ارور e17 ماشین ظرفشویی بوش + راهکارهای رفع کد خطا

ارور e17 ماشین ظرفشویی بوش + راهکارهای رفع کد خطا
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین ظرفشویی های بوش مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند بوده و در صورت بروز مشکل در قطعات یا اختلال در عملکرد اصلی دستگاه از طریق نمایش کد خطا یا ارور روی نمایشگر به کاربر اطلاع می‌دهد که ایرادی وجود دارد و می بایست برای رفع مشکل اقدام کرد. ارور e17 ظرفشویی بوش یکی از ارورهای رایج این دستگاه است که ممکن است حین استفاده از ظرفشویی با آن مواجه شده باشید.

علت ارور e17 ظرفشویی بوش

در صورت بروز مشکل در سیستم آبرسانی ماشین ظرفشویی (وارد شدن بیش از حد آب به مخزن) این کد خطا رخ می‌دهد. در صورت آشنایی با معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. اگر علت این کد خطا وجود مشکل در قطعات باشد لازم است از یک تعمیرکار ظرفشویی بوش کمک بگیرید.

برخی از دلایل وارد شدن آب بیش از حد به ظرفشویی و نمایش کد خطای e17 عبارت است از:

ایراد در شیر برقی ماشین ظرفشویی

تشخیص خرابی شیر برقی یا آکوا استاپ در ماشین ظرفشویی بوش به عنوان عاملی مهم برای بروز ارور E17 از اهمیت بسیاری برخوردار است. شیر برقی نقش حیاتی در کنترل جریان آب و جلوگیری از ورود آب اضافی به دستگاه را دارد. بنابراین، هنگامی که این قطعه خراب یا دچار مشکلات عملکردی می‌شود، می‌توانند به مشکلاتی همچون ارور E17 منجر شوند.

برای رفع این مشکل و تعمیر شیر برقی، بهتر است از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.. تعمیرات این قطعات به دقت و تجربه نیاز دارد و انجام آن توسط شخص غیرحرفه‌ای ممکن است به مشکلات بیشتری منجر شود.

خرابی برد ظرفشویی بوش

خرابی برد ظرفشویی بوش

برد فرمان به عنوان مرکز کنترل دستگاه عمل می‌کند و کاربر از طریق دکمه‌ها و نمایشگرها با آن ارتباط برقرار می‌کند. با فشردن دکمه‌ها و تنظیم تنظیمات مختلف روی برد فرمان، کاربر می‌تواند برنامه‌های شستشو را انتخاب و عملکرد دستگاه را کنترل کند. اگر برد دچار مشکل شده باشد نیز می‌توانیم شاهد ارور E17 ظرفشویی بوش باشیم. اگر علت بروز مشکل خرابی برد باشد، باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

معیوب شدن هیدروستات، دلیل ارور e17 ماشین ظرفشویی بوش

هیدرواستات در ماشین ظرفشویی وظیفه کنترل و مدیریت سطح آب و فشار آب را داراست و به بهینه‌سازی مصرف منابع مانند آب و انرژی در طی عملکرد دستگاه کمک می‌کند. این سنسور از عملکرد صحیح دستگاه و انجام شستشوی بهتر و کارآمدتر اطمینان حاصل می‌کند. اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد، میزان آب ورودی به ظرفشویی افزایش پیدا می‌کند و این کدخطا نمایش داده می‌شود.

قطع بودن ارتباط برد با قطعات

فرسودگی سیم‌ها یا قطع بودن اتصالات بین برد و قطعات داخلی ماشین ظرفشویی می‌تواند به بروز ارورهایی همچون E17 منجر شود. اتصالات بین برد و قطعات داخلی نقش حیاتی در انتقال داده‌ها و اطلاعات از برد به قطعات ایفا می‌کنند. در صورتی که این اتصالات مشکل داشته باشند یا سیم‌ها فرسوده شده باشند، دستگاه نمی‌تواند به درستی عمل کند.

جمع بندی

در صورت بروز مشکل در سیستم آبرسانی ماشین ظرفشویی و وارد شدن آب به داخل دستگاه بیشتر از ظرفیت آن، کدخطای e17 رخ می‌دهد. ممکن است هیدروستات یا شیربرقی دچار مشکل شده باشد یا ایرادی در اتصالات و برد فرمان وجود داشته باشد. به هر حال بررسی این قطعات و اطلاع از علت بروز مشکل امری تخصصی است و بهتر است توسط خدمات تعمیرات لوازم خانگی بوش انجام شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید