نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بوش

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

شاید شما هم این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بوش چگونه است؟
مزایای استفاده از نمک ظرفشویی چیست و مشکل نشت نمک چه می‌باشد؟
اگر شماهم به دنبال پاسخ سوالات بالا و همچنین آگاهی بیشتر در خصوص نمک ظرفشویی هستید، کافیست تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چگونگی استفاده نمک در ماشین ظرفشویی بوش

در این بخش می‌خواهیم مرحله به مرحله بگوییم که طریقه ریختن نمک ماشین ظرفشویی بوش چگونه است.

مرحله 1: سختی آب را اندازه‌گیری کنید

برای اینکه از ظاهر شدن لکه‌های آهک سفید روی ظروف و از خوردگی شیشه جلوگیری کنید، در ابتدا مهم است که قبل از استفاده برای اولین بار، سختی آب را تعیین و از نوارهای تست سختی آب که با ماشین ظرفشویی شما سازگار است، استفاده کنید.کافیست نوار تست را برای یک ثانیه با آب لوله‌کشی خیس کنید و آب اضافی را از بین ببرید؛ بعد از حدود یک دقیقه، خواهید دید که آب لوله کشی شما چقدر سخت است.

مرحله 2: سیستم نرم‌کننده آب را تنظیم کنید

هنگامی که سختی آب لوله‌کشی خود را تعیین کردید، لازم است سیستم نرم‌کننده آب داخلی ماشین ظرفشویی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید که دستورالعمل‌های مربوط به این کار در کتابچه راهنما به همراه جدول سختی آب، نشان داده شده است.

مرحله 3: نمک را پر کنید

برای اینکه سیستم نرم‌کننده آب به درستی کار کند، نیاز به نمک ماشین ظرفشویی دارید. برای افزودن نمک ابتدا ماشین ظرفشویی را باز کرده و بخش پایین که برای شستشو ظرف‌ها وجود دارد را بیرون بکشید تا مخزن نمک را مشاهده کنید؛ حال درپوش پیچ را در جهت عقربه‌های ساعت باز و در ادامه با یک قیف نمک را اضافه کنید تا قسمت بالایی قیف پر شود. البته لازم است اگر برای اولین بار از ماشین ظرفشویی خود استفاده می‌کنید، نمک را با آب مخلوط کرده و داخل مخزن بریزید؛ حال درپوش را دوباره ببندید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید یا یک برنامه تمیز کردن را اجرا کنید تا مطمئن شوید سرریز نمک شسته شده است.

این نکته هم فراموش نکنید که هرگز مخزن نمک را با مواد شوینده پر نکنید زیرا ممکن است به سیستم نرم کننده آب آسیب برساند که برای آگاهی از مخزن نمک لازم است دفترچه راهنما را بخوانید.

چگونگی استفاده نمک در ماشین ظرفشویی بوش

مرحله 4: کمک شستشو را اضافه کنید

برای ارائه ظروف بدون لکه و لیوان‌های شفاف، ماشین ظرفشویی شما به کمک آبکشی نیاز دارد؛ برای اینکار لازم است با فشار دادن و بلند کردن صفحه روی جلد، تلگراف کمک آبکشی را باز کنید و سپس با احتیاط مایع آبکشی را تا خط حداکثر بریزید. در ادامه، دهانه پرکننده را علامت بزنید و درپوش را ببندید تا بسته شود که برای جلوگیری از ایجاد کف بیش از حد در چرخه آبکشی بعدی، هرگونه کمک آبکشی که روی آن ریخته شده است را با یک پارچه بردارید.

مرحله 5: مواد شوینده را اضافه کنید

می توانید از قرص، پودر یا مایع شوینده ماشین ظرفشویی در دستگاه خود استفاده کنید اما هرگز از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. دوز مواد شوینده همیشه باید بسته به میزان کثیفی ظروف و تابه‌ها به صورت جداگانه تنظیم شود و توزیع کننده درج شده مواد شوینده به شما کمک می‌کند تا مقدار صحیح را اضافه کنید.

مرحله 6: یک چرخه داغ را اجرا کنید

پس از انجام این پنج مرحله، شستشوی گرم را بدون بارگیری ماشین ظرفشویی انجام دهید؛ هنگامی که شستشو به پایان رسید، مخزن نمک ماشین ظرفششویی شما پر است. این هم فراموش نکنید که در صورت تمام شدن آن، چراغ مربوط به آن روش نشده و یا بر روی ظروف لکه‌هایی ایجاد می‌شود.

مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی بوش

اما استفاده از نمک ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت نمک ظرفشویی گندزدا بودن آن است؛ یعنی علاوه بر تمیز کردن ظروف، سطح آنها نیز براق و درخشان می‌شود و دیگر بوی بد و گندیده نمی‌دهد. همچنین در عین لکه‌گیری ظروف، باعث می‌شود تا پسماند مواد غذایی و رسوب چربی درون ماشین ظرفشویی باقی نماند. استفاده از نمک نامرغوب می تواند از دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش باشد.

یکی دیگر از فواید استفاده از نمک‌های ظرفشویی، جلوگیری از تجمع سختی آب است که همین مزیت باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه و همچنین عملکرد بهتر آن می‌گردد.

برندهای معروف نمک ماشین ظرفشویی بوش

بعد از آشنایی با طریقه ریختن نمک ماشین ظرفشویی بوش، می‌خواهیم برندهایی که می‌توانید به عنوان نمک ظرفشویی از آنها استفاده کنید، نام ببریم که عبارت است از:

• Finish: این نمک دستگاه را در برابر رسوب محافظت می‌کند و از تشکیل رسوب آهک نیز جلوگیری به عمل می‌آورد چراکه دارای ناخالصی اضافی نیست.

• SODASAN: این نمک براساس مواد غذایی معمولی ایجاد شده اما درجه تصفیه بالایی دارد و فاقد ناخالصی‌های اضافی است. نمک سوداسان با رسوبات آهک مبارزه کرده و پس از شستشو رگه‌های سفیدی روی ظروف باقی نمی‌گذارد.

• Magic Power: این نمک دارای ساختار کریستالی بزرگ است، بنابراین در فرآیند مقدار دوز و مصرف دقیق کمک می‌کند. همچنین نمک مجیک پاور به طور موثر آب سخت را نرم کرده تا کیفیت شستشوی ظروف کثیف را بهبود بخشد و از تشکیل رسوب آهک روی عناصر ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.

• Ecodoo: یک نمک احیا کننده برای ماشین ظرفشویی که از تشکیل رسوب آهک جلوگیری و آب سخت را نرم می‌کند. ترکیبات این محصول شامل رنگ، فسفات، کلر و طعم‌های مختلف نیست، بنابراین برای هر نوع ماشین ظرفشویی عالی است.

• Yplon: این نمک به دلیل برخورداری از قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر موارد، به طور قابل توجهی در بودجه افراد صرفه‌جویی می‌کند. نمک ماشین ظرفشویی این برند به خوبی با نرم شدن آب سخت مقابله و همچنین از ایجاد لکه روی ظروف کثیف جلوگیری می‌کند.

برندهای معروف نمک ماشین ظرفشویی بوش

چراغ نمک ماشین ظرفشویی بوش

اگر چراغ نمک ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود ممکن است بخاطر دلایلی چون تمام شدن نمک، استفاده از نمک تقلبی ، وجود مشکل در سنسور نمک ماشین ظرفشویی و یا نشتی و بیرون ریختن نمک باشد.

قیمت نمک ماشین ظرفشویی بوش

در خصوص قیمت نمک ماشین ظرفشویی بوش میتوان گفت بسته به کیفیت، مقدار نمک و معتبر بودن دارای قیمت‌های متفاوتی است که البته بخاطر ارائه شدن آنها در حجم بالا یک بسته آن تا مدت‌ها برای شما مفید خواهد بود.

مشکل نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش

در این بخش می‌خواهیم به دلایل نشتی نمک در ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم که شامل موارد زیر است:

  • اگر نشتی از پایین درب مشاهده می‌شود، یعنی یک شکاف بین درزگیر لاستیکی درب که معمولاا به قسمت پایین ماشین ظرفشویی ثابت است، وجود دارد.
  • رسوبات مواد غذایی، چربی و سایر مواد جمع شده بر عملکرد ماشین ظرفشویی شما تاثیر می‌گذارد و شایع‌ترین دلیل نشتی در پایین درب ماشین ظرفشویی، رسوب مواد غذایی و چربی در زیر درزگیر است. تصویر زیر مربوط به قسمت پایینی درب ماشین ظرفشویی است که لازم می‌باشد رسوبات چرب در زیر جایی که درزگیر بسته می‌شود، توجه کنید. این قسمت باید تمیز نگه داشته و زمانی که فیلترهای ماشین ظرفشویی خود را خالی و تمیز می‌کنید باید بخشی از برنامه روزمره شما باشد.
  • اگر ماشین ظرفشویی شما تراز نباشد، ممکن است درب به درستی بسته نشده و این باعث ایجاد کوچکترین شکاف برای نشت آب می شود؛ اگرچه این امر چندان رایج نیست، اما یک احتمال است که باید بررسی شود.
  • با اطمینان از تمیز بودن قسمت درب ماشین ظرفشویی از هرگونه اجسام خارجی و اینکه ماشین روی سطح صافی قرار دارد، زمان آن رسیده است که درزگیرهای درب خود را از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید. اگر نشانه ای از خراب شدن یا آسیب دیدگی وجود داشت، باید آنها را تعویض کنید.
  • با گذشت زمان، پیچ خوردگی در شیلنگ می‌تواند به شکستگی و نشتی تبدیل شود؛ اگر با مشکل نشتی در پشت یا کناره‌های ماشین ظرفشویی مواجه هستید، احتمال زیاد به دلیل شکستگی شلنگ است.
  • یکی دیگر از مشکلات نشتی، آسیب در بخش تخلیه آب است که باید بررسی کنید.

نحوه تشخیص نمک اصلی و نمک تقلبی

تا اینجای مطلب با نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بوش و همچنین دلایل نشت و مزایای استفاده از نمک ظرفشویی آشنا شدیم؛ اما سوالی که حائز اهمیت است چگونگی نحوه تشخیص نمک اصلی از نمک تقلبی است. به همین خاطر ما در ادامه چندین راهکار خدمت شما ارائه می‌دهیم.

  • یکی از بهترین روش‌ها، جستجوی آن به انگلیسی در سایت‌های خارجی است؛ یعنی باید نام برند و مشخصات آن را در اینترنت سرچ و محصول در فروشگاه‌های معتبری چون آمازون را مقایسه کنید.
  • مورد دیگر در تشخیص نمک اصل از تقلبی، بعد از خرید است که با توجه به رنگ و دانه‌های نمک مشخص می‌شود؛ در واقع نمک‌های اصل از دانه‌های برفی سفید رنگی برخوردار هستند در صورتی که نمک‌های تقلبی، رنگی کدر دارند.
  • یکی دیگر از راهکارها، میزان حل‌شوندگی نمک است؛ به این صورت که نمک‌های اصل دارای حلالیت کمتری بوده و باعث می‌شود آب درخشان‌تر شود، درست برخلاف نمک‌های تقلبی که حلالیت بیشتری داشته و آب را کدر می‌کنند. برای آزمایش این موضوع کافیست دو قاشق از نمک خریداری شده را در آب ریخته و کمی آن را با قاشق هم بزنید تا پس از چند دقیقه میزان حلال بودن نمک و همچنین کیفیت آب مشخص گردد.
  • مورد دیگر ابعاد، رنگ و کیفیت جعبه‌های نمک ماشین ظرفشویی است. همچنین در این مورد باید کشور تولیدکننده، تاریخ انقضا و نقطه‌چین بازشونده درب نمک و مقایسه آن با محصول اصل فروشگاه‌های خارجی راب برای تشخیص نمک اصل از تقلبی در نظر بگیرید.
  • از دیگر روش‌های تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصل از تقلبی، وزن جعبه نمک است؛ چراکه هر برند تولیدکننده‌ای وزن خاصی از این محصولات را ارائه می‌دهد که با دانستن این موضوع، می‌توانید به راحتی خرید درستی داشته باشید.

در نهایت برای خرید به نام برند محصول توجه کنید تا نام شناخته شده‌ای باشد که ما در این مطلب به برخی از آنها اشاره کردیم.

نحوه تشخیص نمک اصلی و نمک تقلبی

چه چیزی را می توانیم جایگزین نمک ظرفشویی کنیم؟

در انتهای مطلب نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی بوش باید بگوییم که اگر نمک ماشین ظرفشویی نداشتید، به جای آن می‌توانید از نمک استخر یا قرص نمک استفاده کنید که البته استفاده از آن برای همیشه به جای نمک توصیه نمی‌شود. همچنین به هیچ وجه از جوش شیرین، مواد شوینده لباسشویی یا نمک دریا استفاده نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید