آموزش نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از راهکارهای رهایی بخش از خطاهای لوازم برقی، ریست کردن است. این راهکار همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان راه حلی برای رفع برخی خطاها و مشکلات لوازم برقی و الکترونیکی به کاربران معرفی می شود. ما در این محتوا قصد داریم شما را با راهکارهایی برای ریست ظرفشویی بوش آشنا کنیم. در چند سال گذشته لوازم برقی به این قابلیت مجهز شدند و با روش‌هایی می‌توان آن‌ها به تنظیمات کارخانه برگرداند و همانند روز اول از آنها بهره مند شد. ظرفشویی های بوش نیز به همین صورت هستند. اینکه چگونه باید ظرفشویی بوش را ریست کنیم، چرا با این اقدام را انجام دهیم و راهکارهای ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش را در این مقاله شرح خواهیم داد.

چگونه ماشین ظرفشویی بوش را ریست کنیم؟

موردی که اغلب در همه برندهای ماشین ظرفشویی نادیده گرفته می‌شود، ویژگی ریست کردن است. بسته به نوع ساخت و مدل دستگاه شما، ویژگی ریست با یک ستاره و کلمه ریست زیر دکمه مربوطه مشخص می‌شود. در بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی مدرن بوش، دکمه Reset دکمه Start است، و همین می‌تواند برخی از مشتریان را گیج کند. برای ریست ظرفشویی بوش، دکمه شروع را به مدت حدود 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید. در برخی از مدل‌های قدیمی بوش، ویژگی ریست ممکن است «Cancel» یا «Drain» (تخلیه) نامیده شود. در واقع مدل‌های قدیمی‌تر معمولاً کار را برای ریست کردن دشوار کرده‌اند و شما به سادگی نمی‌توانید دکمه ریست را بیابید.

در یک مدل ماشین ظرفشویی دکمه شستشوی منظم را فشار می‌دهید و دکمه Rinse and Hold را نیز به همین صورت همزمان با هم حدود 3 تا 5 ثانیه با در بسته فشار می‌دهید.

وقتی ماشین ظرفشویی ریست می‌شود، پمپ تخلیه فعال و تمام آب دستگاه تخلیه می‌شود. پس از اتمام تخلیه، پنل کنترل ماشین ظرفشویی یک چرخه کامل یا Complete را نشان می‌دهد و سپس به طور خودکار وارد حالت آماده به کار می‌شود.

با فشار دادن دکمه روشن/خاموش، کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی برای اکثر ماشین‌های ظرفشویی بوش ریست نمی‌شود. حذف کامل برق از دستگاه چیزی است که ما در صنعت تکنسین لوازم خانگی از آن به عنوان ریست کردن یاد می‌کنیم. تنظیم مجدد یک دستگاه الکترونیکی خانگی باید همیشه از جعبه مدار شکن خانگی انجام شود.

معمولاً به همین سادگی کار ریست ظرفشویی بوش انجام می‌شود اما در صورتی که به مشکل برخوردید یا نتوانستید به سادگی دستگاه را ریست کنید می‌توانید از تکنسین‌های مجموعه بوش 24 کمک گرفته و از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

ریست ماشین ظرفشویی بوش به چه دلیل انجام می شود؟

ریست ماشین ظرفشویی بوش به چه دلیل انجام می شود؟

شاید برایتان سؤال باشد که ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش دقیقاً چه زمانی کاربرد دارد. احتمال برای همه شما پیش آمده است که دستگاه شما ناگهان متوقف شود، در حالتی دکمه‌های دستگاه به درستی کار نکند یا هر ایراد سطحی دیگر. همچنین ممکن است زمانی که دستگاه در حال شستشو ظروف است، برق ساختمان قطع شود. در این زمان معمولاً بیشتر ماشین‌های ظرفشویی دچار اختلال می‌شوند. جالب است بدانید که بیشتر این مشکلات و اختلال‌های پیش آمده به سادگی با ریست کردن به طور کامل رفع می‌شود.

ماشین‌های ظرفشویی همانند دستگاه‌های الکترونیکی جدید مانند لباسشویی و یخچال‌ها، زمانی که با مشکلات و موارد سطحی روبرو شوند به صورت برنامه ریزی شده، ارورهایی را در نمایشگر دستگاه نشان داده و صداهایی به عنوان آلارم نشان می‌دهند. بیشتر این ارورها تنها با ریست کردن برطرف می‌شود. در ماشین‌های ظرفشویی بوش نیز به همین صورت است. برخی از ارورها (کد خطاها) تنها با ریست ظرفشویی بوش رفع می‌شود.

به طور کلی یکی از بهترین کارها برای رفع خطاهای سطحی و ایرادات جزئی دستگاه ریست کردن است. این اقدام معمولاً با فشردن چند دکمه به صورت همزمان صورت گرفته و تمامی ایرادات دستگاه را تا حد زیادی رفع می‌کند.

روش‌های ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

به طور کلی 3 روش برای ریست ظرفشویی بوش وجود دارد:

  1.  ریست ماشین ظرفشویی به کمک دکمه ریست
  2. ریست ماشین ظرفشویی با قطع جریان برق
  3. ریست ماشین ظرفشویی با کمک دکمه‌های پنل

در ادامه هر کدام از روش‌ها را بررسی می‌کنیم. دقت کنید که این روش‌ها می‌تواند برای هر مدل ماشین ظرفشویی Bosch متفاوت باشد و برای اینکه متوجه شوید که کدام روش برای دستگاه شما کاربردی است، باید هر کدام را روی ماشین ظرفشویی خود تست کنید.

ریست ماشین ظرفشویی به کمک دکمه ریست

ریست ماشین ظرفشویی به کمک دکمه ریست

همان طور که از تیتر این بخش مشخص است در ماشین ظرفشویی خود باید به دنبال عبارت Reset باشید. معمولاً این دکمه روی پنل کاربری ماشین‌های ظرفشویی بوش تعبیه شده است. در صورتی که این دکمه را پیدا کردید، با نگه داشتن آن به مدت 3 ثانیه، ماشین ظرفشویی شما ریست می‌شود. اگر این دکمه را یافتید آموزش ما در اینجا برای شما به پایان می‌رسد. اما اگر با چنین دکمه‌ای روبرو نشدید، در ادامه روش‌های دیگری را برای ریست ظرفشویی بوش شرح می‌دهیم.

نکته مهم: در صورتی که پس از ریست کردن، مشکل دستگاه شما برطرف نشد و هنوز هم کد خطا روی نمایشگر نشان داده می‌شود یا آلارم همچنان به صدا در آمده است، باید با تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش تماس گرفته و رفع این مشکل را به آن‌ها بسپارید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی به کمک قطع برق

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران با آن روبرو هستند این است که نمی‌توانند دکمه ریست ظرفشویی بوش را پیدا کنند یا اصلاً نمی‌دانند که چگونه دستگاه خود را ریست کنند. معمولاً ماشین‌های ظرفشویی بوش در مدل‌های قدیمی خود دکمه ریست ندارند و شما باید راهکار دیگری برای ریست کردن در نظر بگیرید. بهترین راهکار برای این مدل ماشین‌های ظرفشویی قطع برق است. برای روش ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش به کمک قطع برق باید روش زیر را پیش بگیرید:

1. ابتدا دستگاه را با دکمه خاموش/روشن، به طور کامل خاموش کنید.
2. دو شاخه برق را از پریز برق بیرون بکشید تا دستگاه به طور کامل از برق جدا شود. در صورتی که به پریزر برق ماشین دسترسی ندارید، می‌توانید فیوز برق اتاق یا آشپزخانه را قطع کنید.
3. حدود 1 تا 15 دقیقه دستگاه را در همین وضعیت نگه می‌دارید. البته برخی مدل‌های بوش تنها به 5 دقیقه زمان نیاز دارد که در این وضعیت بماند.
4. مجدد کابل برق ماشین ظرفشویی را به پریز متصل می‌کنیم.
5. دکمه پاور برای مدت 30 ثانیه نگه می‌داریم.

پس از اینکه این اقدامات را انجام دادید متوجه می‌شوید که دستگاه یک ریست کامل را تجربه کرده است.

ریست کردن ماشین ظرفشویی به کمک قطع برق

ریست ظرفشویی بوش با دکمه‌های پنل

برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش با راهکارهای بالا قابل ریست کردن نیستند. چون کارخانه روش دیگری را به صورت پیش فرض برای ریست کردن برخی مدل‌ها در نظر دارد. این روش ریست کردن با نگه داشتن 3 دکمه عملیاتی می‌شود. قبلاً هم گفتیم که این مدل ریست کردن معمولاً برای مدل‌های قدیمی بوش کاربردی است.

برای ریست ظرفشویی بوش در مدل‌های قدیمی می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌های استارت/ کنسل/ تخلیه برای 3 ثانیه این کار انجام دهید.

 

1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید