رایج ترین دلایل بسته نشدن درب یخچال

دلایل بسته نشدن درب یخچال
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یخچال یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی در محیط‌های خانه، دفترکار و … است. بدون کولر گازی و آب گرم می‌توان روزها را سپری کرد ولی مواد غذایی به دلیل وابستگی به یخچال و محیط‌های سرد برای ماندگاری بیشتر، بدون یخچال زندگی روزمره مختل می‌شود. در نتیجه خرابی یخچال فریزر می‌تواند یک دردسر بزرگ برای شما باشد. یکی از رایج‌ترین مشکلات و خرابی‌های انواع یخچال‌های بوش و برندهای دیگر، خرابی درب آن است. ما در این محتوا قصد داریم به طور کامل دلایل بسته نشدن درب یخچال را برای شما بررسی کنیم.

در صورتی که با چنین مشکلی روبرو شده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در بخش نظرسنجی درمیان بگذارید. ما در این محتوا سعی داریم تجربیات تکنسین‌های تعمیر یخچال بوش در مورد درب آن را با شما در میان بگذاریم. برخی از دلایل بسته نشدن درب یخچال به سادگی و بدون داشتن مهارت‌های اولیه نیز قابل رفع است اما برخی از این موارد نیاز به تکنسین و فردی حرفه‌ای در حوزه یخچال فریزر دارد. در نتیجه حتماً تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید. شاید مشکل بسته نشدن درب یخچال فریزر بوش شما به سادگی قابل حل باشد.

عوارض ناشی از عدم بسته شدن درب یخچال فریزر

همه ما می دانیم که اگر درب یخچال فریزر به طور کامل بسته نشود، اولین مشکلی که به وجود خواهد آمد، خراب شدن مواد غذایی است. کاملاً درست است اما ما می‌خواهیم به طور تخصصی این موضوع را برای شما شرح دهیم. موتور یخچال فریزر بوش یا هر برند دیگری پس از چند بار باز و بسته شدن، به طور کاملاً خودکار روشن شدن و فرایند سرماسازی را تقویت و بهبود می‌بخشد. حال تصور کنید که اگر درب یخچال حتی برای اندازه بسیار کمی باز بماند، کمپرسور به درخواست ترموستات دائم روشن مانده و همین دائم روشن ماندن به شدت روی طول عمر یخچال اثرگذار است و در یک مدت زمان کم، موتور یخچال می‌سوزد.

مشکل دومی که با باز ماندن یخچال به وجود می‌آید، ایجاد برفک‌های زیاد و غیرعادی در بخش‌های مختلف یخچال است. برفک نه تنها فضای زیادی از یخچال را اشغال می‌کند، بلکه باعث کاهش کیفیت نگهداری مواد غذایی خواهد شد. افزایش مصرف برق نیز به دنبال باز ماندن درب یخچال فریزر پیش خواهد آمد. در نتیجه اگر به دنبال دلایل بسته نشدن درب یخچال نباشید، عواقب خسارت باری برای شما خواهد داشت.

مانع شدن اشیا برای بسته شدن درب یخچال

مشکل دیگر ممکن است به سادگی این باشد که شما اجسام سنگین زیادی روی محفظه‌های درب یخچال خود دارید. اگر لولا در حال حاضر سالم و بدون مشکل می‌تواند درب را باز و بسته کند و درب همچنان مهر و موم نشود، ممکن است مشکل این باشد که درب به طور مداوم توسط شیشه‌های شیر و سایر اقلام سنگین پر شده و درب یخچال از حالت تراز برای بسته شدن خارج شده است.

مانع شدن مواد غذایی داخل یخچال (پر بودن بیش از حد یخچال)

یکی از دلایل بسته نشدن درب یخچال می‌تواند اقلام داخل قفسه‌های یخچال باشد که از مقدار مشخص و استاندارد بیرون زده است. این مورد در بیشتر مواقع قابل فهم نیست و شما هرچه قدر درب را فشار می‌دهید بسته نمی‌شود. در نتیجه اگر این نکته را در ذهن داشته باشید، شاید این مشکل به سادگی حل شود.

مانع شدن مواد غذایی داخل یخچال

 

همان طور که گفتیم مشکل بسته نشدن درب در بیشتر مواقع به سادگی قابل حل است. اما ممکن است آنقدر اتفاق بیفتد که شما شروع به در نظر گرفتن تکنسین حرفه‌ای برای تعمیر اساسی یخچال شوید. شاید استفاده کامل از قفسه‌های یخچال منجر به مسدود شدن مداوم درب و بسته شدن درزگیر شود. این مشکل معمولاً فقط با مرتب کردن مجدد قفسه‌های یخچال قابل حل است. به این فکر کنید که چقدر فضای لازم دارید و سینی‌های درب، از کجا بیرون می‌آیند. به احتمال زیاد می‌توانید به سادگی با جابجایی مواد غذایی و استفاده بهینه از فضاهای داخلی یخچال، از بروز چنین مشکلاتی را بگیرید.

تراز نبودن یخچال

گاهی اوقات درب یخچال به دلیل آویزان شدن به شکلی ناهموار که مانع از قرار گرفتن مناسب واشر می‌شود، نمی‌تواند به خوبی بسته شود. این اغلب می‌تواند به دلیل ناهموار بودن کف یا پایه‌های یخچال شما باشد. اگر کف شما کاملاً یکنواخت نیست یا یخچال شما روی چیزی ناهموار مانند فرش قرار گرفته است، احتمال زیاد لازم است که پایه‌های یخچال را مجدد تنظیم کنید. از ترازسنج یا یک لیوان آب برای اطمینان از یکنواخت بودن کف یخچال استفاده کنید. اگر کف یخچال تراز است، باید اطمینان حاصل کنید که ارتفاع پاها یکسان است و یخچال را در حالت یکنواخت نگه می‌دارند.

خرابی لاستیک دور یخچال

بیشتر مشکلات درب یخچال به واشر مربوط می‌شود. آن مهر و موم لاستیکی که تمام قسمت بیرونی درب‌های یخچال و فریزر را می‌پوشاند. اگر با گذر زمان و پایان عمر واشر دور درب، این بخش دچار تاب خوردگی شده یا، جدا و سفت شده باشد، نمی‌تواند دوباره آن را آب بندی کرد و این واشر نمی‌تواند یخچال شما را با تمام سرمای داخل، محکم بسته نگه دارد.

ساده‌ترین راه حل این است که لایه‌های دور و داخل واشر را تمیز کنید که ممکن است در طول زمان یک لایه گرد و کثیفی از خاک و شن ایجاد کرده باشد. یک اسفنج مرطوب یا پارچه خیس بردارید و تمام دور واشر لاستیکی را از تمام طرف‌های موجود کاملاً پاک کنید. کمی سرکه سفید یا صابون ظرف ملایم می‌تواند به از بین بردن چربی و کثیفی باقی مانده کمک کند. یک لایه نازک از وازلین می‌تواند نرمی و اثربخشی را به مهر و موم قدیمی‌تر بازگرداند.

خرابی لاستیک دور یخچال

واشرهای درب یخچال را با آب گرم و صابون و یک پارچه نرم تمیز کنید. داخل چین‌های واشر آکاردئونی را تمیز کنید تا تمام چربی، کثیفی و کثیفی از سطح خارج شود. واشر را با پارچه دیگری خشک کنید. واشر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را به طور کامل تمیز کرده و در صورت لزوم دوباره آن را تمیز کنید. اگر درب یخچال هنوز به درستی بسته نمی‌شود، مطمئن شوید که یخچال از جلو به عقب و از پهلو به پهلو همسطح باشد.

احتمال زیاد با تمیز کردن واشر دور درب یخچال Bosch، مشکل بسته نشدن درب به طور کامل رفع می‌شود، اما در صورتی که این مشکل برطرف نشد، می‌بایست به فکر یک واشر جدید باشید. سعی کنید از نمایندگی‌های خدمات و تعمیرات لوازم خانگی بوش، جنس اصلی را خریداری کنید. واشر دور درب اصلی بوش معمولاً دارای طول بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های چینی درجه دوم موجود در بازار است.

کاهش حالت آهنربایی درب یخچال

یک علت بسته نشدن درب یخچال می‌تواند ضعیف شدن مغناطیس درب یخچال فریزر باشد. اگر درب یخچال شما برای بسته ماندن (بسته شدن) به نیروی مغناطیسی متکی است، این احتمال وجود دارد که مغناطیس اصلی یخچال (حالت آهنربایی) به مرور زمان از بین رفته یا ضعیف شده است. در این صورت می‌بایست حتماً از یک سرویسکار یخچال فریزر بوش بخواهید تا به محل شما آمده و مغناطیس درب را تقویت کند.

خرابی لولای درب یخچال

با باز کردن، بسته شدن زیاد و وجود شیشه‌های آب سنگین، درب یخچال شما در نهایت از لولاهای خود پس از مدت زمان زیادی از استفاده از یخچال آویزان شود. خوشبختانه، شما می‌توانید این مشکل را نسبتاً آسان برطرف کنید. اگر لولاهای شما به خوبی کار می‌کنند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را با پیچ گوشتی یا انبر سفت کنید، معمولاً از قسمت بالای درب، به خاطر فشار وارده بر درب روی بالاترین لولا به سمت پایین کشیده می‌شود. با این حال، لولاهای پایینی نیز ممکن است نیاز به سفت شدن داشته باشند تا تعادل به درستی برقرار شود.

خرابی لولای درب یخچال

حتماً قبل از سفت کردن لولاهای درب یخچال فریزر بوش، از روی دفترچه راهنمای یخچال بررسی کنید که نکته خاصی برای سفت کردن و حل مشکل بسته نشدن درب یخچال با این مورد وجود نداشته باشد.

همچنین این احتمال وجود دارد که درب شما تراز و آب بندی نشود زیرا لولاها آسیب دیده‌اند و با سفت کردن مشکل حل نشود. استفاده زیاد از یخچال با درب سنگین می‌تواند لولاها را منحرف کند و ضربه به یخچال نیز ممکن است باعث خم شدن آن شود. اگر لولاهای شما خم شده، آسیب دیده یا زنگ زده است، بهتر است بدانید که مجبور نیستید کل یخچال خود را تعویض کنید. لولاهای جدید می‌توانند دقیقاً در جایی که لولاهای قدیمی نصب شده‌اند پیچ شوند و درب یخچال شما را با قدرت و قابلیت اطمینان جدید ثابت نگه دارند.

4/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید