زمان و نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

زمان و نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین لباسشویی بوش به دلیل دوام بالا و قابل اطمینان بودن، انتخابی محبوب برای بسیاری از خانواده‌ها است. این دستگاه ها دارای ویژگی های پیشرفته‌ای هستند که شستن لباس‌ها را آسان‌تر و راحت‌تر می کند. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ماشین لباسشویی بوش گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که برای بازگرداندن عملکرد آنها نیاز به ریست کردن یا تنظیم مجدد دارد. در این مقاله راهنمای گام به گام نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش و برخی مشکلات رایجی که ممکن است نیاز به ریست کردن داشته باشند را به شما ارائه می‌دهیم.

چه زمانی لباسشویی بوش را ریست کنیم؟

قبل از اینکه در مورد نحوه ریست کردن لباسشویی بوش صحبت کنیم، بهتر است ابتدا به چند دلیل متداول که ممکن است باعث شود به این کار نیاز داشته باشید، نگاهی بیندازیم.

1. قطع شدن برق

قطع شدن برق باعث می‌شود کارکرد ماشین لباسشویی شما مختل شود، یا حتی به طور کلی کار نکند. وقتی برق دوباره وصل می‌شود، ممکن است دستگاه برای از سرگیری عملکرد عادی خود با مشکل مواجه شود. در چنین مواردی، برای بازگرداندن عملکرد عادی دستگاه، ممکن است نیاز به ریست کردن آن باشد.

2. اضافه بار ماشین لباسشویی

اضافه بار ماشین لباسشویی

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی می‌تواند باعث نامتعادل شدن آن شود. به همین دلیل ممکن است دستگاه شما در اواسط چرخه متوقف شده یا اصلا روشن نشود. با متعادل کردن بار دستگاه و ریست کردن لباسشویی، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

3. مسدود شدن فیلترها

گرفتگی فیلترها باعث می‌شود ماشین لباسشویی بوش شما به درستی کار نکند. با ریست کردن دستگاه، عملکرد دستگاه به حالت عادی خود برمی‌گردد.

4. کد خطا یا ارور لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی‌های بوش در صورت مواجه شدن با مشکل می توانند پیام‌های خطا را نمایش دهند. در صورت ریست کردن یا بازنشانی دستگاه، کد خطا پاک شده و عملکرد لباسشویی تازه‌سازی می‌شود.

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش یک روش ساده برای رهایی از مشکلاتی است که بالاتر ذکر کردیم. ریست کردن لباسشویی بوش، شامل دنبال کردن چند مرحله ساده است. دو مورد از روش‌های ریست کردن این دستگاه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

روش اول ریست کردن ماشین لباسشویی

روش اول ریست کردن ماشین لباسشویی

در این روش برای ریست کردن لباسشویی مراحل زیر را انجام دهید:

1. ماشین لباسشویی را خاموش کنید

اولین قدم برای تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش، خاموش کردن آن است. برای خاموش کردن دستگاه، دکمه start/pause را برای پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید. صفحه نمایش خاموش شده و در واقع، ماشین لباسشویی خاموش می‌شود.

2. دستگاه را از برق بکشید

هنگامی که ماشین لباسشویی خاموش است، آن را از منبع برق جدا کنید. حداقل پنج دقیقه آن را از برق جدا نگه دارید تا اجزای داخلی دستگاه مجددا تنظیم شوند.

3. لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید

پس از پنج دقیقه، ماشین لباسشویی را دوباره به منبع برق وصل کنید. مطمئن شوید که به درستی وصل شده و پریز برق به درستی کار می کند.

4. ماشین لباسشویی را روشن کنید

ماشین لباسشویی را روشن کنید

هنگامی که ماشین لباسشویی دوباره به برق وصل شد، آن را با فشار دادن دکمه start/pause روشن کنید. روشن شدن صفحه نمایش به معنی روشن شدن ماشین لباسشویی است.

5. یک چرخه شستشو را انتخاب کنید

پس از روشن کردن ماشین لباسشویی، یک چرخه شستشو را انتخاب کنید و دکمه start/pause را فشار دهید تا چرخه شروع شود. اکنون ماشین لباسشویی باید به درستی کار کند و هرگونه کد خطایی پاک شود.

روش دوم ریست لباسشویی بوش به وسیله دکمه

بعضی از ماشین‌ لباسشویی‌های بوش، برای ریست شدن دکمه مخصوص به خود را دارند. ریست کردن لباسشویی بوش به این روش را توضیح خواهیم داد:

  1. ماشین لباسشویی بوش خود را خاموش کنید.
  2. دکمه cotton را فشار دهید.
  3. دستگاه را روشن کنید.
  4. پس از روشن شدن دستگاه، سریع دکمه temp یا speed spin را بزنید.
  5. سپس دکمه function یا level water را بزنید تا گزینه T01 را روی صفحه نمایش ببینید.
  6. پس از آن، بلافاصله T02 را روی صفحه نمایش خواهید دید. در این حالت دکمه start را بزنید.
  7. با زدن دکمه start، کلمه ELT را خواهید دید. در این حالت دکمه Reset را بزنید.
  8. سپس دکمه Temp را فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا مشکل رفع شود.
  9. در نهایت کد EOD را روی صفحه نمایش خواهید دید.

با انجام دادن این روش‌ها، به احتمال زیاد مشکل دستگاه شما حل می‌شود. اما در برخی مواقع ممکن است این مشکل به دلیل خراب شدن تایمر یا سوئیچ درب لباسشویی به وجود آمده باشد. در این صورت، لازم است که از یک مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی بوش کمک بگیرید.

نکته: باید توجه داشته باشید که هرگز برای رفع انواع مشکلات، لباسشویی بوش را با فواصل خیلی کم ریست نکنید. مخصوصا پس از دیدن هر کد خطایی نیز نباید این کار را انجام داد. زیرا برخی از این کدهای خطا یا مشکلات دیگر، ممکن است دلیل خرابی لباسشویی باشند، بنابراین ریست کردن آن مشکلات را حل نخواهد کرد و حتی ممکن است وضعیت بدتر شود.

جلوگیری از خراب شدن زودهنگام ماشین لباسشویی

جلوگیری از خراب شدن زودهنگام ماشین لباسشویی

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش یک راه حل سریع برای اکثر مشکلاتی است که ممکن است برای دستگاه شما رخ دهد. با این حال، همیشه بهتر است در وهله اول، از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید.

ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی بوش می تواند باعث نامتعادل شدن آن شود، که ممکن است دستگاه در اواسط چرخه متوقف شود یا اصلاً روشن نشود. دستورالعمل های سازنده در مورد حداکثر ظرفیت بارگیری ماشین لباسشویی را دنبال کنید.

ماشین لباسشویی را مرتب تمیز کنید

تمیز کردن منظم ماشین لباسشویی بوش شما می تواند به جلوگیری از گرفتگی فیلترها و سایر مشکلاتی که می تواند باعث خرابی ماشین شود کمک کند.

کلام پایانی

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش ممکن است کار سختی به نظر برسد، به خصوص اگر با این فرآیند آشنا نباشید. خوشبختانه، چند روش ساده برای این کار وجود دارد که تنها نیاز است مراحل آن را دنبال کنید. در این مقاله، شما را در مورد ریست کردن ماشین لباسشویی بوش راهنمایی کردیم؛ توضیح دادیم که چرا ممکن است دستگاه شما نیاز به ریست کردن داشته باشد و چگونه از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنید.

3.5/5 - (6 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید