علت کار نکردن یخساز ساید بوش

علت کار نکردن یخساز ساید بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی یخچال‌های ساید بای ساید، داشتن یخساز دائمی است. هر زمان که بخواهید می‌توانید لیوان خود را پر از یخ کرده و نوشیدنی خنکی بنوشید. حال تصور اینکه این بخش از یخچال ساید با مشکل روبرو شود، کمی دشوار است. مخصوصاً در فصل تابستان که همه ما در بیشتر روز به نوشیدنی خنک نیاز داریم. به همین دلیل ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد علت کار نکردن یخساز ساید بوش با شما صحبت کنیم. به علاوه، راهکارهایی را برای رفع خرابی یخساز ساید در اختیارتان قرار خواهیم داد.

هنگامی که یخ ساز شما از کار می افتد، اولین قدم پیش از مراجعه به تعمیرکار این است که مشکل را شناسایی کنید. تعمیر یخساز یخچال بوش اغلب کار ساده ای است چرا که این بخش از یخچال قطعات پیچیده ای ندارد. یخ ساز از یک خط آب، یک قالب یخ و یک سطل با چند قسمت متحرک تشکیل شده است.

علت کار نکردن یخساز ساید بوش چیست؟

ساده‌ترین مشکل قابل حل مشکل در تنظیمات است. یخ ساز وقتی خاموش می‌شود مشخص نیست و گاهی اوقات دو یا سه روش مختلف برای توقف یخ ساز یخچال بوش وجود دارد. یکی از اعضای خانواده به راحتی می‌تواند به‌طور تصادفی یخ‌ساز شما را در حالت خاموش قرار بدهد تا یخ‌ساز کاملاً متوقف شود.

اگر صفحه نمایش دیجیتال دارید، ممکن است از طریق این پنل به تنظیمات یخ ساز دسترسی داشته باشید. یخ ساز یا دکمه‌های روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا مطمئن شوید که آیا یخ ساز شما به صورت الکترونیکی خاموش شده است یا خیر.

ابتدایی‌ترین راه برای خاموش کردن یخساز دستکاری نوار اعلام کننده پر شدن سطل یخ است (این مورد برای برخی از سایدهای بوش وجود دارد)، یک میله فلزی که از یخ ساز بیرون می‌آید و بالای سطل یخ قرار می‌گیرد. زمانی که سطل یخ پر می شود، نوار را به سمت بالا فشار داده و از تولید یخ جدید جلوگیری می کند. با این حال، بالا بردن این نوار به صورت دستی یک روش قدیمی و متداول برای خاموش کردن یخ ساز است. بنابراین نوار را به عقب برگردانید تا مطمئن شوید که یخ ساز شما می‌داند که قرار است کار کند.

این علت کار نکردن یخساز ساید بوش همان طور که مشاهده کردید، به سادگی قابل حل است اما اگر مشکل یخساز شما با این روش حل نشد، موارد دیگری نیز می‌تواند به پروسه عیب یابی شما و تکنسین حرفه‌ای تعمیر ساید بوش، کمک کند که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

آب به قسمت یخساز یخچال منتقل نمی‌شود

رسیدن آب به یخ ساز برای ساخت یخ با کیفیت ضروری است. اگر لوله آب مسدود شده باشد، آب نمی‌تواند خارج شود و یخ ساخته نمی‌شود، یا لوله‌ها دارای مشکلی هستند که گرفتگی ایجاد کرده و یخی که می‌گیرید ممکن است بوی بدی نیز بدهد. نشتی لوله‌های آب نیز به همان اندازه برای شما مشکل ساز است، اگر خط آب ترک خورده یا شیر آب شکسته شود، ممکن است نشتی رخ دهد که می‌تواند یک گرفتاری همراه با مرطوب یا یخ زده ایجاد کند.

 

آب به قسمت یخساز یخچال منتقل نمی‌شود

عدم تراز بودن یخساز یخچال بوش، علت کار نکردن یخساز ساید بوش

یک مشکل بالقوه که عموماً نادیده گرفته می‌شود این است که آیا یخ ساز شما تراز است یا خیر. اگر یخ ساز شما در داخل یخچال آویزان نشود، یخ در قالب تراز نمی‌شود و حتی مجموعه اجکتور نیز ممکن است به درستی کار نکند. ابتدا مطمئن شوید که یخچال تراز است. از دستگاه ترازسنج استفاده کنید و آن را در سطح پایین یخچال و کف فریزر تست کنید. اگر اینها تراز نیستند، پایه‌های یخچال را طوری تنظیم کنید که کف آن صاف شود.

اگر یخچال تراز است، محل نصب خود یخ ساز را بررسی کنید. از محکم بودن پیچ‌ها و صاف بودن براکت های نصب اطمینان حاصل کنید. اگر قطعه خمیده‌ای وجود دارد، آن را بردارید و دوباره صاف کنید یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید تا این علت کار نکردن یخساز ساید بوش برطرف شود.

سرمای کافی برای یخ زدن وجود ندارد (خرابی ترموستات)

دیگر علت کار نکردن یخساز ساید بوش می‌تواند ترموستات یخچال باشد. اگر فریزر شما خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، یخ ساز به درستی کار نمی‌کند. ترموستات بیشتر در داخل محفظه یخچال نگهداری می‌شود. ممکن است یک دکمه دما برای کل واحد یخچال فریزر وجود داشته باشد یا ترموستاتی جداگانه برای بخش فریزر و یخساز در نظر گرفته باشند. البته در یخچال‌های ساید بوش، معمولاً یک ترموستات جداگانه در نظر گرفته‌اند. گاهی اوقات دو ترموستات مجزا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که فریزر و یخچال شما به طور جداگانه چقدر گرم یا سرد باشد.

ترموستات یخچال خود را پیدا کنید و مشخص کنید که آیا این ترموستات برای فریزر نیز صدق می‌کند یا خیر. اگر یخساز کار نمی‌کند، فریزر را سردتر کنید. قطعاً با این مورد مشکل برطرف می‌شود اما در صورتی که مشکل رفع نشد می‌توانید از یک فرد حرفه‌ای بخواهید که خرابی ترموستات را دقیق‌تر بررسی کند.

سرمای کافی برای یخ زدن وجود ندارد

قفل درب ایراد دارد

جالب است بدانید زمانی که درب یخچال را باز می‌کنید، یخساز و آبسردکن سایدها کلاً از کار می افتند. این فرآیند کاملاً طبیعی است و بیشتر برندها این امکان را روی یخچال‌های ساید خود، قرار داده‌اند. حال اگر قفل سوئیچ یخچال ساید بوش خراب باشد ممکن است که همیشه نمایانگر باز بودن درب باشد، در صورتی که درب کاملاً بسته است. این مشکل معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که درب یخچال بیشتر از حالت استاندارد باز و بسته شود یا در کل مدت زمان زیادی از استفاده یخچال گذشته باشد.

در هر حال باید این مورد را به تکنسین اعلام کنید تا خرابی قفل سوئیچ درب ساید را بررسی کند.

فیلتر یخساز مشکل دارد

فیلتر آب یخچال شما چند ساله است؟ بسیاری از افراد سال‌ها فراموش می‌کنند که فیلتر آب را عوض کنند. در نهایت، هر چیزی که قبل از تبدیل شدن به یخ از آب شیر شما فیلتر می‌شود، در نهایت خود فیلتر را مسدود می‌کند. از آنجایی که آب باید از فیلتر عبور کند، وقتی با مواد خام پر می‌شود، آب نمی‌تواند از آن عبور کند. این روند منجر به فشار کم آب در بهترین حالت و یخ کثیف در بدترین حالت می‌شود. در صورتی که فیلتر آب خود را عوض کنید به احتمال زیاد این علت کار نکردن یخساز ساید بوش برطرف می‌شود.

چرا یخ از یخساز یخچال بوش خارج نمی‌شود؟

ممکن است که درب یخچال را باز کرده و متوجه شوید که یخ داخل مخزن وجود دارد اما از مخزن خارج نمی‌شود. حال چاره چیست؟ چه باید کرد؟ برای این موضوع و عیب یابی آن مواردی را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

چرا یخ از یخساز یخچال بوش خارج نمی‌شود؟

خرابی مدول یخساز

مدول یخچال ساید معمولاً در بیشتر مدل‌های ساید بوش دارای موتوری است که بازوها یا تیغه‌های یخساز را به حرکت درآورده و باعث انتقال یخ و افتادن آن به داخل سطل می‌شود. حال اگر این موتور یخساز یا به اصطلاح مدول یخساز خراب باشد. این حرکت و انتقال صورت نمی‌گیرد. البته این خرابی معمولاً با استفاده زیاد یا با گذشت مدت زمان زیاد از خرید یخچال رخ می‌دهد. به هر حال این بخش از یخچال نیز دارای طول عمری است و با فرسوده شدن با مشکل روبرو شده و نمی‌تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. تعمیرگاه بوش 24 اکنون توانایی ارائه قطعات اورجینال ساید بوش را دارد و می‌توانید در صورتی خرابی این بخش، مدول یخساز را از این مجموعه تهیه کنید.

خرابی سلنوید یخساز

یخ‌هایی که در مخزن تولید می‌شوند پشت یک درب کوچک قرار گرفته و زمانی که شما سطل را داخل جایگاه یخساز برای دریافت بگذارید، این درب باز شده و یخ‌ها به داخل سطل می‌ریزد. ممکن است علت کار نکردن یخساز ساید بوش و خارج نشدن یخ از مخزن، خرابی این درب باشد. اگر این درب خراب شود، دیگر به درستی و در زمان مشخص باز نمی‌شود. ممکن است که گاهی کار کند و گاهی نیز کار نکند.

به هم چسبیدن یخ‌ها در یخساز

یکی از رایج‌ترین مشکلات یخ ساز، یخ بد شکل، یخ شکسته و یخ کرکی یا بهم چسبیدن یخ‌ها است. همه اینها به دلیل گیر کردن تکه‌های یخ در قالب است. اگر یک دسته کامل از یخ گیر کند، یخ جدیدی نمی‌تواند تشکیل شود و خط آب نیز ممکن است با مشکل روبرو شود زیرا نمی‌تواند مخزن را پر کند.
خوشبختانه، تعمیر این مورد کار سختی نیست. یخ ساز خود را خاموش کنید و با استفاده از یک پارچ سینی یخ ساز را به آرامی در آب گرم بگذارید. آب گرم تکه‌های یخ گیر کرده را بدون افزودن مواد شیمیایی به سینی یخ ذوب می‌کند و باعث می‌شود فوراً دوباره یخ‌سازی را در مجموعه سازنده شروع کند. حتماً سطل یخ را تمیز کنید تا وقتی سینی شما شفاف است، آب مایع یا یخ شکسته باقی نماند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید