوگیری می‌کند که می تواند باعث رشد کپک در ماشین لباسشویی شما شود.

علاوه بر این، درب را بین بارها باز نگه دارید تا به دستگاه فرصت خشک شدن داده شود. به خاطر داشته باشید که مهر و موم ها را با محلول سرکه سفید و آب تمیز کنید تا هر گونه میکروب را از بین ببرید و بوی بد را به حداقل برسانید. در نهایت مراقب باشید که کودکان و حیوانات خانگی را از ماشین دور نگه دارید تا آسیبی به آنها یا ماشین لباسشویی وارد نشود. یکی از علل بو دادن لباس ها پس از شستشو ممکن است ماندن البسه برای مدت طولانی در لباسشویی باشد که با خارج کردن سریع لباس‌ها می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید

یکی از مواردی که لازم است برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی در نظر داشته باشید، تمیز کردن منظم دستگاه است:

  • فیلتر ماشین لباسشویی را به طور منظم بررسی و تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر از شوینده ملایم و یک مسواک استفاده کنید.
  • محفظه مواد شوینده را تمیز کنید.
  • از تمیز کردن و خشک کردن لاستیک دور درب لباسشویی غافل نشوید.
  • پس از اتمام فرایند شستشو، داخل درام و لاستیک دور درب را به خوبی خشک کنید.
1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید