نحوه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

نحوه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه بالش‌ها را بدون آسیب رساندن به آنها بشویید، تنها نیستید. در واقع، بسیاری از افراد آنقدر نگران خراب شدن آنها در لباسشویی هستند که به طور کلی از تمیز کردن بالش خود صرف نظر می‌کنند. به گفته دکتر Melissa K. Levin، M.D.، متخصص پوست بنیانگذار در Entière Dermatology شهر نیویورک، این یک ایده وحشتناک است. او می‌گوید: «بالش‌ها به دلیل تجمع مواد آرایشی، گرد و غبار، چربی و … محل رشد باکتری‌ها هستند. اگرچه تعویض منظم روبالشی هم مفید است. اما نحوه شستشوی بالش در لباسشویی چگونه است؟ هر چندوقت یکبار باید بالش‌ها را شست؟

آیا می توان بالش را در ماشین لباسشویی شست؟

بستگی دارد. اگر بالش با پر یا الیاف پلی استر پر شده است، بله، می‌توانید از ماشین لباسشویی و خشک کن استفاده کنید. اما اگر بالش مموری فوم یا فوم لاتکس باشد، خیر. بالش‌های فومی را فقط با دست می‌توان شست.

هر چند وقت یکبار بالش را بشوییم؟

بالش‌های تختی که شبانه استفاده می‌شوند باید حداقل سه بار در سال شسته شوند. اگر فرد در خواب به شدت عرق می‌کند، بالش‌ها باید بیشتر شسته شوند. روبالشی‌ها و روکش‌ها باید هر هفته به همراه بقیه ملحفه‌ها تعویض و شسته شوند.

بالش‌های تزئینی نیاز به تمیز کردن کمتری دارند مگر اینکه روزانه برای چرت زدن روی مبل استفاده شوند. اگر یک بالش پر یا پلی استر تزئینی بدون روکش دارید، آن را به مدت 10 دقیقه در خشک کن اتوماتیک روی چرخه بدون حرارت و فقط هوا قرار دهید تا گرد و غبار و مو از بین برود.

نحوه شستشوی بالش در لباسشویی

نحوه شستشوی بالش در لباسشویی

برای شستن بالش در ماشین لباسشویی لازم است نکاتی را رعایت کنید که هم از آسیب به بالش جلوگیری شود و هم از خراب شدن لباسشویی و صرف هزینه برای تعمیرات ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

مراحل شستن بالش در ماشین لباسشویی:

  • روبالشی را برای هر گونه لکه قابل توجه بررسی کنید در صورت وجود هرگونه لکه، مقداری لکه بر روی آن اسپری کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند.
  • بالش‌ها را در درام ماشین لباسشویی قرار دهید. در صورت امکان همیشه دو بالش را در یک زمان بشویید – این کار از نامتعادل شدن دستگاه و ایجاد سر و صدای زیاد، جلوگیری می‌کند.
  • از مقدار کمی مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. (استفاده بیش از حد از موادشوینده، باعث ایجاد کف زیاد و باقی ماندن سفیدی و لک روی بالش‌ها می‌شود.)
  • برای شستشوی بالش در لباسشویی از آبگرم و یک چرخه آبکشی اضافی استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد شوینده کاملا پاک شده است.
  • پس از اتمام چرخه، بالش‌ها را با چند توپ خشک کن (یا توپ تنیس) در خشک کن قرار دهید. این کار از جمع شدن بالش جلوگیری می‌کند.
  • وقتی خشک‌کن تمام شد، بالش‌ها را بیرون بیاورید و با فشار دادن محکم آن‌ها در چند ناحیه مختلف، رطوبت باقی‌مانده را بررسی کنید. (قرار دادن بالش‌های مرطوب روی تخت خواب می‌تواند منجر به کپک زدن شود، بنابراین باید مطمئن شوید که کاملا خشک هستند!) در صورت لزوم به مدت 30 دقیقه خشک کردن را ادامه دهید.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن بالش‌هایی که به تازگی تمیز شده‌اند، از روبالشی استفاده کنید.

بهترین روش برای خشک کردن بالش های شسته شده

خیلی خوب است که اجازه دهید بالش‌ها در هوای آزاد خشک شوند. اگر می‌خواهید از خشک‌کن لباسشویی استفاده کنید، بهتر است که بالش‌ها را در چند دور اجرا کنید تا مطمئن شوید کاملا خشک می‌شوند.

3/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید