علت داغ شدن بدنه ماکروفر بوش

علت داغ شدن بدنه ماکروفر بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ممکن است پس از استفاده از مایکروفر احساس کنید بدنه دستگاه بیش از حد داغ شده است. داغ شدن بدنه مایکروفر امری طبیعی است اما اگر بدنه مایکروفر شما بیش از حد داغ شده باشد به گونه ای که نتوان آن را لمس کرد، یعنی ایرادی در آن وجود دارد و می‌بایست برای عیب یابی و رفع مشکل اقدام کنید. علت داغ شدن بدنه ماکروفر بوش می‌تواند موارد گوناگونی باشد. مثلا ممکن است ایرادی در قطعه ترموستات یا برد الکترونیکی وجود داشته باشد یا مایکروفر را در محل مناسبی قرار نداده باشید. در این مقاله به بررسی علت داغ شدن بدنه مایکروفر پرداخته ایم. همچنین راهکارهایی برای رفع مشکل نیز بیان شده است.

دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر بوش

دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر بوش

توجه داشته باشید که گرم شدن بدنه مایکروفر طبیعی است، وقتی داخل مایکروفر، غذا را گرم می‌کنید یا قطعات و لامپ مگنترون کار می‌کنند، باعث داغ شدن بدنه دستگاه می‌شود. اما در صورتی که بدنه را لمس کردید و این گرما بیش از حد و اذیت کننده بود، یعنی ایرادی در مایکروفر وجود دارد.

برخی مواقع با بررسی یکسری موارد جزئی مانند تغییر محل قرارگیری مایکروفر، ممکن است مشکل برطرف شود. اما برخی مواقع دلیل داغ شدن بدنه مایکروفر بوش، وجود نقص فنی در قطعات اصلی است که در اینصورت باید رفع مشکل را به تعمیرکار ماکروفر بوش بسپارید.

از مهم‌ترین دلایل داغ شدن بدنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی لامپ مگنترون ماکروفر بوش

یکی از قطعات مهم در مایکروفر که برای گرم کردن یا پخت غذا مورد استفاده قرار می گیرد، مگنترون است. در صورت خرابی و وجود مشکل در این قطعه، ممکن است شاهد بروز مشکلاتی در مایکروفر از جمله داغ شدن بیش از حد بدنه باشیم. بررسی و تعویض این قطعه در صورت خرابی، امری تخصصی است و باید توسط تکنسین متخصص انجام شود. یکی دیگر از نشانه‌های خرابی مایکروفر، ایجاد سر و صدای زیاد در دستگاه است.

ایراد در فن، علت داغ شدن بدنه ماکروفر بوش

وظیفه فن، خنک کردن فضای داخلی دستگاه است. در صورت خراب شدن فن، دمای داخل دستگاه به طور غیر منتظره بالا می‌رود، این مورد علاوه بر اینکه ممکن است باعث آسیب به سایر قطعات شود، موجب داغ شدن بیش از حد بدنه می‌شود. اگر علت داغ شدن بدنه ماکروفر، خرابی فن باشد، لازم است برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

استفاده از ظروف نامناسب

استفاده از ظروف نامناسب مایکروفر

استفاده از ظروف مناسب مایکروفر علاوه بر اینکه باعث افزایش عمر مفید دستگاه می‌شود، از بروز مشکلاتی از جمله جرقه زدن مایکروفر بوش، ایجاد سر و صدای زیاد و همچنین داغ شدن بدنه، جلوگیری می‌کند. برخی از ظروف مناسب برای مایکروفر عبارتند از:

  1. ظروف سیلیکونی
  2. ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروفر
  3. ظروف شیشه ای (بهتر است در صورت استفاده از ظروف شیشه ای، درب آنها را باز بگذارید.)
  4. پیرکس

چه ظروفی را داخل مایکروفر قرار ندهیم:

  • ظروف فلزی
  • ظروفی که لبه آنها نقره ای یا طلایی است
  • ظروف یکبار مصرف

انتخاب برنامه های طولانی در مایکروفر

انتخاب برنامه‌های طولانی، موجب می‌شود دستگاه بیش از حد کار کرده و بدنه آن داغ شود. انتخاب برنامه نامناسب یا برنامه‌های طولانی برای گرم کردن یا پخت غذا در مایکروفر ممکن است به قطعات آن نیز آسیب جدی وارد کند. برای اطلاع از برنامه های مایکروفر بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

  • برای پخت و پز طولانی مدت بهتر است از اجاق گاز یا فر استفاده کنید.
  • برای پخت غذاهایی که بخار زیادی تولید می‌کنند، از مایکروفر استفاده نکنید.

ایراد در سنسور حرارتی و داغ شدن بدنه ماکروفر بوش

سنسور حرارتی نقش مهمی در کنترل دما دارد و اگر مایکروفر بیش از حد داغ شده باشد، با خاموش کردن دستگاه، از گرم شدن بیش از حد بدنه و آسیب به سایر قطعات جلوگیری می‌کند. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد یا سوخته باشد، شاهد بروز مشکلاتی از جمله داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر خواهیم بود. اگر این قطعه سوخته باشد لازم است آن را تعویض کنید.

قرار گرفتن مایکروفر در محل نامناسب

قرار گرفتن مایکروفر در محل نامناسب

در صورت قرار گرفتن مایکروفر در محل نامناسب یا قرار دادن مایکروفر در محلی که فضای کافی برای گردش هوا وجود نداشته باشد، باعث داغ شدن بدنه ماکروفر بوش می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از قراردادن مایکروفر در نزدیکی منابع گرمازا مانند اجاق گاز، شوفاژ و غیره خودداری کنید.
  • مایکروفر را کنار سینک ظرفشویی قرار ندهید.
  • مایکروفر را نزدیک پنجره و در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • در اطراف مایکروفر فضای کافی برای گردش هوا و تهویه مناسب در نظر بگیرید.

ایراد در برد الکترونیکی مایکروفر بوش

اگر تمامی موارد را بررسی کردید و مشکل داغ شدن بدنه مایکروفر رفع نشد، ممکن است برد الکترونیکی دچار مشکل شده باشد. بررسی و عیب یابی برد امری تخصصی است و باید توسط تکنسین متخصص بوش انجام شود. در صورت بروز مشکل در برد بنابر تشخیص تکنسین، می‌بایست برای تعمیر یا تعویض برد اقدام کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از داغ شدن بدنه ماکروفر بوش

برای جلوگیری از داغ شدن بدنه مایکروفر، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از ظروف مناسب و مخصوص مایکروفر استفاده کنیدو
  • از قراردادن مایکروفر در نزدیکی اجاق گاز، یخچال، سینک ظروفشویی و در مقابل نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.
  • مایکروفر را به صورت منظم تمیز کنید و لکه و چربی را از روی آن پاک کنید.
  • از برنامه پخت مناسب استفاده کنید.
این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید