روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش

روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از موارد گزارش شده توسط کاربران روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش است. البته این مورد برای ماشین ظرفشویی با برندهای مختلف دیگر نیز ممکن است رخ دهد اما ما در این مقاله قصد داریم این مورد را برای ظرفشویی های برند بوش بررسی کنیم.

قطعاً می دانید که این نمک نوعی خاص از نمک‌هاست که برای جلوگیری از تجمع آهک در فیلتر ماشین‌های ظرفشویی در نظر گرفته می‌شود و همچنین روی میزان تمیزی ظروف نیز اثرگذاری فوق العاده ای دارد. حال در صورتی که مقدار این نمک کم شود، از نمک نامرغوبی استفاده کنید و موارد اینچنین ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده و این چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش روشن شود. در ادامه این محتوا با ما همراه باشید تا این موارد از جوانب مختلف بررسی کنیم.

دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود این چراغ روشن شده و روی نمایشگر ماشین همانند یک آلارم به شما نشان داده شود. ممکن است نمک مخزن تمام شده باشد، یا از نمک تقلبی و نامناسبی استفاده کرده باشید، یا سنسور تشخیص ماشین ظرفشویی که مربوط به این بخش است، با مشکل روبرو شده باشد و یا اینکه نمک از مخزن خارج شده باشد. همه این موارد می‌تواند علل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش باشد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

تمام شدن نمک در مخزن ماشین ظرفشویی بوش

نکته مهمی را نباید فراموش کنید که نمک برای ماشین ظرفشویی الزامی است و فرآیند شستشو این دستگاه به گونه‌ای تنظیم شده است که اگر بخش قرارگیری نمک، نمکی وجود نداشته باشد سریعاً آلارم می‌دهد و چراغ نمک را روشن می‌کند. این ماده همان طور که گفتیم روی میزان تمیزی ظروف اثرگذار است. بدین خاطر که سختی و رسوب آب را کمتر کرده، ظروف پس از شستشو لکه‌های کمتری داشته و تمیزتر به نظر می‌رسند.

در بیشتر مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش جایگاه وارد کردن نمک، روی درب ماشین است که باید با یک قیف مخصوص نمک را وارد محفظه کنید. در صورتی که متوجه شدید این ارور برای تمام شدن نمک مخزن بود، فراموش نکنید که این مخزن را با نمک مرغوب و درجه یک پر کنید. حال این که چرا نباید از نمک نامرغوب استفاده کنیم و استفاده کردن این نوع نمک‌ها چه تاثیری روی عملکرد ماشین ظرفشویی می‌گذارد، در مبحث بعدی بررسی می‌کنیم.

دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش

استفاده از نمک نامرغوب یا تقلبی

یکی از دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش استفاده از نمک‌های غیر اصلی و نامرغوب است. همان طور که می دانید زمانی که چراغ نمک ماشین روشن می‌شود نشان دهنده تمام شدن نمک داخل مخزن است. حال اگر اقدام به استفاده از نمک‌های نامرغوب برای ماشین کنید، این چراغ همچنان روشن می‌ماند.

نمکی که برای ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود، نوعی خاص از نمک است که سنسورهای ماشین ظرفشویی توانایی شناسایی آن را دارند. در صورتی که از نمک نامرغوب استفاده کنید، این سنسورها تصور می‌کنند که شما اشتباهاً از ماده دیگری به جای نمک استفاده کرده و به همین دلیل همچنان چراغ نمک را روشن نگه می‌دارند.

فراموش نکنید که نمک باکیفیت روی میزان تمیزی ظروف اثرگذاری ویژه‌ای دارد. نمک نامرغوب باعث ایجاد لکه‌های رسوب روی ظروف شده و حتی ممکن است لکه‌هایی ایجاد کند که به سادگی از بین نرود. در نتیجه حتماً سعی کنید بهترین نوع نمک ظرفشویی را تهیه و استفاده کنید.

وجود مشکل یا خرابی در سنسور ماشین ظرفشویی

حال تصور کنید که چراغ نمک ماشین روشن شده است و شما بهترین نوع نمک ظرفشویی را تهیه و داخل مخزن قرار دادید. اگر همچنان با چراغ روشن نمک روبرو هستید، به احتمال بسیار زیاد سنسور ماشین ظرفشویی در این بخش سوخته است. ما یک راهکار کوچک به شما پیشنهاد می‌دهیم. بهتر است که بعد از قرار دادن نمک در مخزن، آن را با یک چوب هم بزنید. ممکن است که هنوز سنسورها نمک را تشخیص نداده باشند.

اگر با راهکار بالا همچنان چراغ نمک روشن ماند می‌بایست از یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی بوش حرفه‌ای بخواهید که این مورد را کامل بررسی کند. سعی کنید حتماً در اسرع وقت خرابی سنسور را برطرف کنید، چون ممکن است به خاطر مشکلات برقی سیستم، این خرابی ایجاد شده باشد و بقیه بخش‌های ماشین ظرفشویی را نیز خراب کرده و خسارات سنگینی و جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند.

نشتی نمک از داخل مخزن به بیرون

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش نشتی نمک یا بهتر است بگوییم بیرون ریختن نمک از داخل مخزن به محوطه شستشو دستگاه می‌باشد. در این صورت تنها افراد با تجربه و تکنسین‌های خبره می‌توانند مورد را بررسی و مشکل را حل کنند.

در این حالت بهتر است که ابتدا درب مخزن نمک را چک کنید. اگر متوجه شدید که این درب همانند گذشته سفت نمی‌شود، مشکل از درب مخزن است و باید با بررسی تکنسین، یک درب جدید برای آن تهیه کنید. همچنین ممکن است نشتی از بخش‌های دیگر باشد که باید تمامی موارد آن بررسی شود.

نکته بسیار مهم: اگر با چراغ روشن نمک ماشین ظرفشویی روبرو شدید برای رفع آن حتماً دلایل و راهکارهای بالا را به ترتیب بررسی کنید.

چگونه نمک را در مخزن ماشین ظرفشویی بوش بریزیم؟

کجا و چگونه نمک را در مخزن ماشین ظرفشویی بوش بریزیم؟

محفظه نمک ماشین ظرفشویی شما معمولاً در پایین درب ماشین و نزدیک فیلتر قرار دارد. برای دسترسی به آن باید قفسه پایینی را بیرون بکشید و باید یک قیف کوچک همراه ماشین ظرفشویی خود داشته باشید تا مطمئن شوید که تمام نمک داخل سوراخ می‌رود.

فقط باید نمک را تا سطح مشخص شده محفظه نمک پر کنید. شما اغلب می‌توانید میزان نمک را روی ماشین ظرفشویی خود تنظیم کنید تا با سختی آب منطقه شما مطابقت داشته باشد. برای اینکه بفهمید آب خانه شما چقدر سختی دارد، می‌توانید از تکنسین یا نصاب ماشین ظرفشویی بخواهید که برای شما بررسی کند.

شما می‌توانید غلظت یون‌های کلسیم و منیزیم را، معمولاً بر حسب میلی مول در لیتر (mmol/l) بیابید. سپس به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید تا متوجه شوید کدام تنظیم بهتر عمل می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی شما چراغ نشانگر ندارد، ایده خوبی است که نمک را حدود یک بار در ماه پر کنید و فقط نمک را در مخزن نرم کننده بریزید.

نمکی که در مخزن نرم کننده می‌ریزید در واقع هرگز به ظروف شما برخورد نمی‌کند. فقط در خود واحد می‌ماند. اگر نمک خالی در ماشین ظرفشویی رها کنید، نه تنها به درستی کار نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث ایجاد ظروف کثیف (یا شوره زده) نیز شود. همچنین نمک را در نقاط دیگری که برای مواد شوینده معمولی، ماشین ظرفشویی یا مواد شوینده مشخص شده‌اند قرار ندهید، زیرا این کار می‌تواند به راحتی دستگاه شما را خراب کند.

چه میزان نمک برای ماشین ظرفشویی بوش لازم است؟

مدل ماشین‌های ظرفشویی مختلف مخزن‌هایی با اندازه‌های متفاوت دارند که مقادیر مختلفی نمک مصرف می‌کنند، بنابراین اندازه‌گیری دقیقی برای این فرآیند وجود ندارد. نمک را داخل دستگاه بریزید تا کاملاً پر شود، اما نه روی خط آب. از آنجایی که شما آب نیز باید در مخزن بریزد، در مخزن یک محلول آب و نمک ایجاد می‌شود.

2 دلیل مهم برای استفاده از نمک مخصوص در ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی به دو دلیل مهم است:

1- مواد شوینده ماشین ظرفشویی در آب با سختی کمتر بهترین عملکرد را دارد، بنابراین نمک می‌تواند به تمیز کردن بهتر شما کمک کند.

2- سختی آب می‌تواند به مرور زمان باعث کدر شدن لیوان‌ها شود و همچنین داخل ماشین ظرفشویی شما را با رسوب آهک مسدود کند.

هر آنچه که در این محتوا برای شما بررسی کردیم حاصل تجربیات تکنسین‌های مجموعه بوش 24 است. در صورتی که با خرابی سنسور نمک ماشین ظرفشویی روبرو شدید و نتوانستید به سادگی چراغ نمک را خاموش کنید می‌توانید با ثبت درخواست خود در صفحه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش یا تماس با شماره مجموعه کار را به تکنسین‌های خبره بسپارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید