دمای یخچال باید چند درجه باشد؟

دمای یخچال باید چند درجه باشد؟
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

تنظیم درجه یخچال یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران این دستگاه است. کاربران سوالات زیادی در رابطه با دمای یخچال در ذهن دارند، مثلا اینکه آیا درجه یخچال باید در فصول مختلف تغییر کند؟ دمای یخچال در تابستان و زمستان باید متفاوت باشد؟ و اینکه اساسا دمای مطلوب یخچال چقدر است و بهتر است درجه یخچال روی چند باشد؟

تنظیم درست درجه یخچال کمک می‌کند تا مواد غذایی داخل آن مدت زمان بیشتری تر و تازه بمانند. به علاوه، با انتخاب درجه درست یخچال از رشد باکتری‌هایی که می‌توانند شما را بیمار کنند، جلوگیری می‌کنید. در این نوشتار با روش های شناسایی درجه یخچال آشنا خواهیم شد. همچنین خواهیم دید که چطور سطح دمای هر بخش را در یخچال تنظیم کنید.

دمای مطلوب یخچال فریزر چقدر است؟

مطابق با گفته سازمان غذا و دارو، مواد غذایی درون یخچال باید در دمای 4 درجه سانتی گراد یا کمتر از آن نگهداری شوند. این دما از رشد باکتری‌هایی مانند سالمونلا و انواع باکتری های دیگر جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه سازمان غذا و دارو مرتباً اعلامیه‌های یادآوری را در مورد این نوع شیوع باکتریایی که افراد را در بیمارستان بستری می‌کنند ارسال می‌کند، هنوز هم افرادی هستند که این درجه دما را برای یخچال خود جدی نمی‌گیرند.

در حالی که 4 درجه سانتی گراد عدد مهمی است چرا که در دمای بالاتر از این ممکن است مواد غذایی فاسد شود و کمتر از این عدد نیز باز هم به مواد غذایی آسیب وارد می‌کند.

آیا دمای فریزر نیز مهم است؟

اگر فریزر زیر 0 درجه سانتی گراد، نقطه انجماد آب تنظیم شده باشد، اگر فریزرتان به خوبی در حال کار کردن است، جای هیچ گونه نگرانی نیست. به طور کلی به گفته سازمان غذا و دارو فریزرها باید در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شوند. در نتیجه اگر سوال تان این بود که دمای فریزر باید چند درجه باشد پاسخ سؤال کاملاً مشخص شد.

آیا دمای فریزر نیز مهم است؟

روش‌های شناسایی درجه فضای داخلی یخچال فریزرها

مانند هر نوع دستگاه دیگری، ویژگی‌ها و عملکردها می‌تواند از یک یخچال به یخچال دیگر بسیار متفاوت باشد. در حالی که یک یخچال مدل بالا ممکن است اندازه گیری دما ارائه دهد، یخچال دیگری ممکن است چنین ویژگی نداشته باشد. به علاوه بد نیست بدانید، گزارشات مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد داده‌هایی که دریافت می‌کنید همیشه دقیق نیستند.

ممکن است یخچال شما از قبل یک دمای دقیق را به شما ارائه دهد، اما بهتر است که یک دماسنج نیز خودتان داخل یخچال گذاشته و درجه یخچال را تشخیص دهید. می‌توانید یکی از انواع دماسنج‌ آنالوگ یا دیجیتال ارزان قیمتی را که برای ردیابی درجه یخچال یا فریزر طراحی شده‌اند، تهیه کنید.

درجه یخچال فریزر در فصول مختلف سال

درجه یخچال فریزر در فصل‌های مختلف سال باید تفاوت‌های اندکی داشته باشد. به خاطر دمای متفاوت محیط در روزهای مختلف سال، می‌بایست دمای یخچال فریزر را نیز تغییر بدهیم.

دمای یخچال فریزر در فصل بهار و پاییز: به دلیل تغییرات دمای مختلف در روزهای مختلف این فصول، بهترین و مناسب‌ترین درجه یخچال حدود 3 تا 5 درجه سانتی گراد است. چنانچه پیشتر نیزگفتیم این دما ایده آل ترین دمای مشخص شده از سوی سازمان غذا و دارو است.

دمای یخچال فریزر در فصل تابستان: در صورتی که از یخچال‌های قدیمی با درجه دمای ترموستاتی استفاده می‌کنید، بهترین درجه یخچال در تابستان عدد 4 یا 5 است. اما اگر از مدل یخچال‌های جدید با دماسنج دیجیتال بهره می‌برید، بهترین دما +3 یا +4 است. دمای فریزر نیز باید بین -18 و -20 باشد.

دمای یخچال در فصل زمستان: برای یخچال‌های قدیمی این دما باید 2 یا 3 باشد و برای یخچال‌های جدید باید +4 یا +5 باشد. دمای فریزر نیز باید -16 تا -19 باشد.

نکات مهم در استفاده از یخچال فریزر با دمای درست

  • دمای ایده آل یخچال 4 درجه سانتی گراد یا کمتر در قسمت اصلی یخچال است. دمای مطلوب برای سرد نگه داشتن غذاها 3 درجه فارنهایت است.
  • اگر سوال تان این است که درجه یخچال روی چند باشد، یک دماسنج داخل یخچال قرار دهید. دماسنج دمای دقیق را به شما می‌گوید. بسیاری از یخچال‌های جدیدتر دارای دماسنج دیجیتال داخلی هستند. با این حال، یک دماسنج جداگانه به شما امکان می‌دهد دوبار بررسی کنید که درجه یخچال چند است و یخچال چقدر سرد است.
  • غذاهای فاسد شدنی را بیش از دو ساعت بیرون از یخچال نگذارید. اگر دمای محیط بیش از 32 درجه سانتی گراد باشد، حد مجاز بیرون بودن مواد غذایی یک ساعت است.
  • غذای پخته شده یا غذای آماده باید ظرف دو ساعت در یخچال نگهداری شود. غذاهای زیاد را ظروف مختلف تقسیم کنید. برای خنک شدن سریعتر غذا از چندین ظرف کم عمق استفاده کنید.
  • غذای منجمد را در یخچال، نه در دمای اتاق، قرار بدهید تا یخ آن ذوب شود. برای جلوگیری از آلودگی متقاطع، غذا را در ظرفی درب دار ببندید.
  • در صورتی که با قطعی متناوب برق روبرو هستید، از قبل برای قطع برق احتمالی آماده شوید. آب را در کیسه‌های پلاستیکی به اندازه کافی منجمد کنید. می‌توانید کیسه‌ها را در یخچال یا فریزر خود قرار دهید تا در صورت قطع برق، سرما را حفظ کنید.
  • در صورت قطع برق در خانه، درهای یخچال و فریزر را تا زمانی که ممکن است بسته نگه دارید.
  • اگر یخچال شما قدیمی‌تر است، ممکن است دمای آن در همه جا یکسان نباشد. شاید بهتر باشد برای تعیین درجه یخچال دو دماسنج را در یک یخچال قدیمی قرار دهید. یکی را در قفسه بالایی نزدیکتر به پشت قرار دهید. دیگری را در قفسه پایینی نزدیکتر به جلوی یخچال قرار دهید. هر دو را به طور منظم بررسی کنید. دمای یخچال در تمام قسمت‌ها باید زیر 4 درجه باشد.

نکات مهم در استفاده از یخچال فریزر با دمای درست

نگهداری مواد غذایی در دمای درست یخچال فریزر

اکثر یخچال‌ها دارای دو کشوی ذخیره سازی هستند. آن‌ها برای نگهداری مواد غذایی تازه در شرایط با رطوبت کم یا زیاد ساخته شده‌اند. بسته به مدل یخچال خود، ممکن است بتوانید تنظیمات هر کشو را جداگانه تنظیم کنید. در مدل‌های دیگر، کشوها ممکن است دارای سطوح رطوبت ثابت باشند. یخچال‌های جدیدتر اغلب دارای یک کشوی بزرگ با دمای قابل تنظیم هستند.

یک تنظیم یا کشو با رطوبت کم برای میوه‌ها و سبزیجاتی طراحی شده است که مقدار زیادی گاز اتیلن را دفع می‌کنند و مستعد از دست دادن رطوبت نیستند. کشو گازها را تخلیه می‌کند تا مواد غذایی به سرعت پوسیده نشوند. برای بهترین نتیجه، این کشو باید فقط دو سوم پر شود.

مواد غذایی با رطوبت کم شامل:

  • سیب
  • گلابی‌ها
  • میوه‌های هسته دار مانند هلو، گیلاس و آلو
  • موز
  • آووکادوها
  • کیوی
  • انبه
  • طالبی
  • انجیر

قبل از قرار دادن موز و آووکادو در یخچال، مطمئن شوید که رسیده‌اند.

یک کشو با رطوبت بالا برای میوه‌ها و سبزیجاتی که به گاز اتیلن حساس هستند طراحی شده است. این محصولات برای تازه ماندن به رطوبت بیشتری نیاز دارند. کشو با رطوبت بالا برای حفظ رطوبت درزبندی شده است. این درزگیر همچنین به جلوگیری از قرار گرفتن در معرض هر گونه گازی که از کشوی حاوی محصولات دیگر فرار می‌کند کمک می‌کند.

سبزیجات برگداری که در این کشو نگهداری می‌شوند، به سرعت خشک یا پژمرده نمی‌شوند. برای بهترین نتیجه، این کشوی محصول را حدود سه چهارم پر نگه دارید.

محصولات با رطوبت بالا شامل:

  • سبزیجات
  • گیاهان
  • فلفل
  • کدو حلوایی
  • براسیکا (کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل و غیره)
  • خیارها
  • بامیه
  • توت‌ها
  • لوبیا سبز
  • نخود فرنگی

در ادامه نکاتی ساده را برای رفع مشکل تغییرات دمای ناگهانی یخچال در اختیارتان قرار خواهیم داد.

چگونه تغییرات ناگهانی دمای یخچال فریزر را رفع کنیم؟

چگونه تغییرات ناگهانی دمای یخچال فریزر را رفع کنیم؟

چند دلیل وجود دارد که چرا دمای یخچال ممکن است دچار تغییر شود، که برخی از آن‌ها تعمیرات نسبتاً ساده‌ای هستند. یکی از عناصر مهم برای درجه یخچال مهر و موم درب‌های یخچال است. اگر واشرهای درب که یک مهر و موم محکم و مغناطیسی ایجاد می‌کنند، به درستی کار نکنند، هوای خنک می‌تواند به مرور زمان کاهش پیدا کند. برای آزمایش اثربخشی آنها، یک اسکناس بین در و یخچال قرار دهید به طوری که تا حدی بیرون باشد. اگر برای بیرون کشیدن آن نیروی نسبتا زیادی لازم بود، مهر و موم درب یخچال شما مشکلی ندارد. اما اگر بدون هیچ نیرویی بیرون آمد، مهر و موم درب یخچال مشکل دارد و این قطعا روی درجه یخچال تاثیرگذار است.

گاهی اوقات ممکن است کویل های کندانسور که هوای خنکی را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند یخچال به درستی کار کند، با گرد و غبار یا چیزهای دیگری که آنها را از انجام کارشان باز می‌دارد مسدود شوند. تمیز کردن آنها توسط خودتان بسیار آسان است، مخصوصاً با یک برس کندانسور سیم پیچ و یک جاروبرقی. آن‌ها معمولاً در قسمت پایینی یخچال هستند و حتی تمیز کردن های ساده در بازه‌های زمانی یک ساله می‌تواند یخچال شما را در وضعیت خوبی نگه دارد.

مورد مهم بعدی در زمینه درجه یخچال، بحث سازماندهی مواد غذایی درون آن است. باید اطمینان حاصل کنید که یخچال تان بیش از حد پر نشده باشد. پر کردن بیش از اندازه یخچال می‌تواند جریان هوا را مختل کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید