چگونه تایمر ماشین لباسشویی بوش را تنظیم کنیم؟

چگونه تایمر ماشین لباسشویی بوش را تنظیم کنیم؟
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین‌های لباسشویی بوش به دلیل دوام، کارایی و طراحی کاربرپسند معروف هستند. یکی از ویژگی‌های کلیدی ماشین لباسشویی بوش، تایمر آن است که به شما امکان می‌دهد دستگاه را برای زمان مشخصی تنظیم کنید تا به صورت اتوماتیک روشن شود و شروع به کار کند.

اگر می‌خواهید با انرژی کمتر و در ساعات کم مصرف از دستگاه استفاده کنید، یا می‌خواهید لباس‌هایتان را در زمان مشخصی بشویید، تایمر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله ابتدا توضیح خواهیم داد که تایمر لباسشویی چیست؟ سپس مراحل گام به گام تنظیم تایمر ماشین لباسشویی بوش را با هم مرور خواهیم کرد.

تایمر لباسشویی چیست؟

تایمر لباسشویی چیست؟

تایمر قطعه‌ای است که در ماشین‌های لباسشویی مدرن از جمله بوش، وجود دارد. عملکرد لباسشویی در تمام چرخه‌های شستشو، توسط تایمر کنترل می‌شود. در واقع این قطعه، کل برنامه شستشو، آبکشی و … را مشخص و تنظیم می‌کند. خرابی هر کدام از قطعات تایمر، عملکرد کل دستگاه را مختل خواهد کرد و در این صورت، نیاز خواهید داشت که از خدمات نمایندگی تعمیرات بوش کمک بگیرید.

به طور مثال، اگر کنتاکت‌های الکتریکی تایمر دچار سوختگی شوند، لباسشویی توان به پایان رساندن برنامه را از دست خواهد داد. گاهی اوقات، اگر تایمر یا قطعات داخلی آن بسوزند، برنامه شستشو به کار خود ادامه نخواهد داد و حالت آن از شستشو، به خشک کن یا آبکشی تغییر نخواهد کرد. بنابراین این قطعه حساس بوده و حتی در زمان تنظیم آن باید دقت لازم را داشت.

مراحل اولیه تنظیم تایمر در ماشین لباسشویی بوش

برای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی بوش به ترتیب زیر عمل کنید:

1. دستگاه را روشن کنید

اولین قدم برای تنظیم تایمر لباسشویی بوش، روشن کردن دستگاه است. این کار را معمولاً می‌توان با فشار دادن دکمه پاور، واقع در جلوی دستگاه انجام داد.

2. چرخه شستشو را انتخاب کنید

در مرحله بعد، چرخه شستشویی را که می‌خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید. این کار را می‌توان با چرخاندن صفحه انجام داد. برخی از گزینه‌های رایج چرخه شستشو در ماشین‌های لباسشویی بوش عبارتند از شستشوی سریع، شستشوی لباس‌های ظریف و شستشوی لباس‌های ضخیم.

3. دما و سرعت چرخش را تنظیم کنید

پس از انتخاب چرخه شستشو، در صورت تمایل می‌توانید تنظیمات دما و سرعت چرخش را تنظیم کنید. این تنظیمات را می‌توان با استفاده از دکمه های واقع در جلوی دستگاه تنظیم کرد.

4. دکمه تایمر را فشار دهید

هنگامی‌ که چرخه شستشو را انتخاب و تنظیمات دما و سرعت چرخش را مشخص کردید، می‌توانید تایمر را تنظیم کنید. برای این کار دکمه تایمر را در قسمت جلوی دستگاه فشار دهید. سپس صفحه نمایش تایمر باید روشن شود.

5. زمان شروع تاخیر را تعیین کنید

با استفاده از دکمه های جهت دار واقع در کنار نمایشگر تایمر، می‌توانید زمان شروع تاخیر را معین کنید. این زمانی است که می‌خواهید ماشین شستشوی لباس‌های شما را شروع کند. می‌توانید زمان شروع با تاخیر را با افزایش یک ساعت و حداکثر تا 24 ساعت تنظیم کنید.

6. ماشین را راه اندازی کنید

وقتی که زمان شروع با تاخیر را مشخص کردید، می‌توانید با فشار دادن دکمه استارت، دستگاه را راه اندازی کنید. ماشین لباسشویی چرخه شستشو را در زمان مشخص شده آغاز می‌کند.

مراحل پیشرفته برای تنظیم تایمر در ماشین لباسشویی بوش

مراحل پیشرفته برای تنظیم تایمر در ماشین لباسشویی بوش

اگر مدل پیچیده تری از ماشین لباسشویی بوش، مانند سری 6 یا سری 8 دارید، ممکن است روند تنظیم تایمر کمی ‌متفاوت باشد. بنابراین بهتر است با دقت بیشتری این کار را انجام دهید تا نیازی به کمک گرفتن از نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش نداشته باشید. در ادامه مراحل پیشرفته برای تنظیم تایمر در ماشین‌های لباسشویی پیچیده‌تر بوش آمده است:

1. دستگاه را روشن کنید

همانند مراحل قبلی، برای تنظیم ماشین لباسشویی بوش، با فشار دادن دکمه پاور، دستگاه را روشن کنید.

2. چرخه شستشو را شروع کنید

در این مرحله چرخه شستشویی را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. این کار را می‌توان با چرخاندن صفحه روی تنظیمات انجام داد.

3. دما و سرعت چرخش را تنظیم کنید

پس از انتخاب چرخه شستشو، در صورت تمایل می‌توانید تنظیمات دما و سرعت چرخش را تنظیم کنید. این تنظیمات را می‌توان با استفاده از دکمه های جلوی دستگاه مشخص کرد.

4. به منوی Delay Start دسترسی پیدا کنید

برای دسترسی به منوی شروع تاخیری، دکمه “Options” واقع در جلوی دستگاه را فشار دهید. سپس صفحه نمایش باید لیستی از گزینه‌ها را نشان دهد.

5. گزینه Delay Start را بزنید

با استفاده از دکمه های جهت دار واقع در جلوی دستگاه، در میان گزینه‌ها حرکت کنید تا گزینه “Delay Start” (به معنی شروع با تاخیر) را پیدا کنید. برای انتخاب این گزینه دکمه “OK” را فشار دهید.

6. زمان شروع تاخیر را مشخص کنید

با استفاده از دکمه های جهت دار واقع در کنار نمایشگر، می‌توانید تاخیر را به اندازه دلخواه تعیین کنید.

جمع بندی

در این مقاله، نحوه تنظیم تایمر ماشین لباسشویی بوش را به شما ارائه دادیم. ممکن است کمی ‌تفاوت بین مدل‌های مختلف وجود داشته باشد؛ اما به طور کلی مراحل ذکر شده قابل اجرا خواهد بود و می‌توانید از آن استفاده کنید. در پایان این نکته را ذکر کنیم که مراحل اولیه برای تنظیم تایمر در ماشین لباسشویی استاندارد بوش ساده و مشخص است، در حالی که تنظیم تایمر در یک مدل پیچیده‌تر ممکن است زمان بیشتری برای عادت کردن نیاز داشته باشد.

صرف نظر از مدل، تنظیم تایمر در ماشین لباسشویی بوش یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان و انرژی و در عین حال شستشوی کارآمد است. با در نظر گرفتن این مراحل، باید بتوانید به راحتی تایمر ماشین لباسشویی بوش خود را تنظیم کنید.

4.4/5 - (10 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید