دلیل ارور e24 ظرفشویی بوش

دلیل ارور e24 ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین ظرفشویی‌های بوش مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند است بدین معنی که در صورت بروز مشکل در قطعات ماشین ظرفشویی یا عملکرد نادرست آن، از طریق نمایش کد خطا روی پنل به کاربران اطلاع می‌دهد که باید برای عیب یابی و رفع ایراد پیش آمده اقدام کنند. در صورتی که با معنای هر ارور آشنایی داشته باشید می‌توانید در زمان مناسب اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. در این مقاله به بررسی علت ارور e24 ظرفشویی بوش و راهکارهای رفع آن پرداخته ایم.

علت ارور e24 ظرفشویی بوش

این ارور نشان دهنده این است که در سیستم تخلیه آب ظرفشویی مشکلی پیش آمده و آب دستگاه به درستی تخلیه نمی‌شود. در صورت عدم تخلیه آب ظرفشویی می‌توانیم شاهد بروز مشکلاتی از جمله نشت آب از ظرفشویی و آسیب به سایر قطعات هم باشیم. علت عدم تخلیه آب ظرفشویی و نمایش این کد خطا، ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

گرفتگی شیلنگ تخلیه

اگر شیلنگ تخلیه ظرفشویی دچار انسداد و گرفتگی یا پیچ خوردگی شده باشد، فرایند تخلیه آب به درستی انجام نشده و کد خطای e24 نمایش داده می‌شود. ابتدا بررسی کنید شیلنگ تاخورده و پیچ خورده نشده باشد. در صورتی که هرگونه فرسودگی یا پارگی در شیلنگ وجود داشت، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

بررسی کنید که مو، پرز و ذرات درشت مواد غذایی داخل شیلنگ گیر نکرده باشند.

کثیف بودن فیلتر ظرفشویی

کثیف بودن فیلتر ظرفشویی

علت رایج دیگر تخلیه نشدن آب و نمایش ارور E24 ظرفشویی بوش، کثیف بودن فیلتر ظرفشویی است. با استفاده از ماشین ظرفشویی به مرور زمان ممکن است ذرات مواد غذایی داخل فیلتر گیر کرده و مانع تخلیه صحیح آب شود.

علاوه بر این، کثیف بودن فیلتر باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع در دستگاه نیز خواهد شد و بر کیفیت شستشوی ظروف هم تاثیر می‌گذارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، حداقل هر دو هفته یک بار (بسته به دفعات استفاده) فیلتر را از جای خود خارج کرده و با شوینده ملایم، مسواک و آبگرم تمیز کنید.

توصیه می‌شود باقی مانده مواد غذایی را قبل از قراردادن در ظرفشویی به خوبی پاک کنید.

ایراد در پمپ تخلیه، علت ارور e24 ماشین ظرفشویی بوش

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی نقش اساسی در فرایند تخلیه آب دستگاه دارد و در صورتی که دچار خرابی یا انسداد و گرفتگی شود، آب به درستی تخلیه نخواهد شد. بررسی پمپ و اطمینان از سلامت آن امری تخصصی است و باید توسط تعمیرکار ظرفشویی بوش مورد بررسی قرار بگیرد. چنانچه علت کد خطای E24 وجود مشکل در پمپ تخلیه باشد می‌بایست برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

ایراد در برد ظرفشویی بوش

برد اصلی یکی از قطعات اصلی ماشین ظرفشویی است و در صورتی که دچار مشکل شود در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. اگر موارد فوق را بررسی کردید و مشکل تخلیه نشدن آب ظرفشویی برطرف نشد، ممکن است ایراد از برد باشد. برای بررسی برد لازم است از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

جمع بندی

برای جلوگیری از آسیب به ماشین ظرفشویی و افزایش عمر مفید آن، موارد زیر را رعایت کنید:

  • فضای داخلی ماشین ظرفشویی را هر چند وقت یک بار تمیز کنید.
  • از تمیز کردن فیلتر ظرفشویی غافل نشوید.
  • به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.
  • حتما از نمک ظرفشویی و جلادهنده استفاده کنید.
  • از مواد شوینده باکیفیت و به میزان مناسب استفاده کنید.
  • قبل از قرار دادن ظروف حتما باقی مانده مواد غذایی را پاک کنید.
4/5 - (4 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید