10 علت رایج باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

10 علت رایج باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی می‌تواند برای هر فردی یک تجربه ناامید کننده باشد؛ به ویژه اگر برنامه‌ای دارید و لازم است لباس‌های داخل دستگاه را حتما بیرون بیاورید. دلایل متعددی برای رخ دادن این اتفاق وجود دارد که برخی توسط خودتان رفع می‌شوند و برخی دیگر را باید به عهده یک تکنسین ماهر قرار بدهید. در این مقاله، علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع آنها را بررسی خواهیم کرد.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش

باز نشدن درب ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که از ساده ترین آنها، می توان عدم اتمام چرخه شستشو، عدم تخلیه کامل آب، نوسانات جریان برق و … اشاره کرد. در ادامه دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش بیان شده است:

1. چرخه شسشتشو تمام نشده است

یکی از رایج‌ترین دلایل باز نشدن درب لباسشویی بوش این است که هنوز در وسط چرخه قرار دارد. در این صورت، قبل از باز کردن درب باید منتظر بمانید تا چرخه به پایان برسد. زیرا ماشین‌های لباسشویی پیشرفته و جدید، دارای ویژگی‌های ایمنی هستند که از باز شدن درب در میانه چرخه شستشو جلوگیری می‌کند.

2. آب به طور کامل تخلیه نشده است

یکی دیگر از دلایل باز نشدن درب این است که هنوز آب داخل دستگاه وجود دارد. در صورت وجود این مشکل، باید قبل از باز کردن درب، آب را تخلیه کنید. برای انجام این کار، بهتر است مطمئن شوید که مسیر تخلیه آب توسط یک جسم خارجی مسدود نشده باشد. در صورتی که چنین مشکلی وجود نداشت، می‌توانید یک چرخه دیگر را اجرا کنید، یا از شیلنگ تخلیه برای حذف آب اضافی استفاده کنید.

3. مشکل در مکانیزم قفل لباسشویی

مشکل در مکانیزم قفل لباسشویی

اگر هیچ یک از راهکارهای بالا اثری ندارند، ممکن است مشکل از مکانیزم قفل ماشین لباسشویی بوش باشد. مکانیزم قفل، از باز شدن درب در طول چرخه جلوگیری می‌کند. قفل درب گاهی اوقات ممکن است گیر کند یا خراب شود. در این مورد، باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

4. نقص فنی در میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ حدود 2 دقیقه بعد از تمام شدن فرآیند شستشوی لباس‌ها، درب را باز می‌کند. برخی مواقع ممکن است میکروسوئیچ به درستی عمل نکند و حتی پس از گذشت 2 دقیقه نیز درب را باز نکند. در این حالت، دو سه بار به درب ضربه بزنید. اگر همچنان درب باز نشد، لازم است از یک متخصص تعمیر لباسشویی بوش کمک بگیرید.

5. فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی

بیشتر اوقات هم تنها علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش، مشکل پیش پا افتاده‌ای مثل فعال بودن قفل کودک است. بنابراین برای رفع این مسئله، با غیرفعال کردن قفل کودک، می‌توانید این مسئله را حل کنید. برای باز کردن قفل کودک می‌توانید در صورت نیاز، مقاله نحوه غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی بوش را مطالعه کنید.

6. قطعی یا نوسانات ولتاژ برق

قطعی یا نوسانات ولتاژ برق

دلیل بعدی قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش، می‌تواند نوسانات جریان برق یا قطع شدن آن باشد. اگر در حین استفاده از ماشین لباسشویی شما نوسان یا قطع برق رخ داده باشد، ممکن است به اجزای داخلی آن آسیب برساند. سعی کنید دستگاه را برای چند دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره آن را به برق وصل کنید تا دوباره تنظیم شود. در صورتی که ایراد برطرف نشد، باید با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا هرگونه مشکل برقی را تشخیص داده و برطرف کند.

7. شکستن دستگیره درب لباسشویی

در برخی مواقع نیز امکان دارد دلیل باز نشدن درب لباسشویی این باشد که دستگیره درب شکسته است. در صورتی که مشاهده کردید دستگیره لباسشویی رو به جلو است، سیم یا خط رشته موجود در اطراف لبه درب را جدا کرده و درب را باز کنید. اگر با انجام این راهکار مشکل حل نشد و همچنان درب لباسشویی بوش قابل باز شدن نبود، بهتر است از یک متخصص تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

8. گیر کردن جسم خارجی بین محفظه شستشو و درب

در برخی موارد، زباله یا اجسام خارجی ممکن است بین محفظه شستشو و درب لباسشویی، یا در مکانیزم قفل گیر کند و از باز شدن صحیح آن جلوگیری کند. برای رفع این مشکل، می‌توانید با استفاده از یک برس یا تمیز کننده مشابه، هرگونه زباله یا اجسام خارجی را که ممکن است مکانیسم را مسدود کرده‌ باشند، تمیز کنید. در ضمن هنگام اضافه کردن لباس‌ها به ماشین لباسشویی، دقت داشته باشید که لباس‌ها یا لوازم کوچک بین درب و محفظه گیر نکنند.

9. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی خود را بیش از حد پر و سنگین کرده باشید، ممکن است نتواند چرخه خود را به درستی انجام دهد و درب آن قفل بماند. سعی کنید برخی از لباس‌ها را بردارید و چرخه را دوباره راه اندازی کنید.

زیرا یکی از دلایل مهم باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش دقیقا همین مسئله است. بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که در زمان پر کردن مخزن شستشوی لباسشویی، باید به اندازه حداقل یک کف دست از بالای مخزن تا لباس‌ها فاصله باشد. در این صورت دستگاه برای شستشو و آب‌کشی، فشار زیادی را متحمل نخواهد شد.

10. وجود مشکل در برد کنترل لباسشویی

در صورتی که برد کنترل ماشین لباسشویی بوش شما مشکل داشته باشد، ممکن است از باز شدن قفل درب جلوگیری کند. برای حل این مشکل، راهی جز تماس با یک تکنسین تعمیر لباسشویی بوش ندارید. تعمیرکاری که بتواند این مشکل را تشخیص داده و برطرف کند.

در نهایت، اگر هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد و درب ماشین لباسشویی بوش شما باز نشد، ممکن است زمان تعویض قطعه فرا رسیده باشد. مکانیزم قفل ماشین لباسشویی شما ممکن است به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

جمع بندی

دلایل مختلفی وجود دارد که درب ماشین لباسشویی بوش شما باز نمی‌شود. از قرار گرفتن در وسط چرخه تا یک خطای الکتریکی یا مکانیزم قفل آسیب دیده، هر مشکلی به راه حل خاص خود نیاز دارد. با پیروی از این مراحل و مشورت با متخصصان در صورت لزوم، می‌توانید ماشین لباسشویی بوش را در کمترین زمان ممکن دوباره راه اندازی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید