تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

شیوه صحیح تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی یکی از رایج‌ترین سؤالات کاربران در استفاده از این دستگاه است. درب بیشتر ماشین‌های لباسشویی واشر لاستیکی بزرگی دارد. این لاستیک در هر بار شست‌وشو کثیف می‌شود، بنابراین لازم است که آن را به طور منظم تمیز کنید.

کار اصلی این واشر لاستیک مانند جلوگیری از خروج آب هنگام شستشو است. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چگونه از این لاستیک مراقبت کنید و آن را به نحوه احسن تمیز کنید.

تا به امروز به لاستیک درب ماشین لباسشویی دقت کرده‌اید؟

اگر تا به امروز به این بخش دقت نکرده‌اید همین حالا بروید و این قسمت از لباسشویی را بررسی کنید؛ خواهید دید که به مرور زمان چه اتفاقی برای این لاستیک افتاده است. در هر بار شستشو پرز لباس و کثیفی‌ها در لا به لای این لاستیک جمع می‌شوند. کمتر کسی معمولاً متوجه تجمع آشغال و کثیفی در این لاستیک خواهد شد. چرا که لبه آن به گونه ای است که به سادگی قابل مشاهده نیست. به همین دلیل کثیفی و جرم به مدت زیادی در این قسمت قرار می‌گیرد و باعث بروز خرابی این بخش می‌شود.

آب باقی مانده در این شیارها نیز باعث ایجاد بوی بد می‌شود. همچنین کپک‌زدگی باعث بوی بد و لکه افتادن در این قسمت خواهد شد. بنابراین تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی طبق یک زمان‌بندی مشخص باید بخشی از پروسه مراقبت و نگهداری از این دستگاه باشد. به جز تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی موارد دیگری می توانند علت بوی بد ماشین لباسشویی شوند.

چگونه از لاستیک درب ماشین لباسشویی نگهداری کنیم؟

لاستیک درب ماشین لباسشویی باید تمیز و خشک باقی بماند تا از پاره شدن، پوسیدگی و هر چیز دیگر در امان باشد. در ادامه به چگونگی نگهداری از این قسمت لباسشویی پرداخته‌ایم.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی بوش

یکی از بهترین کارها این است که درب ماشین لباسشویی را بعد از هر بار شستشو باز نگهدارید.

این کار تا حدی از خیس ماندن و کپک زدن لاستیک جلوگیری می‌کند. پیشنهاد ما خشک کردن این بخش با دستمال آبگیر است. به این ترتیب اگر آشغالی در آنجا گیرکرده باشد نیز حذف خواهد شد.

مراحل تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش

چرا تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی آنقدر مهم است؟

همانطور که می‌دانید بعد از شستشو اگر درب ماشین لباسشویی را باز نگذارید، آب باقی مانده و بخار آن از بین نمی‌رود و این آب‌ها باعث کپک زدگی می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند بعد از شستشو تا زمان خشک شدن آب و بخار موجود در ماشین لباسشویی درب آن را باز بگذارید.

وجود کپک‌ها باعث می‌شود انواع بیماری‌ها به مرور زمان پدیدار شود مانند بیماری‌های تنفسی، خارش، عفونت، سوزش و کهیر.

این نکته را به خوبی در ذهن بسپارید که دست کم یک بار در ماه لباس‌ها را با دمای 60 درجه سانتی گراد بشورید. زیرا در دمای پایین باکتری و عفونت‌ها از بین نمی‌روند و احتمال ماندن ویروس و میکروبها در ماشین و روی لباس‌های بسیار زیاد است.

برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی در ابتدا 3 لیوان سرکه را در محفظه پودر بریزید و درب آن را ببندید. سپس حالت عادی را انتخاب کرده و ماشین لباسشویی برای یک دور کامل شستشو روشن کنید. این نکته را در نظر بگیرید که ماشین را در گرم‌ترین حالت ممکن قرار دهید (افزایش دمای آب به وسیله نشانگر مخصوص). بعد از پایان این شستشو می‌توانید کار تمیزکاری لاستیک را شروع کنید. برای اینکه بوی بد سرکه از بین برود یک بار دیگر ماشین لباسشویی را در حالت آبکشی قرار دهید.

مراحل تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش

پیشنهاد می‌شود برای تمیز کردن این بخش از دستکش استفاده کنید.

سه چهارم فنجان سفیدکننده مایع را با 1 لیتر آب مخلوط کنید. این را به یاد داشته باشید قبل از استفاده از هرگونه سفید کننده دستور العمل روی آن را بخوانید تا از اتفاق‌های نامطلوب احتمالی جلوگیری شود.

با استفاده از دستمال مرطوب و محلولی که درست کرده‌اید این قسمت را به طور کامل پاکسازی کنید.

داخل و خارج واشر را به طور کامل خشک کنید. بعد از استفاده از محلول اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه محلول همان‌جا بماند. سپس محل مورد نظر را با یک پارچه خشک به‌طور کامل تمیز کنید. دقت کنید اثری از سفید کننده روی این لاستیک نماند زیرا باعث از بین رفتن لاستیک خواهد شد.

مواد شوینده مؤثر برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

در ادامه مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن این بخش از ماشین لباسشویی را برای شما معرفی کرده ایم:

قرص جرم‌گیری ماشین لباسشویی

قرص جرم‌گیری باعث می‌شود که رسوبات پاک شود و لباس‌ها با کیفیت بالاتری شستشو شود. عدم استفاده از جرم‌گیر لباسشویی می‌تواند رسوبات آهکی یا حتی کپک ایجاد کند.

استفاده از سرکه

سرکه همیشه جز موادی بوده است که باعث می‌شود، باکتری‌ها در هر سطحی از بین بروند به همین دلیل کارشناسان برای تمیزی بهتر ماشین لباسشویی استفاده از سرکه را راهکار مؤثری می‌دانند.

مواد شوینده مؤثر برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

در صورت تمیز نشدن و از بین نرفتن میکروب‌های درب ماشین کاری که باید انجام دهید تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی است؛ زیرا این آلودگی بر سلامت خانواده تأثیر زیادی می‌گذارد. اگر خودتان توانایی تعویض لاستیک را ندارید حتماً از یک متخصص کمک بخواهید. جز وجود باکتری‌ها و از بین نرفتن لکه‌ها سوراخ شدن یا پاره شدن لاستیک شما را نیازمند تعویض لاستیک درب لباسشویی می کند.

اگر با مسائل فنی آشنایی دارید می‌توانید با طی کردن مراحل زیر لاستیک لباسشویی را تعویض کنید:

پیش از شروع کار نسبت به قطع بودن برق مستقیم از پریز اطمینان حاصل کنید. سپس درب بالایی لباسشویی و پیچ‌های عقب دستگاه را باز کنید. بهتر است بدانید که تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی در غالب برندهای موجود در بازار یکسان است.

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی به‌صورت زیر هست:

  • برق لباسشویی را قطع کنید و دو شاخه را از پریز بکشید.
  • پیچ‌های عقب درب لباسشویی را به ‌وسیله پیچ گوشتی باز کنید.
  • پنل جلویی دستگاه را جدا کنید.
  • حال محفظه پودر را از جایش بردارید. نحوه جدا کردن جاپودری به این صورت است: آن را به سمت بالا کشیده و با یک حرکت به سمت جلو هدایت کنید.
  • دقت کنید نحوه برداشتن محفظه در زمان جدا شدن پنل لباسشویی متفاوت است.
  • پیچ‌های زیر جا پودری را نیز جدا کنید.
  • سیم‌های متصل به برد را با احتیاط جدا کنید.
  • درب تخلیه لباسشویی تعبیه شده در پایین دستگاه را نیز جدا کنید.
  • در این زمان باید لاستیک را به کمک فنر جدا کرده و آن را با رها کردن فنر از جایگاهش بیرون بکشید.
  • حال شما قادر خواهید بود لاستیک ماشین لباسشویی را تعویض کنید.

در صورتی که با مسائل فنی آشنایی کامل را ندارید، بهتر است که از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش بخواهید تا این مورد را به طور کامل برای شما بررسی و لاستیک را تعویض کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید