7 نکته و ترفند طلایی برای شستن پرده با ماشین لباسشویی

نکات شستن پرده با با ماشین لباسشویی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

تمیزی و مرتب بودن پرده تاثیر بسیار پررنگی در زیبایی خانه دارد. برخی از خانم‌ها بنا به دلایلی مایل به فرستادن پرده‌ها به خشک‌شویی نیستند و دوست دارند خودشان با ماشین لباسشویی پرده ها را بشویند. اگر شما هم از آن دست خانم هایی هستید که شستن پرده با ماشین لباسشویی را ترجیح می دهید، بد نیست مقاله حاضر را بخوانید. نکات مهمی وجود دارد که برای شستشوی بهینه پرده در لباسشویی باید همواره مد نظر داشته باشید. رعایت این نکات به شما کمک می کند که از فرایند شستشو بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

1. جدا کردن پرده و خارج کردن گیره‌های پرده

اولین نکته‌ای که برای شستن پرده با ماشین لباسشویی باید در نظر داشته باشید، جدا کردن پرده از چوب پرده است. هنگام جدا کردن پرده از چوب پرده، احتیاط به خرج دهید.

در قسمت بالای پرده، نوار پرده دوخته شده که گیره‌های مخصوص پرده به آن متصل است. یکی از اصلی‎ترین نکات برای شستن پرده با ماشین لباسشویی این است که بعد از جدا کردن پرده از چوب پرده، باید تمامی گیره‌ها را از نوار پرده جدا کنید.

دلیل جدا کردن گیره‌ها این است که لبه‌ی گیره‌ها هنگام شستشو می تواند به بافت ظریف پرده آسیب وارد کند و موجب نخ‎کش یا پاره شدن‎شان شود.

جدا کردن پرده و خارج کردن گیره‌های پرده

2. خارج کردن سرب پایین پرده‌ها

دومین نکته که هنگام شستن پرده با لباسشویی باید به آن توجه کنید، خارج کردن سرب پایین پرده‌ها است. سربی که در انتهای پرده‌ها قرار داده شده است، برای صاف ماندن پرده‌ها استفاده می‎‌شود.

اگر شما سرب‌ها را خارج نکنید هم به ماشین لباسشویی خود آسیب وارد خواهید کرد و هم به پرده‌ها! از همه مهمتر اینکه به خاطر جنسی که این سرب‌ها دارند، در مواجه با آب و مواد شوینده ممکن است واکنش شیمیایی از خود بروز دهند و ایجاد تغییر رنگ در پرده بکنند.

3. گرفتن خاک روی پرده‌ها

پرده‌ها به خاطر قرار گرفتن در مجاورت درب یا درها، بسیار مستعد خاک گرفتن هستند. اگر دوست ندارید پرده‌ها پس از شستشو حالت چرک مردگی به خود بگیرند، بسیار مهم است که خاک روی آنها را از قبل بگیرید.

برای این منظور پس از جدا کردن پرده و خارج کردن گیره‌ها و سرب پایین، باید پرده‌ها را در فضای بازی مثل بالکن یا حیاط خانه، غبارروبی کنید. با این کار گرد و خاک اضافی از آن جدا خواهد شد و پس از اتمام شستشو، شاهد چرک مردگی روی پرده‌ها نخواهید بود.

4. خیساندن پرده‌ها در آب و مواد شوینده

چهارمین نکته که در مورد شستشوی پرده‌ها با ماشین لباسشویی باید در نظر داشته باشید، خیس کردن پرده‌ها در آب و مواد شوینده است. پس از انجام مرحله‌ی غبار روبی پرده‌ها ممکن است کمی گرد و خاک روی آنها مانده باشد.

انجام دادن این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر پس از تکان دادن پرده‌ها در فضای باز هنوز مقداری گرد و خاک روی آنها باقی مانده باشد، پس از اتمام شستشو به صورت کامل تمیز نخواهند شد و حالت تیرگی و چرک مردگی خواهند داشت.

اگر پرده‌هایی که قصد شستشوی آنها را دارید خیلی کثیف شده باشند، می‎توانید به جای مواد شوینده، از مقداری جوش شیرین استفاده کنید. در مورد استفاده از مواد سفید کننده یا همان وایتکس هم باید نهایت دقت را داشته باشید و حتما آن را با آب رقیق کنید. نکته‎ی بسیار مهم در مورد مواد سفید کننده این است که استفاده‌ی بیش از حد از این مواد، باعث پوسیدگی و به هم ریختن تار و پود پارچه‌های ابریشمی و حریر می‎شود.

خیساندن پرده‌ها در آب و مواد شوینده

5. شستشو با آب سرد

پنجمین نکته در مورد شستن پرده با ماشین لباسشویی، استفاده کردن و شستشو با آب سرد است. به هیچ عنوان برای شستشوی پرده‌ها، از آب گرم یا داغ استفاده نکنید. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از آب داغ، به بهتر تمیز شدن پرده‌ها کمک می‌کند.

استفاده از آب داغ برای شستشوی پرده‌ها هم به بافت آنها آسیب وارد می‎کند و هم اینکه باعث چروک شدن آنها خواهد شد.

6. انتخاب مناسب‎ترین برنامه‌ی شستشو

چنانچه می دانید، ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه‌های مختلفی برای شستشوی انواع جنس پارچه و لباس هستند. مناسب‎ترین برنامه‌‎ی شستشو برای شستن پرده‌ها با ماشین لباسشویی، برنامه‌ی DELICATE است.

برنامه‌ی Delicate در واقع برنامه‌ای است که برای شستشوی پارچه‌های حریر، ابریشمی و در کل پردها استفاده می‎شود. در برخی ماشین‌های لباسشویی، این برنامه‌ی شستشو ممکن است به اسم Easy Care باشد. این برنامه هم دقیقا مانند Delicate است. این دو برنامه جوری برنامه‌ریزی شده‌اند که دارای سنسور تشخیص وزن لباس هستند و زمان شسشتوی آنها هم به نسبت سایر برنامه‌ها ممکن است کمی بیشتر باشد. دلیل این مدت زمان طولانی به خاطر دور پایین خشک‎کن است که کمترین آسیب به بافت لباس‌ها وارد شود.

7. نصب پرده‌ها پس از شستشو

آخرین و یکی دیگر از اصلی‎ترین مواردی که هنگام شستشوی پرده‌ با ماشین لباسشویی باید در نظر داشته باشید، آویزان کردن آنها است. این نکته بسیار اهمیت دارد که بلافاصله پس از اتمام کار شستشو با ماشین لباسشویی، خیلی سریع و با همان حالت نمناک پرده را آویزان کنید.

آویزان کردن پرده‌ای که نم دارد، به ایست بهتر پرده پس از نصب کمک می‎کند. همین‌طور این کار شما باعث خواهد شد که پرده فرم اصلی خود را از دست ندهد و به هیچ عنوان حالت چروک نداشته باشد. نکته‌ی دیگری که در مورد نمناک آویزان کردن پرده‌ها وجود دارد این است که، پرده‌های نمناک با تابش نور خورشید، حالت روشن‌تر و درخشان‎تری پس از شستشو دارند.

نصب پرده‌ها پس از شستشو

کلام پایانی

در این مقاله ما سعی کردیم که بهترین نکات را برای شستن پرده با ماشین لباسشویی به شما آموزش دهیم. اگر شما هم دوست دارید بهترین نتیجه را پس از شستشوی پرده‌ها در لباسشویی بگیرید، حتما تمامی مواردی که به آنها اشاره کردیم را رعایت کنید.
امیدوارم مطالبی که در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد.

4.8/5 - (37 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید