دلایل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی بوش

علت لرزش ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

شاید برای شما پیش آمده باشد که احساس کنید که هنگام شستشوی لباس‌ها، ماشین لباسشویی در لحظات آخری که بیشترین قدرتش را برای خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌کند لرزش دارد و گاهی از شدت این لرزش به طرفین حرکت می‌‎کند. علت لرزش ماشین لباسشویی بوش به عوامل زیادی می‌تواند بستگی داشته باشد. در این مقاله رایج‌ترین مواردی که باعث به وجود آمدن این نقص فنی در ماشین لباسشویی Bosch می‌شود را بررسی کرده و راه‌کارهایی را برای رفع این مشکل ارائه خواهیم داد.

چرا ماشین لباسشویی بوش لرزش دارد؟

دلایل لرزش ماشین لباسشویی بوش ممکن است در برنامه‌های مختلف شستشو گاهی کاملا طبیعی باشد و هیچ مشکل خاصی وجود نداشته باشد. ولی برخی مواقع در حالت عادی هم در حین شستشو شاید احساس کنید که در مرحله‌ی آبکشی یا خشک‌کن، دستگاه با قدرت خیلی بیشتری نسبت به قبل کار می‌کند و گاهی همین لرزش‌ها باعث به حرکت در آمدن ماشین لباسشویی شود.

در چنین مواقعی خیلی ساده نباید از این مشکل گذر کنید و نیاز است که خیلی سریع به رفع این مشکل بپردازید؛ چرا که ممکن است در صورت ادامه‌دار بودن این موضوع، ماشین لباسشویی شما دچار مشکلات جدی‌تری شود و بسیار آسیب ببیند!

به ده دلیل مختلف ممکن است شما شاهد لرزش در ماشین لباسشویی شوید که در ادامه به بررسی این ده مورد خواهیم پرداخت:

تراز نبودن ماشین لباسشویی بوش

تراز نبودن ماشین لباسشویی بوش

تراز نبود ماشین لباسشویی یکی از اولین و رایج‌ترین دلایلی است که موجب لرزش آن می‌شود. وقتی که ماشین لباسشویی به خوبی تراز نباشد، در زمان خشک کردن و مراحل آخر آبکشی ممکن است دچار لرزش‌های خیلی شدیدی شود.

  • برای رفع این مشکل کافیست که با تنظیم کردن پایه‌ها و استفاده از یک دستگاه تراز، موقعیت قرار گرفتن ماشین لباسشویی را تنظیم کنید.
  • اگر ماشین لباسشویی در حالت درست و تراز شده باشد، یک حباب در وسط محفظه‌ی دستگاه تراز قرار گرفته است که این حباب در حالت عادی باید در مرکز قرار گرفته باشد.
  • اگر این حباب در وسط قرار نگرفته بود، نشان‌دهنده‌ این است که باید آن را تراز کنید. برای این هم می‎توانید با تنظیم‌ پایه ‎های لباسشویی، دستگاه را در حالت تراز قرار دهید و در صورت نیاز از پدهای ضد لرزش مخصوص ماشین لباسشویی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

بار نامتعادل داخل ماشین لباسشویی

دومین موردی که علت لرزش ماشین لباسشویی بوش است، وجود بار نامتعادل داخل ماشین لباسشویی است. اینکه چطور شما لباس‌ها را دورن ماشین لباسشویی می‌اندارید نکته‌ بسیار مهمی است که شاید تا به امروز کمتر به آن توجه کرده بودید.

  1. همیشه سعی کنید که لباس‌ها را به صورت یکنواخت درون ماشین لباسشویی قرار دهید و سعی کنید به هیچ‌ وجه لباس‌ها را به صورت گوله‌ای و مچاله شده درون ماشین قرار ندهید.
  2. همین‌ طور وقتی که خیلی بیشتر از ظرفیت یا کمتر از ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی را روشن می‌کنید، ممکن است موجب لرزش در هنگام شستشو شود و در کل تعادل ماشین لباسشویی را برهم بزند.

خراب شدن کمک فنر لباسشویی بوش

علت حرکت ماشین لباسشویی بوش ممکن است خراب شدن کمک فنر باشد. در ماشین لباس‌شویی وظیفه‌ کمک فنر در واقع جلوگیری از لرزش‌هایی است که هنگام چرخش دیگ رخ می‌دهد.

از آنجایی که محل قرارگیری کمک فنر، از یک طرف به قسمت بیرونی دیگ و از طرف دیگر به فریم پایه است؛ وقتی که شما لباس‌ها را به صورت یکنواخت داخل دیگ قرار نمی‌دهید یا آن را خیلی پر و سنگین می‌کنید، این کمک فنرها به مرور دچار فرسایش و آسیب می‌شوند و در برخی موارد ممکن است نه تنها کمک فنر از این فشار مضاعف آسیب ببیند، بلکه ممکن است به سایر قطعات هم آسیب بزند.

چنانچه متوجه شدید که مشکل اصلی ماشین لباسشویی از قسمت کمک فنر است، حتما با یک تکنسین برای رفع این مشکل مشورت کنید که سایر قسمت‌های دستگاه آسیب نبیند.

فرسایش تسمه کاهش حرکت دیگ لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است فرسایش یا پوسیدگی تسمه کاهش حرکت دیگ، دلیل لرزش ماشین لباسشویی بوش باشد. این موضوع امریست کاملا عادی که به مرور زمان از تماس دیگ چرخشی با اتاقک ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتد. چنانچه دلیل لرزش دستگاه به خاطر فرسایش تسمه باشد، خیلی راحت با تعویض تسمه‌های کهنه با تسمه‌های جدید این مشکل برطرف خواهد شد.

نقص فنی در شفت و آبکش ماشین لباسشویی

شفت در واقع سه نظام و آبکش قطعه‌هایی است که به دیگ ماشین لباسشویی وصل شده و همراه با آن حرکت می‌کند. گاهی ممکن است به خاطر ضربه خوردن، فرسایش، جمع شدن رسوب و کثیفی، پوسیدگی یا شکسته شدن برخی قطعه‌های داخلی، شفت آسیب ببیند. همین پوسیدگی یا شکستگی ممکن است علت لرزش ماشین لباسشویی باشد که با تعویض به موقع این قطعه، مشکل لرزش یا صداهای ناهنجار برطرف خواهد شد.

نقص فنی در کمک فنر و وزنه‌ ماشین لباسشویی بوش

سازندگان ماشین لباسشویی بوش برای اینکه دستگاه بتواند هنگام شستشو دچار لرزش نشود، در طراحی آن از چند کمک فنر و وزنه برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کرده‌اند. گاهی شکستگی یا درست قرار نگردن کمک فنر و وزنه ممکن است علت لرزش ماشین لباسشویی بوش باشد که با جابه‌جا کردن و چک کردن آن می‌توان خیلی راحت این مشکل را برطرف کرد.

خراب بودن شیلنگ تخلیه و جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است جمع شدن آب در محفظه داخلی دستگاه، علت تکان خوردن ماشین لباسشویی بوش باشد. زمانی که شیلنگ تخلیه به درستی کار نکند، ممکن است آب درون محفظه‌ داخلی ماشین لباسشویی جمع شود و در یک بخش خاصی از ماشین لباسشویی وزن بیشتری جمع شود. در نتیجه ماشین لباسشویی تعادل خود را از دست می‎دهد و هنگام شستشو و آبکشی لباس‌ها، دچار لرزش‌های شدیدی خواهد شد.

باز نبودن پیچ‌های ترنسلیت ماشین لباسشویی بوش

باز نبودن پیچ‌های ترنسلیت ماشین لباسشویی بوش

پیچ‌های ترنسلیت یا پیچ ترنسفر در واقع پیچی است که در پشت ماشین لباسشویی بوش قرار گرفته است. بسته بودن پیچ‌های ترنسلیت در ماشین لباسشویی هم ممکن است یکی دیگر از دلایل لرزش این وسیله باشد. این مشکل در مواقعی رخ می‌دهد که هنگام اسباب‌کشی یا جا‌ به جا کردن ماشین لباسشویی آن را می‎بندید و بعد از نصب مجدد فراموش می‌کنید که آن را باز کنید.

همیشه بعد از جابه‌جایی و نصب مجدد ماشین لباسشویی مراقب باشید که حتما پیچ‌های ترنسلیت را باز کرده باشید تا دچار این مشکل نشوید.

آسیب دیدن فنر تعلیق و فنر وان

کار اصلی فنر تعلیق در ماشین لباسشویی، آویزان و ثابت نگه داشتن وان درون کابین ماشین لباسشویی است. نقش بسیار مهم دیگری که فنر تعلیق در ماشین لباسشویی انجام می‌دهد این است که ارتعاشات احتمالی سبد شستشو را هنگام کار، به خود جذب می‌کند.

به مرور زمان ممکن است این فنرها دچار آسیب، فرسایش و باز شدگی بشوند که همین امر می‌تواند علت لرزش لباسشویی بوش باشد و گاهی صداهای غیرقابل تحمل  هنگام شستشو ایجاد کند.

از آنجایی که فنرها به صورت کامل ایمن شده در دو طرف ماشین لباسشویی وصل شده‌‎اند، هنگام تعویض یا چک کردن آن باید ایمنی و احتیاط را به شدت رعایت کنید. زیرا این فنرها تحت فشار هستند و در بسیاری مواقع برق، درون آنها جریان دارد و ممکن است به شما آسیب وارد کند بهترین کار برای چک کردن و تعویض این قطعه، کمک گرفتن از یک تکنسین کاربلد است.

آسیب‌دیدگی جذب کننده ارتعاش

ماشین لباسشویی بوش دارای جذب کننده ارتعاش است که برای کم کردن ارتعاش‌های وان در پروسه‌ شستشوی ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می‎گیرند. این جذب کننده‌های ارتعاش یا ستون‌های جانبی، متصل به قاب پایه و مجرای بیرونی است که شما باید پنل جلو یا پنل عقب را برای دسترسی پیدا کردن به آنها جدا کنید.

وقتی که جذب کننده به خاطر ارتعاش یا آسیب‎‌دیدگی و فرسایش ضعیف شود، همین امر علت بروز این مشکل و ایجاد صداهای خیلی آزاردهنده هنگام شستشو می‌‎شود. این قطعه یکی از قطعات اصلی و مهم ماشین لباسشویی است که اگر به موقع آن را تعمیر و تعویض نکنید، ممکن است به سایر قسمت‌های ماشین لباسشویی نیز آسیب جدی وارد کند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله خیلی کامل در مورد دلایل لرزش ماشین لباسشویی بوش برای شما گفتیم و ده عاملی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‎‌شود را با هم بررسی کردیم. فراموش نکنید که اگر تخصص کافی برای تعمیر و یا سرویس ماشین لباسشویی ندارید، به هیچ وجه خودتان اقدام به این کار نکنید. چرا که ممکن است نه تنها به دستگاه، بلکه به خودتان هم آسیب جدی وارد کنید.

3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید