علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش

علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

در عادی‌ترین حالت ممکن بعد از اینکه برنامه شستشو در ماشین لباسشویی بوش به پایان می‌رسد، بعد از یک الی دو دقیقه، درب لباسشویی باز خواهد شد و می‌توانید لباس‌های تمیز و خشک‌شده را از آن خارج کنید. ولی گاهی اوقات پس از اتمام فرایند شستشو، ممکن است که درب ماشین لباسشویی باز نشود و همچنان قفل بماند. در ادامه این مقاله ما قصد داریم که علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش را با هم بررسی کنیم و راه‌کارهایی برای رفع این مشکل به شما ارائه دهیم.

در صورتی که راه‌کارهایی که در ادامه که علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش هستند کارساز نبود، بهترین کار کمک گرفتن از یک تعمیرکار خوب و حرفه‌ای آشنا به لوازم خانگی بوش است و به هیچ عنوان خودتان هیچ اقدامی جهت رفع این مشکل انجام ندهید.

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش

علت قفل شدن ماشین لباسشویی می‌تواند کاملا به دلایل بسیاری بستگی داشته باشد. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی در مسیر تخلیه آب و یا خراب شدن میکرو سوئیچ و یا گیر کردن لباس بین درب و محفظه ی داخلی و بسیاری موارد دیگر ممکن است این اشکال به وجود آمده باشد.

باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی بوش در حالت عادی هیچ مشکلی ندارد و بعد از اتمام برنامه‌ای که برای شستشو در لباسشویی Bosch انتخاب کردید، انجام می‎گیرد. ولی خوب اگر مشکلاتی در سیستم داخلی وجود داشته باشد، باید به سرعت بررسی و رفع شود. چرا که توجه نکردن به این مشکل و استفاده‌ی مداوم از لباسشویی با وجود نقص فنی، به راحتی می‌تواند به قطعات دیگر لباسشویی آسیب برساند و شما را متحمل به پرداخت هزینه‌های گزاف کند.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش را باهم بررسی کنیم و بیشتر بشناسیم.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

فعال شدن قفل کودک

اولین دلیل قفل شدن ماشین لباسشویی بوش فعال شدن قفل کودک می‎تواند باشد. چنانچه بعد از اتمام شستشو درب ماشین لباسشویی به صورت خودکار باز نشد و ارور CL را در نمایشگر مشاهده کردید، به خاطر فعال بودن قفل کودک در لباسشویی Bosch است.

خیلی راحت با غیرفعال کردن این دکمه، مشکل شما برطرف خواهد شد و درب لباسشویی شما باز می‌شود و می‎توانید لباس‌ها را خارج کنید.

بررسی مسیر تخلیه آب

گاهی اوقات بعد از اتمام برنامه‌ی شستشو، ممکن است احساس کنید آب همچنان در مخزن باقی مانده و همین امر مانع باز شدن درب ماشین لباسشویی شود. این مشکل نشان دهنده‌ی این است که مسیر تخلیه‌ی آب مسدود شده و یا دچار مشکل دیگری شده است.

دو روش برای رفع این مشکل وجود دارد:

  • اولین راه‎کار این است که ماشین لباسشویی را مجددا بر روی حالت شستشو و یا آبکشی تنظیم و روشن کنید. چنانچه بعد از انجام این پروسه مشکل برطرف شود، درب باز خواهد شد و همین موضوع ممکن است علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش باشد.
  • دومین راه‎کار این است شلنگ و یا مسیر تخلیه آب را بررسی کنید. برای این کار باید فیلترها و یا مسیر تخلیه را به طور کامل شستشو دهید و مجددا در جای خود نصب کنید. ولی از آنجایی که این قسمت از لباسشویی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، پیشنهاد ما این است که این کار به عهده‌ی یک تعمیرکار بگذارید.

بررسی مشکل میکروسوئیچ

دیگر علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش ممکن است مربوط به خرابی قفل درب و یا میکروسوئیچ باشد. وظیفه‌ی اصلی میکروسوئیچ در لباسشویی Bosch، بسته نگه داشتن درب در هنگام شستشو است. چنانچه این قسمت حساس خراب شود، درب ماشین لباسشویی باز نخواهد شد و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد و اجازه کارکردن درست لباسشویی را نخواهد داد.

در لباسشویی بوش، چنانچه مشکل باز نشدن درب از خرابی میکروسوئیچ و یا قفل درب باشد، با نشان داده شدن یک کد خطا که مربوط به این مشکل است، به شما نشان خواهد داد که این بخش دچار مشکل شده است و به سرعت باید بررسی و توسط یک تعمیرکار رفع شود.

گیر کردن لباس بین درب و محفظه داخلی

دلیل دیگر قفل شدن ماشین لباسشویی بوش گاهی اوقات ممکن است به خاطر گیر کردن لباس بین درب و محفظه داخلی باشد. ممکن است در هنگام ریختن البسه به درون محفظه‌ی شستشو دقت کافی را به کار نبرده باشید و لباس‎های بین درب و محفظه ی اصلی گیر کند و همین دلیل به وجود آمدن این مشکل باشد. نحوه‌ی قرارگیری لباس‌ها در داخل محفظه موضوع مهمی است که قبل از شروع شستشو باید به آن توجه داشته باشید.

قرار دادن بیش از حد لباس در دیگ ماشین لباسشویی بوش

این موضوع را حتما می‎دانید که هر ماشین لباسشویی توان و ظرفیت مشخصی دارد و باید در هنگام شستشو به آن دقت داشته باشید. گاهی قرار دادن بیش از حد لباس در دیگ ماشین لباسشویی مانع شستشوی درست و حتی دلیل اصلی قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش است.

در هنگام وارد کردن البسه به داخل محفظه‌ی شستشو توجه داشته باشید که لباس و محفظه‌ی شستشو به اندازه‌ی یک کف دست فاصله داشته باشد و به هیچ عنوان به طور کامل و بدون درنظر گرفتن فضای خالی، ماشین لباسشویی خود را روشن نکنید. چرا که این امر عواقب بسیار خواهد داشت و ممکن است هم به موتور فشار وارد کند و هم لباس‌ها به خوبی شسته نشوند و هم اینکه ممکن اجازه ندهد که درب ماشین بعد از شستشو باز شود.

قفل شدن ماشین لباسشویی بوش

گرمای بیش از حد مدارها

گاهی اوقات ممکن است خیلی بیشتر از حد، از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید و همین امر موجب بالا رفتن دمای داخلی لباسشویی شود و همین گرما، باعث شود که مدارهایی که در لباسشویی وجود دارد از کار بیوفتد و علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش شود.

چنانچه بعد از اتمام شستشو متوجه شدید که درب باز نمی‌شود و بدنه ی لباسشویی حرارت خیلی بالایی دارد، باید کمی زمان دهید تا لباسشویی این گرما را از دست دهد و خنک شود و با استفاده از راه‌کارهایی که در ابتدای مقاله توضیح دادم، اقدام به روشن کردن مجدد و در نهایت باز کردن درب لباسشویی کنید.

خراب شدن قفل حرارتی ماشین لباسشویی

وظیفه‌ی اصلی قفل حرارتی در ماشین لباسشویی این است که دو تا سه دقیقه پس از پایان چرخه شستشو، درب ماشین لباسشویی را باید رها کند و در نهایت آن را باز کند. این قطعه در واقع وظیفه ی جلوگیری کردن از گسترش گرما در لباسشویی را دارد و به خاطر وجود همین قطعه است که وقتی لباسشویی پروسه‌ی شستشو را تمام می‎کند و خاموش می‌شود، درب لباسشویی باز نمی‌شود و مدتی زمان می‌برد.

چنانچه احساس کردید که مشکل از این قطعه‌ است، باید لباسشویی خود را حدود پنج دقیقه خاموش کنید تا قفل حرارتی خنک و آزاد شود. بعد از آن می‌توانید خیلی راحت درب ماشین را باز کنید. در صورتی که قفل حرارتی گیر کرده باشد، به هیچ عنوان سعی نکنید که با ضربه زدن به آن، این مشکل را برطرف کنید. در این حالت بهترین کار کمک گرفتن از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش و رفع این مشکل است.

پوسیدگی و خرابی لولاهای ماشین لباسشویی

آخرین علت قفل شدن ماشین لباسشویی بوش ممکن است بخاطر پوسیدگی و خرابی لولاهای لباسشویی باشد. ماشین لباسشویی هم مثل سایر لوازم خانگی بعد از مدتی ممکن است دچار فرسودگی و پوسیدگی شود.

لولاها که جزو یکی از اصلی‌ترین قطعات لباسشویی به شمار می‎روند، به خاطر جنس لاستیک مانندی که دارند، ممکن است پس از مدتی دچار خرابی و پوسیدگی شوند و اجازه ندهند که درب ماشین لباسشویی به راحتی باز و بسته شود. در صورتی که احساس کردید که این قطعه آسیب دیده و یا دچار پوسیدگی شده است، خیلی راحت با تعویض این قطعه مشکل شما برطرف خواهد شد.

5/5 - (5 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید