علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ماشین لباسشویی شما در زمان نیاز روشن نمی‌شود. خبر خوب این است که می‌توانید برخی از این مشکلات را با استفاده از تکنیک‌های ساده برطرف کنید. در هر صورت توصیه می شود اگر دانش و اطلاعات کافی در زمینه تعمیرات ندارید، از بررسی ماشین لباسشویی خودداری کرده و رفع مشکل را به یک تکنسین متخصص بسپارید. در این مقاله علت روشن نشدن لباسشویی بوش و راهکارهای رفع مشکل بیان شده است.

علت روشن نشدن لباسشویی بوش

وقتی ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، و ما در اینجا توضیح می‌دهیم که برای هر کدام چه باید کرد. برخی مواقع علت روشن نشدن یا کار نکردن لباسشویی موارد جزئی بوده (مثل قطع بودن جریان برق) که خودتان نیز می‌توانید برای رفع مشکل اقدام کنید. اما برخی مواقع علت بروز این مشکل وجود نقص فنی در قطعات اصلی لباسشویی مانند برد یا موتور است، در اینصورت لازم است رفع مشکل را به مرکز تعمیرات لوازم خانگی بوش بسپارید.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

وصل نبودن جربان برق لباسشویی

وصل نبودن جربان برق لباسشویی

این ممکن است راه حلی بسیار ساده به نظر برسد که حتی نمی‌توان آن را در نظر گرفت، اما رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ماشین‌های لباسشویی اغلب در طول چرخه شستشو می‌لرزند و حرکت می‌کنند، بنابراین سیم ماشین لباسشویی ممکن است شل شود یا از جای خود خارج شده باشد. مطمئن شوید که دستگاه محکم به برق وصل شده است.

سپس، قطع کننده مدار را بررسی کنید. بریکر را ریست کنید و سعی کنید ماشین لباسشویی را روشن کنید. اگر هیچکدام ایراد نداشته باشند، ممکن است سیم برق آسیب دیده باشد. تداوم را با یک مولتی متر بررسی کنید. اگر برق از سیم عبور نمی‌کند، باید آن را تعویض کنید.

ایراد در سوئیچ درب ماشین لباسشویی بوش

برخی مواقع ممکن است علت روشن نشدن لباسشویی بوش، ایراد در سوئیچ درب دستگاه باشد. ماشین‌های لباسشویی درب از بالا از یک سوئیچ درب به عنوان یک ویژگی ایمنی استفاده می‌کنند تا فقط زمانی کار کنند که درب به درستی بسته شده باشد. اگر درب بسته است، باید تداوم سوئیچ را با مولتی متر بررسی کنید. تست منفی نشان می‌دهد که سوئیچ باید تعویض شود.

ممکن است دستگاه شما فیوز مخصوصی داخل کنترل پنل داشته باشد. لباسشویی را از برق بکشید، سپس دو پیچ روی داشبورد را بردارید تا به پنل دسترسی پیدا کنید. فیوز سوخته سیاه رنگ خواهد بود و باید تعویض شود.

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، از کلید، قفل و ضربه‌گیر درب استفاده می‌کنند که قبل از شروع به کار لباسشویی باید درگیر شوند. سوئیچ درب را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

استفاده مداوم، علت روشن نشدن لباسشویی بوش

اگر یک روز شستشوی سنگین را پشت سر گذاشته اید که در آن چند بار را پشت سر هم ماشین لباسشویی را روشن کرده اید، ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد دستگاه، لباسشویی روشن نشود. برای جلوگیری از آسیب به قطعات ماشین لباسشویی از روشن کردن دستگاه، پشت سر هم و بدون استراحت خودداری کنید.

تنظیمات نادرست ماشین لباسشویی

تنظیمات نادرست ماشین لباسشویی

اگر تنظیمات لباسشویی بوش را به درستی انتخاب نکرده باشید، ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. به عنوان مثال، زدن دکمه قفل کنترل یا تأخیر شروع می‌تواند مانع انجام کار دستگاه شما شود. برای اطلاع از تنظیمات درست و انتحاب برنامه مناسب، بهتر است دفترچه راهنمای لباسشویی بوش را بررسی کنید.

ایراد در برد اصلی ماشین لباسشویی

برد اصلی ماشین لباسشویی مسئولیت اجرا و کنترل عملیات مختلف دستگاه را بر عهده دارد. این برد الکترونیکی مسئول برقراری ارتباط بین قطعات مختلف ماشین لباسشویی است و وظایف متعددی انجام می‌دهد. اگر برد اصلی لباسشویی خراب شده باشد، ماشین لباسشویی عملکرد درستی نداشته و ممکن است روشن نشود. بررسی و عیب یابی برد اصلی امری تخصصی است و به دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات نیاز دارد. بررسی برد را به تعمیرکار لباسشویی بوش بسپارید. در صورت وجود مشکل در برد می‌بایست برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

برای رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش، موارد زیر را بررسی کنید:

  1. ابتدا از وصل بودن جریان برق ماشین لباسشویی و سالم بودن سیم کشی و اتصالات دستگاه مطمئن شوید.
  2. بررسی کنید که تنظیمات لباسشویی به درستی انتخاب شده باشد.
  3. از کامل بسته بودن درب ماشین لباسشویی و سالم بودن میکروسوئیچ درب، اطمینان حاصل کنید.
  4. بررسی کنید مانعی میان درب قرار نگرفته باشد.
  5. از روشن کردن ماشین لباسشویی به صورت پست سر هم خودداری کنید.
  6. در صورت وجود مشکل در برد اصلی یا سایر قطعات از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید و قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید.
4.4/5 - (7 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید