علت ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش و نحوه رفع آن

ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از کاربردی‌ترین لوازم خانگی که در هر خانه‌ای وجود آن احساس می‌شود، ماشین ظرفشویی است. دیگر زمان شستن ظروف با شیر آب تمام شده است. با توجه به کم آبی حال حاضر در جهان وسایلی مانند ظرفشویی کمک بسیاری در ذخیره آب و کمک به موضوع کم آبی می‌کند. اما این وسیله نیز همانند دیگر وسایل نیاز به نگهداری و سرویس در بازه‌های زمانی مختلف دارد. در صورتی که به درستی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، این دستگاه دچار مشکلاتی می‌شود که نمی‌توان به سادگی و با هزینه کم آن را برطرف کرد. در این مقاله ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش که یکی از متداول‌ترین ارورهای این دستگاه است را بررسی می‌کنیم.

علت ارور e15 در ماشین ظرفشویی بوش

همان طور که گفتیم یکی از متداول‌ترین ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، ارور e15 است که به دلیل نشتی ماشین ظرفشویی در قسمت زیرین و جمع آوری آب در سینی زیر دستگاه رخ می‌دهد. زمانی که دستگاه دچار این نشتی شود، آب زیر سینی ماشین ظرفشویی جمع می‌شود. آب جمع آوری شده با برخورد با شناور Styrofoam که در زیر دستگاه قرار دارد، باعث می‌شود که میکروسوئیچ دستگاه در این قسمت فعال شود، ورودی آب همزمان بسته و در همین حین ارور e15، نمایش داده می‌شود. در نتیجه اگر ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش را مشاهده کردید، بدانید که دستگاه دچار نشتی آب شده و باید سریعا بررسی و مشکل رفع شود.

نم زدگی و وجود آب به طور نامتعارف، به سادگی می‌تواند دستگاه را خراب و هزینه‌های جبران ناپذیری را برایتان ایجاد کند.

حال می‌خواهیم راهکاری موقتی را برای رفع این دستگاه بدون نیاز به تکنسین شرح دهیم. برای رفع ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش کافیست دوشاخه دستگاه را از برق جدا کنید، ماشین ظرفشویی را به گونه‌ای کج کنید که با زمین زاویه 45 درجه بگیرد و همزمان دکمه پاور دستگاه را چند ثانیه نگه دارید تا ارور پاک شود. کج کردن ماشین ظرفشویی بدین خاطر است که می‌خواهیم آب جمع شده در سینی حاصل از نشتی، تخلیه شود. زمانی که آب تخلیه شد، دقت کنید که شناور Styrofoam دوباره به حالت اولیه خود تنظیم کنید.

خب همان طور که گفتیم این تمام ماجرا را حل نمی‌کند و باید چاره‌ای اساسی بیاندیشیم.

علت ارور e15 در ماشین ظرفشویی چیست؟

دلایل اصلی ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش به شرح زیر است:

  1. سنسور نشتی دستگاه مشکل دارد.
  2. در سیستم تخلیه (فیلتر، شیلنگ و یا فاضلاب) انسدادی ایجاد شده است.
  3. نازل‌های دستگاه فرسوده و کم فشار شده است.
  4. آب پاش ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است.
  5. بدنه دستگاه سوراخ شده است.
  6. هیپ پمپ یا همان دریچه کف دستگاه دچار نشتی شده است.
  7. برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده است.
  8. مصرف زیاد مواد شوینده

حال سعی می‌کنیم هر کدام از این موارد را دقیق‌تر بررسی کنیم. این بررسی‌ها برگرفته از تجربیات کارشناسان ما در تعمیر انواع ماشین ظرفشویی بوش و دیگر برندهای بازار است.

علامت شیر آب در دستگاه ظرفشویی بوش چه معنایی دارد؟

یکی از علائمی که روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش نمایش داده می‌شود، علامت شیر آب است. کاربران زیادی در این باره از ما سؤال می‌کنند که چرا این علامت روی دستگاه ما دیده شده و اگر این خود یک ارور محسوب می‌شود، چگونه آن را رفع کنیم.

زمانی که این علامت را مشاهده کردید، یعنی دستگاه در بخش ورودی یا خروجی آب دچار مشکل شده است. ما بدین خاطر بررسی این علامت را در این محتوا آورده‌ایم، چون تا حدودی به ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش مربوط می‌شود و راهکارهای رفع این ارور می‌تواند این علامت را از دستگاه پاک کند. البته موارد دیگری نیز می‌تواند باعث ایجاد علامت شیر آب در ظرفشویی بوش شود، مانند آبگیری نکردن درست ظرفشویی، آبریزش دستگاه یا نشتی در بخش‌هایی از آن.

در نتیجه اگر می‌خواهید متوجه شوید که چگونه این ارور رفع می‌شود، در ادامه محتوا با بررسی دلایل اصلی ارور e15 با ما همراه باشید.

تمیز کردن فیلتر

زمانی که فیلتر ماشین ظرفشویی مسدود، کثیف یا عمر استفاده از آن به پایان می‌رسد، یکی از ارورهایی که نمایش داده می‌شود، ارور e15 است. این فیلتر همانند دیگر فیلترهای وسایل مختلف مانند کولر گازی، خودرو و … نیاز به بازبینی در بازه‌های زمانی مختلف و تعویض آن در مواقع ضروری است. دسترسی به فیلتر ماشین ظرفشویی Bosch کار ساده‌ای است اما اینکه این فیلتر چقدر دیگر برای شما عمر می‌کند، می‌بایست یک کارشناس خبره آن را بررسی کند.
کارشناسان مجموعه بوش زمانی که با ارورهایی که به فیلتر دستگاه مربوط می‌شود، برخورد می‌کنند، فیلتر را کاملاً بررسی کرده و حتی زمان تعویض آن را برای شما تخمین می‌زنند.

تمیز کردن فیلتر

برای دسترسی به فیلتر ماشین ظرفشویی بوش می‌بایست مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا درب ماشین ظرفشویی را باز می‌کنید.
  2. سبد داخل دستگاه را کامل بیرون می‌کشید.
  3. کف ماشین ظرفشویی دربی دارد که باید آن را بردارید. (در برخی دستگاه‌ها با چرخاندن درب پوش، به سادگی به فیلتر دستگاه دسترسی پیدا می‌کنید)

حال که به فیلتر دستگاه دسترسی پیدا کردید بهتر است که آن را با احتیاط کامل بشویید و مجدد داخل دستگاه قرار دهید. سعی کنید که در انجام این اقدامات، دقت کامل را داشته باشید تا بخش‌هایی مانند درب پوش کف ماشین و سبد، آسیبی وارد نشود.

سنسور نشتی و آبپاشی ظرفشویی

امروزه تقریباً تمام لوازم خانگی بزرگ و پیشرفته برای بخش‌های مختلف دستگاه، سنسورهایی قرار داده‌اند که به منظور اعلام ارور و مواردی دیگر، طراحی و بهینه سازی شده‌اند. البته به گفته تکنسین‌های باتجربه مجموعه بوش احتمال خرابی سنسور نشتی بسیار ضعیف است اما خرابی این سنسور نیز می‌تواند باعث نمایش ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش در دستگاه شود.

در صورتی که این ارور با راهنمایی‌های بالا رفع نشد، می‌بایست حتماً از یک تکنسین خبره بخواهید که به محل دستگاه شما آمده و مشکل را تمام و کمال بررسی و راهکارهایی را برای رفع آن در نظر بگیرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید