علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش چیست؟
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران ماشین ظرفشویی تجربه می کنند، آب دادن این دستگاه است. بدون شک اگر با این صحنه مواجه شوید نگران می‌شوید و می‌خواهید در لحظه آن را برطرف کنید. اما قبل از اینکه دست به هر گونه اقدامی بزنید، باید علت نشتی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. سپس به دنبال راه‌حل برای رفع این مشکل باشید. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم چند مورد از مواردی که علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش هستند را با شما در میان بگذاریم. به علاوه، نکاتی نیز برای برطرف کردن نشتی ماشین ظرفشویی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شل شدن و ساییدگی شیلنگ بست

یکی از رایج‌ترین علت‌های نشتی ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند پوسیدگی شیلنگ باشد؛ و تعمیرکار اولین بخشی را که چک می‌کند همین بخش است.
شیلنگ‌هایی که به لوله‌های آب متصل هستند ممکن است به‌ مرور زمان یا بر اثر فشار زیاد آب دچارِ خرابی یا سایدگی شوند. این را به یاد داشته باشید که کوچک‌ترین خرابی در شیلنگ‌ها باعث نشت آب می‌شود.

اگر شیلنگ ماشین ظرفشویی به‌طور کامل بیرون بیاید در هنگام عبور آب مسیر آب تغییر کرده و تمامی آب‌ها به مسیر خروجی هدایت می‌شود این‌گونه است که آشپزخانه شما غرق در آب می‌شود.

پیشنهاد ما به شما این است با مشاهده اولین قطره آب شیلنگ‌ها و بست های خروجی را چک کنید و اگر دچار شل شدگی شده بودند سریعاً آن را سفت کنید. اگر بعد از سفت کردن آن‌ها نشتی همچنان ادامه داشت می‌توانید موارد دیگر را بررسی کنید.

پمپ ماشین ظرفشویی بوش

بعد از بررسی نشت شیلنگ‌ها، مهم‌ترین علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند از پمپ این دستگاه باشد. وظیفه اصلی پمپ ماشین ظرفشویی گردش و هدایت جریان آب و کنترل ورود و تخلیه آب در دستگاه هست؛ بنابراین اگر کوچک‌ترین اشکالی در پمپ اتفاق بیفتد می‌توانید این بخش را بررسی کنید. پمپ در قسمت پایینی ماشین ظرفشویی قرارگرفته است. استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی باعث خرابی این بخش می‌شود. یکی از مهم‌ترین علت‌های خرابی این بخش استفاده از مواد شوینده غیر استاندار هست.

به‌طور معمول متخصصینی که برای تعمیر ماشین ظرفشویی می‌آیند، به این بخش توجه نمی‌کنند زیرا پمپ های این ماشین ظرفشویی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به شما پیشنهاد می‌کنیم هر سال این بخش را بررسی کنید که اگر دچار آسیب دیدگی شد بتوانید در اسرع وقت جلوی خسارت بیشتر را بگیرد. متخصصین در نمایندگی تعمیر بوش می‌توانند شما را راهنمایی کنند برای اطلاع بیشتر می‌توانید تماس حاصل کنید تا کارشناسان مجرب پاسخگوی شما باشند.

پمپ ماشین ظرفشویی بوش

علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش: نشتی شیر ورودی

یکی از مشکلاتی که به طور رایج در ماشین ظرفشویی ها بوش وجود دارد. نشتی شیر ورودی می باشد. این شیر که آب مورد نیاز را برای شست و شو ظرف ها فراهم می کند، گاهی دچار نشتی می‌شود. شما باید به طور جدی این مورد را بررسی کنید زیرا باعث خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شود. برند بوش جزء برند هایی است که قطعات آن به ندرت دچار خرابی می‌شود اما بعد از بررسی موارد بالا اگر همچنان دچار نشتی آب باشد باید این مورد را بررسی کنید.

خرابی شیر ورودی یک مشکل در خارج از دستگاه است پس امکان دارد شیلنگ ها یا خود شیر دچار مشکل شده باشد. بعد از سفت کردن شیر و شیلنگ اگر همچنان آب میداد فورا قطعه را تعویض کنید. این را در نظر بگیرید که قطعات ماشین ظرفشویی بوش کمی با سختی پیدا می شوند پس می توانید با نمایندگان رسمی این شرکت تماس بگیرید تا قطعه مورد نظر شما را برای شما ارسال کنند.

خرابی بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی بوش

آب و مواد شوینده ای که برای ماشین ظرفشویی خود استفاده کرده‌اید از بازوی آب پاش روی ظرف ها اسپری می‌شود.

در واقع بازوهای آب پاش نقش بسیار مهمی در شست و شو و آب کشی دارند. بازو های آب پاش به طور معمول در بخش میانی ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند و جنس آنها از فلز یا پلاستیک است.

این بازوها براثر فشار آب زیاد و استفاده نادرست گاهی اوقات دچار خرابی می‌شوند. در این صورت است که نشتی آب به مرور زمان اتفاق می‌افتد. تکنسین ها به این نتیجه رسیده‌اند که آب پاش های فلزی در اکثر مواقع دچار خرابی می‌شود و همین علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش است. قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی حتما بازو و شیلنگ های آن را چک کنید تا از نشتی آب تا حد زیادی جلوگیری کرده باشید.

خرابی واشرهای محفظه مواد شوینده ظرفشویی

محفظه مواد شوینده در ماشین های ظرفشویی جلوی دستگاه روی درب نصب است. اگر نشتی آب از قسمت بالایی ماشین ظرفشویی باشد بی شک این قسمت دچار مشکل شده است. در برخی از ماشین های ظرفشویی مانند ماشین ظرفشویی مجیک این بخش از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و این قسمت ها با واشر و پیج و مهر های فراوانی به یک دیگر متصل شده‌اند. خرابی هرکدام از آن‌ها می‌تواند باعث نشتی آب شود.

سوراخ شدن محفظه مواد شوینده یکی از علت‌های رایج آب دادن ماشین ظرفشویی بوش است. در برخورد با چنین مشکلی باید از یک متخصص کمک بگیرید تا این قطعه را برای شما تعویض یا تعمیر کند.

خرابی واشرهای محفظه مواد شوینده ظرفشویی

ساییدگی واشر لاستیک درب ماشین

دیگر علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش از قسمت جلو خراب شدن لاستیک های درب ماشین است.

لاستیک های منعطف در بخش درب مانع خروج آب از ماشین ظرفشویی bosch می‌شود. در صورت هرگونه نشتی در این بخش باید علت اصلی آن بررسی شود.

شما در ابتدا سلامت لاستیک ها و واشر را بررسی کنید. اگر در این کار تخصص ندارید با کارشناسان نمایندگی بوش کمک بگیرد. اگر بعد از تعویض لاستیک و واشر ظرفشویی همچنان آب می‌داد به احتمال زیاد شناور دچار مشکل شده است.

شناور ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل آب دادن ماشین ظرفشویی بوش خرابی شناور هاست. شناور های ماشین ظرفشویی وظیفه کنترل آب مصرفی را برعهده دارند. شناورها از پر شدن بیش از اندازه آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین نقش مهمی در سلامت و عملکرد درست ماشین ظرفشویی دارند. اگر ماشین ظرفشویی شما دچار آب دهی زیادی شد بدون شک باید شناور را رو مورد بررسی قرار دهید تا خیالتان از این قسمت راحت شود. اگر مشکل آب دهی در این قسمت بود باید فوراً از یک تکنسین تعمیر ظرفشویی بوش کمک بگیرید. یکی از موارد دیگری که می‌توانید مطمئن شوید علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش خرابی شناور است خیس ماندن ظروف بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی است.

تراز نبودن ماشین ظرفشویی

اگر قسمت زیرین ماشین ظرفشویی شما دچار آب دادگی باشد باید تراز بودن را مورد بررسی قرار دهید. اگر این کار را به خوبی انجام نداده باشید باعث می‌شود ماشین ظرفشویی به مقدار اندکی آب دهی داشته باشد. برای تراز شدن می توانید پیچ تنظیم پایه ها را بپیچانید تا پایه ها به اندازه مناسب بلند یا کوتاه شوند. اگر ماشین ظرفشویی سر جای خود محکم بود یعنی این کار را به درستی انجام داده اید و ماشین ظرفشویی شما تراز شده است.

طراز نبودن ماشین ظرفشویی سبب آب دادن می شود

ترک خوردن مخزن

اگر همه موارد را چک کردید و از سالم بود همه بخش مطمئن هستید می‌توانید به سراغ مخزن ماشین ظرفشویی خود بروید. این بخش باید آخرین بخش باشد زیرا از بدنه محکمی ساخته شده است و نشتی آن تقریبا غیر ممکن است.

ترک خود مخزن می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل آب دادن ماشین ظرفشویی بوش باشد. دلایل متعددی باعث شکستگی یا ترک خوردن مخزن می شوند از جمله افتادن ماشین یا استفاده از مواد شوینده بسیار قوی که مناسب دستگاه نیست.

در صورت ایجاد مشکل کف ماشین ظرفشویی نمی‌تواند آب را نگه دارد به همین علت باعث آب‌دادگی به بیرون از ماشین ظرفشویی می‌شود.

این نکته را به خوبی به یاد داشته باشید که اگر از مواد شوینده قوی برای دستگاه استفاده می‌کنید یا این مواد را برای ظرف‌هایی که زیادی کثیف نیستند استفاده می‌کنید ممکن است مخزن ترک بخورد و خسارت زیادی برای شما به همراه داشته باشد. در واقع استفاده از مواد شوینده قوی می‌تواند به طور جدی به قطعات ماشین ظرفشویی شویی آسیب برساند.

در آخر باید گفته شود شما قادر خواهید بود که ایرادات قابل دیدن را تشخیص دهید. با این حال برای مشکلاتی که نام برده شد باید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا در اسرع وقت به مشکل پیش آمده رسیدگی و از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری شود.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید