دلایل روشن نشدن نمایشگر کولر گازی بوش

دلایل روشن نشدن نمایشگر کولر گازی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است هر کاربری در استفاده از کولر گازی با آن روبرو شود، خرابی و عدم نمایش اطلاعات نمایشگر دستگاه است. بعد از چند ساعت خسته کننده در محل کار به خانه می آیید تا زیر باد کولر گازی استراحت کنید، اما متوجه می‌شوید که نمی‌توانید از کولر گازی با تنظیمات دلخواه خودتان لذت ببرید و تنها دلیل این جریان عدم نمایش اطلاعات کولر گازی روی نمایشگر خود است. اینکه چرا نمایشگر روشن نمی‌شود یا اطلاعات را به خوبی نمایش نمی‌دهد، دلایل مختلفی دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. ما در این مقاله قصد داریم در مورد علل روشن نشدن نمایشگر کولر گازی بوش صحبت کنیم. به علاوه راهکارهای حل این مشکل نیز مطرح خواهد شد. بد نیست بدانید موارد مهم این مقاله برای دیگر کولرهای گازی نیز تا حدودی می‌تواند کاربردی باشد. پیش از آنکه به سراغ تعمیر کولر گازی بوش برای رفع این مورد باشید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا نمایشگر کولر گازی روشن نمی شود؟

قطعاً می دانید که نمایشگر اطلاعات کولرهای گازی بوش روی ریموت کنترل یا روی پنل داخلی کولر گازی قرار دارد. همچنین ممکن است دستگاه، نمایشگر جداگانه‌ای داشته باشد که روی دیوار نصب شده و اطلاعات کولر گازی در آنجا نمایش داده می‌شود. در هر کدام از این موارد عدم نمایش اطلاعات می‌تواند دلایل مخصوص خود را داشته باشد. در ادامه هر کدام را جداگانه برای شما بررسی می‌کنیم:

عدم نمایش اطلاعات نمایشگر پنل داخل کولر گازی

این مشکل در اثر موارد زیر رخ می دهد:

روشنایی ال سی دی کم است

روشنایی نمایشگری که روی کولرهای گازی بوش و دیگر برندها وجود دارد، به گونه‌ای است که قابلیت کم و زیاد شدن را دارد. حال ممکن است که اشتباهاً شما این نور را با ریموت کنترل روی کمترین حالت خود قرار داده باشید. در این صورت نمایشگر هیچ اطلاعاتی به شما نشان نمی‌دهد (مانند این است که نمایشگر کاملاً خاموش است) یا اطلاعات را به صورت کاملاً کم رنگ و کم نور نشان می‌دهد. در نتیجه قبل از اینکه هر اقدامی را برای رفع مشکل روشن نشدن نمایشگر کولر گازی بوش خود انجام دهید، بهتر است که این مورد را بررسی کنید.

روشنایی ال سی دی کم است

نفوذ خاک به داخل ترموستات

معمولاً این نمایشگرها به یک ترموستات متصل هستند و وظیفه اصلی آنها، نمایش دمای کولر گازی و تنظیمات این دستگاه روی حالات مختلف است. اگر در محیطی از دستگاه استفاده می‌کنید که گرد و خاک زیادی دارد، مانند دفاتر کار، مناطق جنوب کشور و … بهتر است که خرابی نمایشگر را به خاطر نفوذ خاک به داخل ترموستات پشت نمایشگر بدانید. این مورد بهتر است توسط تکنسین‌های حرفه‌ای بررسی و برطرف شود.

آسیب دیدن کابل برق

یکی از دلایل روشن نشدن نمایشگر کولر گازی بوش می‌تواند خرابی کابل برق متصل به نمایشگر از داخل پنل داخلی کولر گازی باشد. معمولاً این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خانه شما با نوسانات برقی مواجه باشد یا اینکه از محافظ مناسب برای این بخش استفاده نکرده باشید. در این صورت کابل یا ادوات برقی نمایشگر آسیب می‌بیند. بهترین حالت برای رفع این مشکل، تعویض نمایشگر است.

سوختن فیوز

نمایشگر روی پنل داخلی کولر گازی دارای برد الکترونیکی است و این برد نیز دارای فیوز داخلی. در صورتی که نوسانات برق رخ بدهد، ممکن است که علت خرابی نمایشگر کولر گازی، سوختن فیوز باشد. معمولاً این فیوز قابل تعویض است و تکنسین‌ها با ابزارهای مخصوص، این مورد را بررسی و در صورت نیاز، فیوز را تعویض می‌کنند.

روشن نشدن نمایشگر کنترل کولر گازی

روشن نشدن نمایشگر کنترل کولر گازی

در صورتی که پنل داخلی کولر گازی نمایشگر ندارد و تمامی اطلاعات کولر گازی روی کنترل نمایش داده می‌شود، علل روشن نشدن ریموت کنترل کولر گازی و خرابی آن به قرار زیر است:

دوری از کولر گازی

اگر ریموت را به سمت کولر گازی بگیرید و با فشردن دکمه پاسخی دریافت نکنید، ممکن است به اندازه کافی به دستگاه نزدیک نباشید. نزدیک‌تر به کولر گازی رفته و دوباره ریموت را تست کنید. اگر مبلمانی در جلوی واحد یا جلوی رابط واحد وجود دارد، مبلمان از مسیر کنترل کولر گازی خارج کنید. سنسور کنترل از راه دور که در نوک ریموت کنترل قرار دارد، باید مسیر مستقیمی به سنسور در رابط دستگاه داشته باشد. سنسورهای ریموت و کولر گازی را بررسی کنید. اگر روی سنسورها خاک یا کثیفی وجود داشته باشد، کثیفی ممکن است مانع دریافت سیگنال کنترل از راه دور شود. سنسورها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

تمام شدن عمر باتری ریموت کنترل

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن نمایشگر کولر گازی بوش روی ریموت کنترل یا عدم نمایش اطلاعات در برخی مواقع، اتمام عمر باتری است. اگر ریموت به اندازه کافی به دستگاه نزدیک است و به سمت آن نشانه رفته‌اید، اما همچنان کار نمی‌کند، باتری‌های داخل کنترل ممکن است برای کارکرد دستگاه بسیار ضعیف باشند. حتی اگر با فشار دادن یک دکمه، کنترل از راه دور روشن شود، بهتر است که کنترل از راه دور را برگردانید و درب پشتی را بکشید. باتری‌ها را از کنترل از راه دور خارج کنید و با یک تستر باتری تست کنید یا باتری‌های جدید را در کنترل قرار دهید. با استفاده از دفترچه راهنمای کاربر تأیید کنید که از نوع و اندازه صحیح باتری‌ها استفاده می‌کنید.

تمام شدن عمر باتری ریموت کنترل

عدم نصب صحیح باتری

اگر باتری‌های جدید نتوانند عملکرد کنترل از راه دور را انجام دهند، ممکن است اشتباه نصب شده باشند. در داخل محفظه باتری در پشت کنترل از راه دور، نمادهای ‘+’ و ‘-‘ و احتمالاً طرحی از باتری چاپ یا نقش بسته است. این دستورالعمل نحوه قرار دادن باتری‌ها را نشان می‌دهد. اگر باتری‌ها را به روشی غیر از چیزی که نشان داده شده وارد کنید، کنترل از راه دور کار نمی‌کند. باتری‌ها را بردارید و دوباره به شکل درست داخل محفظه باتری قرار دهید. اگر باتری‌ها به درستی جاگذاری شده باشند اما کولر همچنان دستورات کنترل از راه دور را نپذیرد، ممکن است کثیفی یا انسدادی وجود داشته باشد که مانع از عملکرد صحیح کنترل از راه دور می شود. باتری‌ها را از داخل محفظه خارج کرده و کنتاکت های فلزی محفظه باتری را بررسی کنید. اگر روی کنتاکت ها کثیفی دیدید، آن‌ها را با یک پارچه پنبه‌ای آغشته به الکل ایزوپروپیل تمیز کنید.

خرابی سنسور کنترل کولر گازی

یک چراغ LED خراب در نوک کنترل ممکن است دلیل خرابی ریموت باشد. چراغ LED سیگنال‌های فرمان را به سنسور روی رابط واحد تهویه مطبوع ارسال می‌کند. اگر کنترل از راه دور به زمین بیفتد یا فرزند شما به آن ضربه زده باشد، ممکن است LED از سایر اجزای داخلی ریموت جدا شود. می‌توانید از کارت حسگر مادون قرمز برای تعیین اینکه آیا کنترل از راه دور سیگنال را به درستی از LED ارسال می‌کند یا نه استفاده کنید. اگر کارت به دستورات کنترل از راه دور پاسخ ندهد، LED خراب است و باید کنترل از راه دور را تعویض یا آن را تعمیر کنید. کار تعمیر یا تعویض کنترل کولر گازی را بهتر است به افراد با تجربه و تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر کولر گازی بسپارید.

2/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید