کد خطا یا ارور E27 ماشین ظرفشویی بوش

کد خطا یا ارور E27 ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

اگر ماشین ظرفشویی دارید، ممکن است برخی مواقع کد خطا یا ارور E27 ماشین ظرفشویی بوش مواجه شده باشید. این ارور نشان دهنده نقص فنی یا خرابی قطعات ماشین ظرفشویی نیست. این کد خطا به دلیل نوسانات جریان برق رخ می‌دهد. در این مقاله توضیحاتی در رابطه با علت ارور E27 و نحوه رفع این کد خطا بیان شده است.

علت ارور E27 ماشین ظرفشویی بوش

کد خطا یا ارور زمانی نشان داده می شود که یک نقص فنی در ماشین ظرفشویی رخ داده باشد یا قطعات دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد.

در اینصورت سیستم از طریق نمایش ارور به کاربران اطلاع می دهد که برای عیب یابی ماشین ظرفشویی اقدام و مشکل پیش آمده را برطرف کنند. در غیراینصورت ممکن است آسیب جدی به سایر قطعات وارد شود.

در صورت نمایش کد خطای E27 روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش، نگران خرابی قطعات و وجود نقص فنی در دستگاه نباشید. این ارور در اثر نوسانات جریان برق رخ می‌دهد.

اما این ارور بی اهمیت نبوده و برای جلوگیری از سوختن یا نیم سوز شدن موتور باید سریعا به آن رسیدگی کنید. در غیراینصورت ممکن است باعث آسیب به موتور شود و شما را متحمل هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کند.

سایر دلایل نمایش این کد خطا عبارت است از:

وجود مشکل در سنسورها: این ارور ممکن است به دلیل عدم تشخیص صحیح سنسورهای مربوط به درب، دمای آب، سطح آب و … ایجاد شود. در صورتی که یکی از سنسورها خراب شده باشند و عملکرد درستی نداشته باشند ممکن است این ارور رخ بدهد.

وجود مشکل در کنترلر الکترونیکی: این ارور می تواند به علت خرابی قطعات الکترونیکی، تراشه ها یا دیگر عناصر مربوطه رخ دهد.

چگونه کد خطای E27 ظرفشویی بوش را رفع کنیم؟

چگونه کد خطای E27 ظرفشویی بوش را رفع کنیم؟

برای جلوگیری از نمایش ارور E27 و آسیب به قطعات اصلی ماشین ظرفشویی، توصیه می شود دستگاه را مستقیم به برق وصل نکنید و حتما از یک محافظ برق استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از نوسانات جریان برق، ماشین ظرفشویی را در ساعات اوج مصرف روشن نکنید.

مورد دیگری که برای جلوگیری از نمایش کد خطای e27 باید در نظر داشته باشید این است که برای شستشوی ظروف از برنامه‌هایی استفاده کنید که از آب و انرژی کمتری استفاده می‌کنند. (مثلا برنامه شستشوی اقتصادی یا eco.)

راهکارهایی برای جلوگیری از نوسانات جریان برق در ماشین ظرفشویی

برای جلوگیری از بروز این مشکل و نمایش ارور e27 ماشین ظرفشویی بوش موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اتصال ماشین ظرفشویی به یک منبع برق پایدار: اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی به یک منبع برق پایدار متصل شده است. اتصالات نامناسب موجب نوسان جریان برق خواهد شد. بررسی کنید که پریز برق یا سوئیچ مربوطه به درستی عمل می کند و از کابل برق معیوب استفاده نمی‌کنید.

استفاده از یک ولتاژ پایدار: مطمئن شوید که ولتاژ برق در منطقه شما پایدار است. نوسانات و تغییرات ولتاژ روی عملکرد ماشین ظرفشویی اثر گذار است. بهتر است از یک تنظیم کننده ولتاژ استفاده کنید تا ولتاژ را پایدار نگه دارید.

عدم استفاده از سیم های بلند: از سیم های طولانی و فرسوده برای ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

توجه داشته باشید در صورتی که مشکلات جریان برق به طور پیوسته و مداوم ادامه داشته باشد، بهتر است با یک تکنسین متخصص یا شرکت برق منطقه تماس بگیرید.

جمع بندی

بهترین راه برای تشخیص و رفع کد خطای e27 ماشین ظرفشویی بوش، مراجعه به دفترچه راهنمای ظرفشویی بوش است. اگر به دفترچه راهنما دسترسی ندارید، موارد گفته شده در این مقاله را برای رفع کد خطا دنبال کنید. اگر مشکل برطرف نشد توصیه می شود برای رفع خطای پیش آمده از مرکز تعمیرات لوازم خانگی بوش راهنمایی بگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید