علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش

علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین لباسشویی بوش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. دکمه‌های زیادی روی این دستگاه قرار گرفته که اگر علم و شناخت کافی در مورد آنها داشته باشید، شستشوی البسه برای شما بسیار راحت‎تر خواهد بود. به علاوه کدهایی که روی نمایشگر پدیدار می شوند، از بهترین ویژگی های این لباسشویی هستند چرا که در صورت وجود مشکل، همین کدها شما را آگاه می کنند. علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش یکی از متداول‌ترین علائمی است که بعد از پایان شستشوی لباس‌ها در نمایشگر این دستگاه به نمایش می‌آید. با پدیدار شدن این علامت به هیچ عنوان نمی‌توانید درب ماشین را باز کنید و لباس‌ها را از آن بیرون بیاورید.

در ادامه‌ روش‎هایی را برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش به شما خواهیم گفت. همین طور، دلایلی که موجب بروز این اختلال در لباسشویی Bosch می‌شوند را با هم بررسی خواهیم کرد.

راههای باز کردن قفل ماشین لباسشویی بوش

چندین دلیل موجب خواهد شد که قفل درب ماشین لباسشویی باز نشود و چندین روش و راهکار برای از بین بردن علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش وجود دارد. رایج‌ترین مواردی که باعث بروز این مشکل هستند را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بررسی مسیر تخلیه آب

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب فعال شدن علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش می‌شود گرفتگی مسیر تخلیه آب یا باقی ماندن آب در دورن محفظه‌ی شستشو است. برای از بین بردن این مشکل قبل از هرکاری باید یک بار ماشین لباسشویی را روی حالت آبکشی تنظیم کنید و آن را روشن کنید. در صورتی که آب به صورت کامل تخلیه شود، درب ماشین لباسشویی باز خواهد شد.

گاهی اوقات هم ممکن است مسیر تخلیه‌ی آب توسط یک شیء خارجی مسدود شده باشد و همین امر اجازه ندهد که آب به طور کامل تخلیه شود. این مشکل نیز باید توسط یک تعمیرکار به صورت کامل بررسی و برطرف شود.

بررسی عدم شکستن دستگیره

بعد از به اتمام رسیدن برنامه‎ی شستشو در ماشین لباسشویی، معمولا باید درب لباسشویی باز شود و شما لباس‌ها را از آن خارج کنید. گاهی اوقات شکستگی دستگیره درب، موجب روشن شدن علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش خواهد بود.

وقتی که این قسمت آسیب دیده باشد یا به هر دلیلی دچار شکستگی شده باشد، ممکن است آب به صورت کامل تخلیه شود، ولی به خاطر عدم دستور باز شدن درب در اثر شکستگی دستگیره یا همان میکروسوئیچ، این پیام خطا نشان داده خواهد شد و امکان خارج کردن لباس‌ها را نخواهید داشت.

بهترین کاری که برای از بین بردن این مشکل می‌توانید انجام دهید، کمک گرفتن از یک تعمیرکار خواهد بود.

بررسی عدم شکستن دستگیره

بررسی مشکل میکروسوئیچ

تمام ماشین‌های لباسشویی دارای یک قطعه‌ی خیلی مهم به اسم میکروسوئیچ هستند که اجازه‌ی باز شدن درب لباسشویی در هنگام کار کردن را نخواهد داد و از بروز نشتی و مشکلات این چنینی هم جلوگیری می‌کند. این قطعه در بدنه ی لباسشویی قرار دارد.

یکی از دلایل روشن شدن علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش، ممکن است خرابی میکروسوئیچ باشد. میکروسوئیچ با فعال کردن یک قطعه در هنگام شستشو، از باز شدن ضامن درب لباسشویی جلوگیری می‎کند و اگر به هر دلیلی دچار مشکل و نقص فنی شود، این قطعه پس از اتمام برنامه‌ی شستشو به حالت عادی باز نخواهد برگشت. همین موضوع موجب خواهد شد که درب لباسشویی باز نشود.

در صورتی که احساس کردید مشکل فعال شدن کلید قفل در نمایشگر لباسشویی Bosch به خاطر خرابی این قطعه است، باید این قطعه را پیدا کنید و با دست کمی آن را جابه‌جا کنید تا به حالت عادی باز گردد و در نتیجه درب لباسشویی باز شود. ولی از آنجایی که این قطعه، یکی از قطعات بسیار مهم و حساس لباسشویی است، اگر نتوانید آن را به خوبی جا به جا کنید، خیلی زود دچار آسیب خواهد شد و مجبور به تعویض آن خواهید بود.

بنابراین، بهترین کاری که برای رفع این مشکل می‎توانید انجام دهید، کمک گرفتن از یک تعمیرکار برای بررسی و در صورت لزوم تعویض این قطعه‎ی مهم خواهد بود.

قفل کودک فعال شده است

یکی دیگر از عمده دلایلی که موجب باز نشدن درب ماشین لباسشویی و فعال شدن علامت کلید خواهد بود، فعال بودن قفل کودک لباسشویی Bosch است. اگر به هر دلیلی فراموش کرده باشید بعد از اتمام مراحل شستشو این دکمه را غیرفعال کنید، درب باز نخواهد شد و ممکن است فکر کنید که ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است. در چنین شرایطی خیلی راحت با غیرفعال کردن این دکمه می‌توانید درب لباسشویی خود را باز و لباس‌ها را از آن خارج کنید.

لباسی بین درب و محفظه گیر کرده است

گیر کردن البسه بین درب یا گیر کردن لباس‌ها هم یکی دیگر از شایع‌ترین مواردی است که حتما با آن مواجه شده‌اید. هنگام ریختن لباس‌ها در لباس‌شویی باید دقت به خرج بدهید و حتما از مچاله کردن لباس‌ها و قرار دادن آنها ‎ به صورت به هم ریخته در محفظه‌ی شستشو خودداری کنید.

گاهی ممکن است لباس‌های کوچک مثل لباس زیر یا لباس کودکان به خاطر حجم کمی که دارند در محفظه گیر کنند و همین امر موجب باز نشدن درب ماشین لباسشویی می شود. در صورت مواجه با چنین مشکلی به هیچ عنوان خودتان هیچ اقدامی نکنید، چرا که ممکن است به میکروسوئیچ یا دستگیره درب لباسشویی آسیب وارد کنید.

بهترین کاری که می توانید برای از بین بردن این مشکل انجام دهید، کمک گرفتن از یک تعمیرکار بوش است که بدون وارد کردن هیچ‌گونه آسیبی درب ماشین لباسشویی شما را باز کند.

بیش از حد لباس در آبکش دیگ قرار داده شده است

این مورد هم یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که ممکن است شما هم آن را انجام داده باشید. هر ماشین لباسشویی یک ظرفیت مشخصی دارد و به هیچ عنوان نباید بیشتر از گنجایش دستگاه، لباس وارد آن کنید.

همیشه سعی کنید فاصله‌ و حد مجاز را رعایت کنید. یک معیار کلی برای رعایت این نکته وجود دارد. به این صورت که بعد از وارد کردن لباس‌ها با کف دست باید اندازه‌گیری کنید که فاصله‌ی بین لباس‌ها و بالای دیگ شستشو به اندازه‎ی یک کف دست باشد.

هرگز سعی نکنید که محفظه‌ی شستشو را به طور کامل پر از لباس کنید. چرا که هم به موتور لباسشویی آسیب وارد خواهید کرد و هم اینکه ممکن است علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش روشن شود و امکان خارج کردن لباس‌ها را نداشته باشید!

بیش از حد لباس در آبکش دیگ قرار داده شده است

مسدود شدن لوله‌های لباسشویی

اگر از همان ابتدای شستشو متوجه شوید که آب از لباسشویی تخلیه نمی‌شود و حتی شاهد نشتی از آن بودید یا پس از اتمام برنامه‌ی شستشو متوجه شدید که درب لباسشویی باز نمی‌شود و کلید قفل هم به حالت فعال برگشته است، احتمال گرفتگی لوله‌های لباسشویی وجود دارد.

برای از بین بردن این مشکل باید مسیر تخلیه‌ی لباسشویی یا فیلترها را بررسی کنید. اگر یک شی‌ء خارجی باعث به وجود این مشکل شده یا فیلترها کثیف شده‌ باشند، باید مسیر لوله‌ها را پاک کنید یا فیلتر را شستشو دهید. سپس مجددا لباسشویی را روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. در صورتی که مشکل همچنان باقی بود باید از یک تعمیرکار لباسشویی بوش کمک بگیرید.

پوسیده شدن لولای درب لباسشویی

از آنجایی که ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در هر خانه به شمار می‌آید، کاملا واضح و مشخص است که پس از مدتی دچار فرسودگی یا پوسیدگی در قسمت لولای درب خواهد شد.

فرسودگی و پوسیدگی لولاهای درب لباسشویی هم یکی دیگر از مواردی است که موجب باز نشدن درب و فعال شدن قفل لباسشویی می‎شود. لولاهای درب لباسشویی به قفل شدن و کامل بسته شدن درب کمک می‌کنند و در صورتی که از عملکرد بهینه آنها کاسته شود، ممکن است امکان باز شدن درب را نداشته باشید.

و حالا که در مورد اصلی‌ترین مواردی که ممکن است باعث فعال شدن علامت کلید درب ماشین لباسشویی بوش باشند می‎دانید، خوب است این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که اگر خودتان تخصص کافی را برای برطرف کردن مشکلات و ایرادات لباسشویی بوش ندارید، حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا در اولین فرصت مشکل پیش آمده برطرف شود و از بروز آسیب‌های احتمالی به قطعات سالم جلوگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید