علت ارور E23 ماشین لباسشویی بوش

علت ارور E23 ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین لباسشویی های بوش مجهز به سیستمی هستند که در صورت بروز مشکل در دستگاه، از طریق نمایش کد خطا یا ارور به کاربران هشدار می‌دهد. اگر با معنای ارورهای ماشین لباسشویی آشنایی داشته باشید، می توانید در زمان بروز مشکل اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهید. ارور E23 ماشین لباسشویی بوش یکی از کدخطاهای رایج این دستگاه است که در این مقاله به بررسی علت و نحوه رفع آن پرداخته ایم.

دلیل کد خطای E23 ماشین لباسشویی بوش

دلیل کد خطای E23 ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا زمانی نمایش داده می‌شود که سیستم آکوا استاپ به دلیل تشخیص وجود نشتی در ماشین لباسشویی فعال شده باشد. تشخیص محل نشت آب ممکن است کار ساده ای نباشد زیرا ممکن است نشتی در قسمت های مختلف ماشین لباسشویی از جمله زیر دستگاه، محفظه مواد شوینده و … رخ بدهد.

به طور کلی رایج‌ترین دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی بوش و نمایش ارور e23 یا f23 روی نمایشگر لباسشویی، عبارت است از:

  1. شیلنگ تخلیه یا ورودی آب ماشین لباسشویی: ممکن است شیلنگ ماشین لباسشویی پاره یا با گذشت زمان فرسوده شده باشد و باعث نشت آب از لباسشویی شود.
  2. پمپ تخلیه: گاهی ممکن است پمپ تخلیه دچار انسداد و گرفتگی شده باشد و نتواند فرایند تخلیه آب را به درستی انجام دهد. از این رو آب به بیرون نشت می‌کند.
  3. فیلتر لباسشویی: در صورتی که فیلتر کثیف باشد یا دچار گرفتگی شده باشد نیز می‌توانیم شاهد نشت آب از ماشین لباسشویی بوش باشیم.
  4. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی: اگر لاستیک دور درب پاره یا فرسوده شده باشد نیز آب از داخل به بیرون نشت می کند و ارور E23 ماشین ظرفشویی بوش نمایان می‌شود.
  5. محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی: کثیفی یا ترک خوردن محفظه مواد شوینده نیز باعث نشت آب از ماشین لباسشویی می‌شود.

چگونه ارور E23 ماشین لباسشویی بوش را رفع کنیم؟

با توجه به آنکه نشت آب در ماشین لباسشویی، در قسمت‌های مختلف دستگاه مانند درب، محفظه مواد شوینده،‌پمپ تخلیه،‌شیلنگ های ورودی و تخلیه لباسشویی رخ می‌دهد، از این رو ممکن است تشخیص محل دقیق نشتی اندکی مشکل باشد. از این رو توصیه می شود عیب یابی و رفع مشکل را به نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش بسپارید.

در صورت مشاهده این ارور روی ماشین لباسشویی بوش، به صورت زیر عمل کنید:

فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی و تمیز کنید

فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی و تمیز کنید

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. کثیف بودن فیلتر ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه باعث بروز مشکل نشتی در لباسشویی می‌شود، بر کیفیت شستشوی لباس ها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

برای تمیز کردن فیلتر مراحل زیر را انجام دهید:

1. برق ماشین لباسشویی را قطع کنید: در ابتدا، مطمئن شوید که ماشین لباسشویی از منبع برق جدا شده است.

2. مکان قرارگیری فیلتر را پیدا کنید: فیلتر معمولا در قسمت جلویی لباسشویی و در نزدیکی درب قرار دارد. در برخی از لباسشویی‌ها، فیلتر در پشت درب قرار دارد.

3. فیلتر را باز کنید: برای باز کردن فیلتر، معمولا باید آن را به جهت عقربه‌های ساعت یا جهت معکوس عقربه‌های ساعت بچرخانید.

4. آب موجود در ماشین لباسشویی را تخلیه کنید: قبل از باز کردن فیلتر، بهتر است تمام آب موجود در ماشین لباسشویی را تخلیه کنید. این کار را با استفاده از شلنگ تخلیه موجود در ماشین لباسشویی انجام دهید.

5. فیلتر را خارج کنید: حالا می‌توانید فیلتر را از ماشین لباسشویی خارج کنید. با دقت و بدون فشار زیاد، فیلتر را به بیرون بکشید و از دستگاه جدا کنید.

6. فیلتر را تمیز کنید: فیلتر را با آب گرم و مواد شوینده ملایم تمیز کنید. برای پاک کردن کامل ذرات و کثیفی‌ها، از یک مسواک استفاده کنید.

۷. فیلتر را در جای خود قرار دهید: پس از تمیز کردن و بررسی دقیق، فیلتر را به دقت در محل قرار دهید و به جهت عقربه‌های ساعت یا جهت معکوس عقربه‌های ساعت بچرخانید تا قفل شود.

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بوش را بررسی کنید

در صورت وجود مشکل در لاستیک دور درب نیز آب از داخل به بیرون نشت می‌کند و ارور E23 ماشین لباسشویی بوش نمایان خواهد شد. بررسی کنید که لاستیک دور درب سالم باشد و پاره و فرسوده نشده باشد. در اینصورت باید آن را تعویض کنید. اگر لاستیک دور درب ماشین لباسشویی کثیف شده است، مراحل زیر را انجام دهید:

با استفاده از یک دستمال مرطوب، لاستیک دور درب را پاک کنید تا خاک و لکه‌های سطحی را از بین ببرید. سپس مقداری شوینده را روی دستمال ریخته و با آب گرم مخلوط کنید و با دستمال مرطوب، لاستیک دور درب را به دقت پاک کنید. به جای فشار زیاد، از حرکات نرم و ملایم استفاده کنید تا لاستیک را تمیز کنید.

در نهایت، پس از پاکسازی لاستیک، با یک دستمال تمیز و خشک، لاستیک را به دقت خشک کنید. این کار مهم است تا رطوبت باقیمانده روی لاستیک را از بین ببرید و از رشد قارچ و باکتری‌ها جلوگیری کنید.

از سالم بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مطمئن شوید

بررسی برخی از قطعات ماشین لباسشویی مانند پمپ تخلیه امری تخصصی بوده و به دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات نیاز دارد. برای عیب یابی و بررسی پمپ تخلیه از یک تعمیرکار لباسشویی بوش کمک بگیرید. اگر این قطعه معیوب شده باشد می‌بایست آن را تعمیر یا تعویض کنید.

محفظه مواد شوینده را تمیز کنید

در صورت تمیز نکردن محفظه مواد شوینده، آلودگی و باقی مانده ذرات مواد شوینده به مرور باعث انسداد این قسمت شده و می توانیم شاهد نشت آب از ماشین لباسشویی باشیم.

با تمیز کردن جاپودری، می‌توانید از بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی جلوگیری کرده و باعث بهبود عملکرد دستگاه شوید.

جمع بندی

علت ارور E23 ماشین لباسشویی بوش وجود نشت آب در ماشین لباسشویی است. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. برای جلوگیری از نمایش این کد خطا و افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی، موارد زیر را رعایت کنید:

  1. تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی (حداقل هر سه ماه یک بار)
  2. استفاده از مواد شوینده با کیفیت
  3. عدم استفاده از شوینده‌های دستی در ماشین لباسشویی (موجب کف زیاد در لباسشویی و نشت آب می‌شود.)
  4. تمیز کردن محفظه مواد شوینده
  5. تمیز کردن لاستیک دور درب
5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید