علت آبکشی نکردن لباسشویی بوش

علت آبکشی نکردن لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است کاربران هنگام استفاده از لباسشویی بوش با آن مواجه شوند، آبکشی نکردن دستگاه است. در صورت آبکشی نکردن لباسشویی بوش، پس از خارج کردن البسه از لباسشویی ممکن است شاهد باقی ماندن مواد شوینده و کثیفی روی لباس‌ها باشیم. از این رو لازم است سریعا برای عیب یابی و رفع این مشکل اقدام کنید. در این مقاله علت آبکشی نکردن لباسشویی و راهکارهای رفع مشکل بیان شده است.

دلایل آبکشی نکردن لباسشویی بوش

برخی مواقع علت بروز این مشکل ساده بوده و با بررسی موارد جزئی مانند فیلتر لباسشویی یا متعادل کردن بار، مشکل برطرف خواهد شد. اما برخی مواقع ممکن است دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی بوش، وجود مشکل در پمپ تخلیه یا سایر قطعات اصلی باشد. در اینصورت باید رفع مشکل را به تعمیرکار لباسشویی بوش بسپارید.

از مهم‌ترین علل آبکشی نکردن لباسشویی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایین بودن میزان فشار آب ساختمان

پایین بودن میزان فشار آب ساختمان

از ساده ترین دلایل بروز این مشکل، کم بودن میزان فشار آب ساختمان است. در اینصورت در فرایند آبگیری لباسشویی اختلال ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، ماشین لباسشویی را در ساعاتی روشن کنید که میزان فشار آب زیاد است.

پر بودن بیش از حد لباسشویی بوش

از دیگر دلایل آبکشی نکردن لباسشویی بوش، پر بودن بیش از حد دیگ لباسشویی است. ماشین‌های لباسشویی دارای ظرفیت خاصی هستند و می‌بایست متناسب با ظرفیت هر یک، آنها را پر کنید. پر کردن بیش از حد لباسشویی علاوه بر اینکه باعث اختلال در فرایند آبکشی می‌شود، باعث سر و صدای زیاد و آسیب به قطعات آن نیز می‌شود علاوه بر این لباس‌ها نیز به خوبی شسته نمی‌شوند.

کثیف بودن فیلتر تخلیه و آبکشی نکردن لباسشویی بوش

فیلتر تخلیه از ورود پرز، مو و سایر ذرات به پمپ تخلیه جلوگیری می‌کند. فیلتر تخلیه ممکن است به مرور زمان کثیف شود و عملکرد درستی نداشته باشد. یکی از دلایل آبکشی نکردن لباسشویی، کثیف بودن فیلتر لباسشویی است. در صورتی که فرایند آبکشی به درستی انجام نمی‌شود، لازم است فیلتر را از جای خود خارج کرده و با استفاده از شوینده ملایم، مسواک و آبگرم به خوبی تمیز کنید.

ایراد در شیر برقی لباسشویی

یکی از قطعات مهم در لباسشویی، شیر برقی است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب به لباسشویی را بر عهده دارد. اگر شیر برقی خراب شده باشد نیز ممکن است فرایند آبکشی به درستی انجام نشود. در صورتی که علت بروز این مشکل ایراد در شیربرقی لباسشویی بوش باشد، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

انسداد و گرفتگی شیلنگ تخلیه

انسداد و گرفتگی شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه نیز ممکن است به مرور زمان در اثر تجمع رسوبات، پرز، مو و غیره دچار انسداد و گرفتگی شود. در صورت وجود مشکل در شیلنگ تخلیه فرایند آبکشی و تخلیه آب کثیف به درستی انجام نمی‌شود. از تمیز بودن شیلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی کنید که شیلنگ تخلیه دچار تاخوردگی و خمیدگی نشده باشد. در صورت فرسودگی یا پارگی شیلنگ تخلیه باید آن را تعویض کنید.

خرابی پمپ تخلیه و آبکشی نکردن لباسشویی بوش

یکی از قطعات اصلی لباسشویی که نقش مهمی در فرایند تخلیه آب کثیف لباسشویی دارد، پمپ تخلیه است. در صورت خرابی یا ایراد در پمپ تخلیه نیز شاهد اختلال در پروسه آبکشی البسه در لباسشویی خواهیم بود. بررسی وعیب یابی پمپ و تعویض آن در صورت خرابی، امری تخصصی است و لازم است توسط مرکز تعمیرات لباسشویی بوش انجام شود.

سایر دلایل آبکشی نکردن لباسشویی:

  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت و ایجاد کف زیاد در ماشین لباسشویی
  • خرابی برد الکترونیکی (تشخیص خرابی برد الکترونیکی لباسشویی امری تخصصی است و باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.)
  • ارتفاع نامناسب شیلنگ تخلیه. ارتفاع شلنگ تخلیه از زمین باید حداقل 60 سانتی متر و حداکثر 1 متر باشد.
  • استفاده از برنامه نامناسب شستشو (برای اطلاع از برنامه‌های مناسب شستشو بهتر است دفترچه راهنمای لباسشویی بوش را مطالعه کنید.)

سایر دلایل آبکشی نکردن لباسشویی

جمع بندی

اگر ماشین لباسشویی بوش فرایند آبکشی را به درستی انجام نمی‌دهد، ابتدا بررسی کنید که میزان فشار آب کافی باشد، از تمیز بودن فیلتر تخلیه اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که دیگ لباسشویی بیشتر از حد ظرفیت پر نشده باشد. در صورتی که مشکلی در برد الکترونیکی، پمپ تخلیه یا شیر برقی هم وجود نداشته باشد ممکن است این مشکل پیش بیاید. برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه و افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • تمیز کردن فیلتر لباسشویی حداقل هر دو هفته یکبار
  • تمیز کردن شیلنگ تخلیه
  • اطمینان از تمیز بودن محفظه مواد شوینده
  • استفاده از مواد شوینده مناسب ماشین لباسشویی
  • عدم استفاده بیش از حد از مواد شوینده
  • پر نکردن بیش از حد لباسشویی و توجه به ظرفیت دستگاه
  • تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش به صورت منظم و دوره‌ای
این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید