دلایل آب دادن جا پودری لباسشویی

دلایل آب دادن جا پودری لباسشویی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

خیلی از افراد به اشتباه بر این باورند که آب دادن جاپودری لباسشویی، با فرسودگی یا وجود مشکلات جدی در ماشین لباسشویی مرتبط است. ولی خبر خوش به شما اینکه نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی، می‌تواند یک علت ساده داشته باشد که به راحتی هم برطرف می‌شود. در این مقاله به دلایل آب دادن جاپودری لباسشویی خواهیم پرداخت. شیوه‌های برطرف کردن این مشکل نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

1) گرفتگی مسیر جاپودری

یکی از اصلی‌ترین دلایل آب دادن جا پودر لباسشویی، گرفتگی مسیر جا پودری است. فرایند شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی به این صورت است که آبی که برای شستشو نیاز است، از طریق محفظه‌ی جاپودری به داخل دیگ شستشو هدایت می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است این مسیر، توسط یک شیء خارجی یا رسوبات مواد شوینده و آب مسدود شده باشد. وقتی که مسیر آب مسدود می‌شود، در نهایت آبی که به داخل این قسمت وارد می‌شود، در این مسیر جمع شده و در نتیجه به بیرون نشت پیدا می‌کند.

2) شکستن جاپودری

دومین موردی که می‌تواند از دلایل آب دادن جا پودری لباسشویی باشد، بروز شکستگی در آن است. این شکستگی ممکن است به خاطر بالا بودن فشار آب، فرسودگی جاپودری یا ضربه خوردن، به وجود آمده باشد.

تمامی این موارد ممکن است برای یک ماشین لباسشویی نو هم به وجود بیاید. این مشکل را می‌توانید با استفاده از یک چسب ضد آب، برطرف کنید یا در صورت امکان یک محفظه‌ی جاپودری جدید برای ماشین لباسشویی بخرید.

شکستن جاپودری

3) پوسیدگی جاپودری

سومین مورد از دلایل آب دادن جا پودری لباسشویی، پوسیدگی یا فرسایش جا پودری است. این مشکل بیشتر برای ماشین لباسشویی که سالهاست از آن استفاده می‌کنید، به وجود بیاید.

تست کردن این مورد هم بسیار ساده است. برای بررسی اینکه آیا مشکل از پوسیدگی جاپودری است یا خیر، باید پس از اتمام شستشو، محفظه‌ی جاپودری را خارج کنید و کمی آب در داخل آن بریزید. اگر احساس کردید که آب از اطراف آن به بیرون نشت می‌کند، می‌توانید مطمئن شوید که ایراد به وجود آمده، به خاطر پوسیدگی جاپودری است.

برای رفع این مشکل، کافیست که با یک مرکز معتبر تعمیر لباسشویی بوش تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این مشکل را برای شما برطرف سازند.

4) فشار بالای آب

چهارمین دلیلی که موجب نشتی آب از ماشین لباسشویی می‌شود، بالا بودن فشار آب است. اگر محل سکونت شما جایی است که فشار آب خیلی بیشتر از حالت عادی است یا اینکه موتور پمپ آب محل سکونتاتان قوی تر از حد مجاز است، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

بهترین راه حل این مشکل که یکی از دلایل آب دادن جا پودر لباسشویی است، تنظیم میزان فشار آب ورودی و پمپاژ کردن موتور است. چرا که همین فشار بالای آب، می‌تواند به سایر لوازم خانگی مثل ماشین ظرفشویی هم آسیب‌های جدی وارد کند!

یکی از مزایایی که استفاده از خدمات معتبر تعمیر لوازم خانگی بوش دارد این است که در هنگام نصب کلیه‌ی لوازم خانگی اعم از ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی، میزان فشار آب را بررسی می‌کنند و این مشکل را به راحتی برای شما برطرف خواهند کرد.

5) خرابی هیدرواستات

پنجمین دلیل اصلی نشتی آب از جاپودری ماشین لباسشویی، خرابی هیدرواستات است. هیدرواستات یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین لباسشویی و وظیفه‌ی اصلی آن کنترل میزان آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی است.

اگر به هر دلیل هیدرواستات دچار مشکل شود، آب بیشتر از حد مجاز وارد جاپودری یا دیگ شستشو خواهد شد. در نتیجه شاهد نشتی آب هم از جاپودری و هم از دیگ شسشتو خواهید بود.

چنانچه مشکل ماشین لباسشویی از خرابی این قطعه باشد، در اسرع وقت باید به فکر تعویض یا برطرف کردن مشکل این قطعه باشید. چرا که عدم رسیدگی به موقع ممکن است مشکلات جدی به دستگاه وارد کند.

خرابی هیدرواستات

6) پیچ و تاب خوردن مسیر جاپودری

یکی دیگر از دلایل آب دادن جا پودر لباسشویی، پیچ و تاب خوردن مسیر بین دیگ شستشو و جاپودری است. این مشکل زمانی به وجود خواهد آمد که ماشین لباسشویی به صورت غیراصولی جابه‌جا شود. بهترین کار برای رفع این مشکل این است که قبل از هر چیزی ماشین لباسشویی بوش را خاموش کنید. سپس با باز کردن بدنه، بررسی کنید که این پیچ خوردگی از کجاست و آن را برطرف کنید.

نکته‌ی مهم!

اگر خودتان شناخت کافی در مورد این قطعه و قطعات داخلی ماشین لباسشویی ندارید، به هیچ عنوان دست به انجام این کار نزنید. چرا که کوچکترین اشتباهی ممکن است خطرات زیادی را برای شما به وجود بیاورد!

7) استفاده‌ی بیش از حد مواد شوینده

یکی دیگر از دلایل آب دادن جا پودر لباسشویی، استفاده‌ی بیش از حد از مواد شوینده است. اگر محل سکونت شما جایی باشد که سختی آب بسیار بالایی داشته باشد، ممکن است این مشکل را تجربه کنید. چرا که سختی آب اجازه‌ی حل شدن مواد شوینده را نخواهد داد و در نتیجه با این مشکل روبه‌رو خواهید شد.

زمانی که مقدار مواد شوینده زیادتر از حد معمول باشد، در نتیجه کف زیادی تولید می‌شود و در نهایت آب و کف از جاپودری یا دیگ شستشو به بیرون انتقال پیدا می‌کند.

همیشه بر اساس مقدار لباس‌های کثیفی که درون ماشین لباسشویی است، مواد شوینده را وارد کنید تا با چنین مشکلی روبه‌رو نشوید.

8) نصب نادرست ماشین لباسشویی

آخرین دلیلی که موجب به وجود آمدن این مشکل در ماشین لباسشویی خواهد بود، نصب نادرست ماشین لباسشویی توسط افراد بی‌تجربه است. بهترین کاری که پس از خریداری ماشین لباسشویی یا پس از اسباب‌کشی باید انجام دهید، کمک گرفتن از یک مرکز خدمات پس از فروش بوش است.

عدم رعایت برخی نکات بسیار مهم در نصب ماشین لباسشویی، ممکن است خسارات زیادی را برای ماشین لباسشویی به وجود بیاورد، مشکلاتی از جلمه نشتی آب از جاپودری یا دیگ شستشو، سر و صدای زیاد به هنگام کار کردن و… .

خرابی هیدرواستات

کلام آخر

در این مقاله به طور مفصل در مورد دلایل آب دادن جا پودری لباسشویی صحبت کردیم. بسیار مهم است که در هنگام استفاده از لوازم الکترونیکی از جمله ماشین لباسشویی، تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید و شناخت کاملی در مورد نحوه‌ی عملکرد و استفاده درست از آنها داشته باشید.

• تمیز کردن جاپودری به چه صورت است؟

اولین اقدام برای تمیز کردن جاپودری، خاموش کردن و از برق کشیدن ماشین لباسشویی است. سپس باید بادقت جاپودری را از محفظه‌ی خود خارج کرده، دکمه‌ای که درون محفظه تعبیه شده است را فشار دهید تا تمامی قطعات از جای اصلی خود خارج شوند. بعد از جداکردن قطعات و تمیز کردن آنها، مجددا خیلی آرام باید محفظه را در جای خود قرار دهید و از آن استفاده کنید.

• آیا نشتی آب از جاپودری برای سایر قطعات ماشین لباسشویی ایرادی به وجود می‌آورد؟

بله – به دلیل محل قرارگیری جاپودری، با نشتی دادن این قسمت ممکن است آب به سایر قطعات داخلی وارد و موجب بروز اختلال در سایر قسمت‌ها شود. از این رو بسیار مهم است که در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی خیلی سریع اقدام به رفع آن کنید.

• آیا زیاد استفاده کردن از مواد شوینده باعث نشتی خواهد شد؟

بله – یکی از عواملی که باعث نشتی آب از جاپودری و دیگ شستشو خواهد شد، استفاده‌ی بیش از حد مواد شوینده است. همیشه باید به مقدار مجاز لباس وارد دیگ شستشو کنید و متناسب با حجم لباس‌ها، از مواد شوینده استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید