شوینده مناسب برای لباسشویی کدام است؟

شوینده مناسب برای لباسشویی کدام است؟
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

زمانی که فروشگاه‌ها و قفسه فروش محصولات لباسشویی مراجعه می‌کنید یا حتی زمانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنید، مدل‌های مختلفی از مواد شوینده ماشین لباسشویی از برندهای مختلف را مشاهده می‌کنید که باعث سردرگمی در هنگام خرید می‌شود. تنوع مواد شوینده لباسشویی به قدری زیاد است که افراد در زمان خرید و انتخاب بهترین شوینده لباسشویی دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند کدام را انتخاب کنند و اینکه چگونه مدل‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند.

مایع، کپسول یا پودر لباسشویی؟

مایع، کپسول و پودر لباسشویی، جزء بهترین شوینده لباسشویی هستند که می‌توان از آن‌ها برای شستشوی لباس‌ها با هر دمای آب استفاده کرد که تقریبا تمام برندها محصولات خود را برای استفاده در تمام ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا فرموله کرده‌اند.

هنگام خرید شوینده لباسشویی محصولاتی را خریداری کنید که نماد HE (با کارایی بالا) داشته باشند تا بتوانید از آن‌ها در ماشین‌های استاندارد و با راندمان بالا به راحتی استفاده کنید.

مهم‌ترین نکته در زمان خرید شوینده لباسشویی، بررسی مواد تشکیل دهنده محصول است. هر چه در این فهرست به مواد فعال‌تری اشاره شده باشد (مانند آنزیم‌ها و سورفکتانت‌ها)، آن محصول عملکرد بهتری خواهد داشت.

کپسول‌ های شوینده لباسشویی تک دوز

اگر در مورد انتخاب بهترین شوینده لباسشویی، به دنبال راحتی در استفاده هستید بهترین گزینه کپسول‌های شوینده هستند. این کپسول‌ها در سال 2012 میلادی برای اولین بار عرضه شدند که به عنوان تغییری بزرگ در محصولات شوینده و لباسشویی به حساب می‌آیند.

کپسول‌های تک‌دوز حاوی محفظه‌های کوچکی از مواد شوینده بسیار غلیظ به صورت مایع یا پودر است که در یک بسته کوچک پلی‌وینیل قرار می‌گیرد.

این بسته‌ها در هنگام تماس با آب در ماشین لباسشویی حل می‌شوند و مواد شوینده را در زمان مناسب در طول چرخه شستشو آزاد می‌کنند.

مایع، کپسول یا پودر لباسشویی؟

کپسول‌های شوینده یکی از محصولات در حال رشد در حوزه محصولات شوینده هستند که در حال حاضر فروش بیشتری نسبت به پودرها و مایع‌های لباسشویی دارند. برندهای مختلف به طور مداوم در حال توسعه محصولات خود هستند به طوری که به عنوان مثال برخی از نمونه‌های جدید این کپسول‌ها محتوی نرم کننده، لکه‌بر، روشن‌کننده و خوشبو کننده هستند.

در حالی که کپسول‌های لباسشویی راحت‌ترین روش استفاده را دارند در عین حال جزء گران‌ترین مواد شوینده برای هر بار شستشوی لباس‌ها با لباسشویی محسوب می‌شوند. با این حال کپسول‌ها در ماشین‌های لباسشویی که از سیستم خودکار توزیه ماده شوینده برخوردار هستند کار نمی‌کنند.

مزایای کپسول‌های شوینده:

  • وزن سبک دارند و برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل به فضای بسیار کمی نیاز دارند.
  • استفاده از آن‌ها راحت است.
  • از مصرف بیشتر آب جلوگیری می‌کند و به مواد پاک کننده اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری پایدار مانده و نتایج بهتری به دست آید.
  • حجم زباله کمتری تولید می‌کند.

معایب کپسول‌های شوینده:

  • گران‌ترین مواد شوینده برای ماشین لباسشویی هستند.
  • کپسول‌ها برای از بین بردن و تمیز کردن میزان متوسط کثیفی طراحی شده‌اند و برای شستشوی لباس‌های خیلی کثیف باید از دو بسته استفاده شود که می‌تواند هزینه‌ مواد شوینده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
  • از کپسول‌های نمی‌توان برای مرحله پیش‌شستشو استفاده کرد.
  • خطر مسمومیت برای کودکان و بزرگسالان در صورت بلعیدن دارد.
  • بسته بندی بیرونی کپسول به ندرت قابل بازیافت است.

مایع لباسشویی

استفاده از این نوع شوینده آسان بوده و به خوبی در آب پخش می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها رایحه‌های بسیار متنوع آن‌ها است.

مزایای استفاده از مایع لباسشویی:

  • برای استفاده در مرحله پیش‌شستشوی ماشین لباسشویی و از بین بردن لکه‌های سخت بسیار مناسب هستند.
  • برای از بین بردن لکه‌های روغن و چربی کارایی بسیار خوبی دارند که دلیل آن نفوذ خوب مایع به الیاف پارچه است.
  • از قیمت ارزان‌تری نسبت به کپسول‌ها برخوردارند.

معایب استفاده از مایع لباسشویی:

  • بطری‌های پلاستیکی مایع لباسشویی، حجم زباله را افزایش می‌دهد. هر چند این بطری‌ها قابل بازیافت هستند اما کمتر توسط مصرف‌کنندگان و شهرداری مورد توجه قرار می‌گیرند.
  • جزء اصلی تشکیل دهنده مایع لباسشویی آب است که باعث سنگین شدن وزن این شوینده‌ها می‌شود. سنگین شدن بسته‌بندی می‌تواند بر هزینه‌های حمل و نقل و سوخت تأثیر بسزایی داشته باشد.
  • مایع لباسشویی می‌تواند کارایی برخی از مواد پاک کننده مانند سفید کننده‌ها را محدود کند زیرا در زمان حل شدن در آب برای مدت زمان طولانی پایدار نمی‌مانند.

بهترین پودر لباسشویی کدام است

پودر لباسشویی

این نوع از بهترین شوینده لباسشویی از دهه 1930 میلادی عرضه شده است که نسبت به مایع و کپسول‌های لباسشویی از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. البته امروز مصرف پودرها به میزان قابل توجهی کاهش داشته است و افراد بیشتر از مایع و کپسول‌ها در ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند.

با اینکه جعبه‌های مقوایی پودرهای لباسشویی نسبت به بطری‌های پلاستیکی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند اما به این دلیل که جعبه‌های بزرگ آن‌ها فضای ارزشمند قفسه فروشگاه و انبار را اشغال می‌کند، خرده فروشان تمایلی به فروش آن‌ها ندارند.

همچنین به دلیل وزن سنگین و هزینه‌های حمل و نقل بالا فروش این محصولا امروزه به کمترین میزان رسیده است.

مزایای استفاده از پودر لباسشویی:

  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه دارند.
  • بسته‌بندی آن‌ها با محیط زیست سازگار بوده و قابل بازیافت است.
  • برای مناطقی از آب سخت تصفیه نشده استفاده می‌کنند بهترین شوینده لباسشویی به حساب می‌آیند.
  • فرمول پودر لباسشویی نسبت به مایع و کپسول از پایداری بیشتری برخوردار است. این ویژگی اجازه می‌دهد که بتوان موادی را در زمان شستشو اضافه کرد که عملکرد خوبی بر روی لکه‌های مختلف و از بین بردن آن‌ها داشته باشند.

معایب استفاده از پودر لباسشویی:

  • حمل و نگهداری جعبه‌های سنگین بسته‌بندی پودر لباسشویی دشوار است و این مواد باید در محل کاملا خشک و به دور از رطوبت نگهداری شوند.
  • استفاده از آن‌ها برای شستشو با آب سرد می‌توان مشکل‌ساز باشد زیرا به خوبی در آب حل نشده و بر روی پارچه باقی می‌ماند.

مواد شوینده خانگی

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از مواد شوینده در لباسشویی استفاده کنند که به صورت خانگی تهیه کرده‌اند. برای تهیه پودر، مایع و حتی کپسول‌ها لباسشویی در منزل دستورالعمل‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان هر کدام از این محصولات را در خانه تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد.

مزایای استفاده از شوینده‌های خانگی:

  • استفاده از مواد شوینده خانگی در هر شکل و نوع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار می‌شود.
  • لباس‌ها در معرض مواد شیمیایی کمتری قرار می‌گیرند.
  • محصولات خانگی برای استفاده در ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا بی‌خطر هستند.

معایب استفاده از شوینده‌های خانگی:

  • عملکرد تمیز کردن به خصوص در مورد لکه‌هایی که به سختی پاک می‌شوند محدود است.
  • ممکن است با آب سخت واکنش ضعیفی نشان دهد و روی لباس و داخل ماشین لباسشویی باقی بماند
  • لباس‌ها ممکن است پس از شستشو به اندازه زمان استفاده از شوینده‌های تجاری نرم نباشند.

کلام آخر

مواد شوینده‌ای که برای ماشین‌های لباسشویی مناسب هستند در انواع متنوع توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند که انتخاب شوینده مناسب برای لباسشویی را به یک چالش تبدیل می‌کند. هر کدام از انواع مواد شوینده لباسشویی یعنی پودر، مایع و کپسول لباسشویی دارای مزایا و معایبی هستند که کاربران با در نظر گرفتن آن‌ها و با توجه به نیازها و شرایط خود می‌توانند یکی از آن‌ها را به عنوان بهترین شوینده لباسشویی انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید