6 علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی

دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از شستشوی لباس در لباسشویی متوجه شوید که تکه ای از لباس ها نخ کش شده یا حتی ممکن است متوجه پارگی روی لباس ها شوید. هرچند این اتفاق ناخوشایند بسیار شایع است، اما با اطلاع از علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی می توانید مانع رخ دادن آن شوید. در این مقاله قصد داریم 6 علت پارگی و نخ کش شدن لباس در ماشین لباسشویی را با هم بررسی کنیم. به علاوه، راهکارهای پیشگیری از پارگی لباس در لباسشویی را نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما در این مقاله همراه باشید!

1) انتخاب برنامه نامناسب

اولین علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی انتخاب برنامه نامناسب است. ماشین‌های لباسشویی امروزی هر کدام برنامه های شستشو مختلفی دارند. هر برنامه‌ هم روش‌های شستشو، آبکشی و خشک کردن خاص خودش را دارد.

به طور مثال در برخی از برنامه‌های شستشو، دستگاه نیاز به تائید شما برای آبکشی دارد. در برخی برنامه‌های شستشو مثل برنامه‌ی شستشو لباس‌های ظریف یا ابریشمی، لباسشویی ممکن است دور تند نداشته باشد. گاهی اوقات ممکن است به اشتباه برای شستشوی لباس‌های ابریشمی برنامه ی شستشوی لباس‌های پشمی را انتخاب کنید. در چنین شرایطی پس از اتمام شستشو، شاهد پارگی یا نخ کش شدن لباس‌تان خواهید بود.

بهترین کار برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، تفکیک لباس‎ها بر اساس جنس و شستشو آنها با برنامه‌ی مخصوص خودشان است. هر چه بیشتر به این نکات خیلی ریز دقت کنید، هم نتیجه‌ی بهتری از شستشو خواهید داشت و هم اینکه به بالا بردن عمر ماشین لباسشویی خود نیز کمک خواهید کرد.

در مورد شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی بوش، بهترین حات برای شستشوی لباس‌های ظریف و حساس، برنامه‌هایی مثل برنامه‌ی شستشوی ملایم مثل حالت Wool ،Hand Wash، و … است. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد برنامه های شستشو ماشین لباسشویی، به دفترچه ی راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

هر برنامه ی شستشو دارای درجه حرارت معین، تعداد دفعات آبکشی یا شستشو مختلف و… متناسب با جنس لباس‌هایی است که به داخل دیگ شستشو انداخته اید. اگر شما از برنامه ی شستشوی مناسب برای شستن لباس‌ها استفاده کنید، شاهد پارگی یا نخ کش شدن لباس‎ها خواهید بود. خیلی راحت با شناخت برنامه ‎های مختلف شستشو، می‌توانید بهترین نتیجه را از ماشین لباسشویی خود بگیرید.

2) وجود اجسام تیز و برنده در میان لباس ها

دومین علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی، وجود اجسام تیز و برنده در میان لباس‎هاست. ممکن است لباس‎هایی که برای شستشو وارد لباسشویی می‎کنید، دارای زیپ یا یک سری زیورآلات نوک تیز باشند. این اجسام هنگام شستشو ممکن است به لباس‌های دیگر برخورد کنند و موجب نخ کش شدن لباس‎ها شوند.

بهترین کار برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین اتفاقاتی، پشت و رو کردن لباس‌های این چنینی است. خیلی راحت با پشت و رو کردن آنها از بروز چنین مشکلی جلوگیری خواهید کرد. گاهی هم ممکن است هیچ راهی برای پشت و رو کردن این لباس‎ها نداشته باشید. بهترین کار این است که چنین لباس‌هایی را با دست بشورید تا به لباس‎های دیگرتان آسیب وارد نشود.

وجود اجسام تیز و برنده در میان لباس ها

3) استفاده از مایع سفید کننده

یکی از بزرگترین اشتباهات در مورد استفاده از مایع سفید کننده رقیق نکردن آن با آب است!

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از مایع سفید کننده در ماشین لباسشویی، آن را با میزان مناسبی از آب رقیق کنید. اگر این کار را انجام ندهید، در اثر برخورد مایع سفید کننده با الیاف لباس‌ها، شاهد پوسیدگی آنها و از هم جدا شدن تاروپودشان خواهید بود. به علاوه، به موتور ماشین لباسشویی هم آسیب وارد خواهید کرد.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید و استفاده از مایع سفید کننده بدون رقیق کردنش با آب را برای همیشه فراموش کنید.

4) پر کردن بیش از حد ظرفیت در لباسشویی

چهارمین علت نخ کش شدن لباس در ماشین لباسشویی ممکن است پر کردن دستگاه بیش از ظرفیت مجازش باشد. همیشه در هنگام شستشوی لباس‎ها، ظرفیت ماشین لباسشویی خود را در نظر داشته باشید. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی، علاوه بر وارد کردن فشار به موتور دستگاه، باعث نخ کش شدن لباس‌ها نیز خواهد شد.

اگر محفظه ی شستشوی ماشین لباسشویی بیش از حد پر باشد، لباس‌‎ها به خوبی تمیز نخواهند شد. به علاوه، در اثر وارد شدن فشار و اصطکاک خیلی زیاد به تاروپود لباس‌ها، شاهد پارگی یا نخ کش شدن آنها خواهید بود.

توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن لباس‎ها، باید بین لباس‌ها و بالای مخزن شستشو به اندازه‌ی یک کف دست فاصله وجود داشته باشد. در واقع مقدار لباس‌هایی که به داخل ماشین لباسشویی وارد می‎کنید، نباید بیشتر از 3/2 ظرفیت دیگ شستشو باشد.

پر کردن بیش از حد ظرفیت در لباسشویی

5) تنظیمات نادرست خشک کن

پنجمین علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی ممکن است تنظیمات نادرست خشک کن باشد. در زمان خشک کردن لباس‎ها بعد از آبکشی، موتور ماشین لباسشویی در تندترین حالت ممکن شروع به کار می‎کند.

حالا اگر ماشین لباسشویی در حین خشک کردن لباس‌ها تعادل و بالانس کافی را نداشته باشد، ممکن است لباس‌ها به محفظه گیر کند. همین امر خیلی راحت می‌تواند دلیل پاره شدن لباس‌ها پس از شستشو باشد.

برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی خوب است که به هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی Bosch، دکمه ی Easy iron را فشار دهید تا سرعت چرخش موتور لباسشویی در زمان خشک کردن، کمتر شود. با این کار هم فشار کمتری به موتور وارد خواهد شد، هم لباس‎ها کمتر چروک خواهند شد و هم اینکه شاهد نخ کش شدن یا پارگی آن‎ها نخواهید بود.

6) لبه های تیز لباسشویی

ششمین علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی ممکن است شکستگی و وجود لبه‌های تیز در مخزن شستشو باشد. در داخل دیگ شستشوی ماشین لباسشویی، حمل کننده‌های فلزی یا پلاستیکی وجود دارد.

این قطعات ممکن است به مرور زمان دچار فرسودگی و شکستگی شوند. این شکستگی‌ها می‌توانند دلیل اصلی پارگی یا نخ کش شدن لباس‌ها باشند.
اگر شما هم سال‎هاست که از ماشین لباسشویی خود استفاده می‎کنید، خوب است که همیشه قبل از قرار دادن لباس‌ها به داخل دیگ، آن را به طور کامل بررسی کنید. آسیب دیدن هر کدام از این قطعات علاوه بر ایجاد پارگی و نخ کش شدن لباس‌ها، ممکن است خساراتی هم به ماشین لباسشویی وارد کند.
در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا تغییر شکل این قطعات، از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش کمک بگیرید.

لبه های تیز لباسشویی

راه های جلوگیری از پاره شدن لباس ها در ماشین لباسشویی

تا اینجا 6 علت پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی را با هم بررسی کردیم. برای جلوگیری از مواجه شدن با چنین مشکلاتی باید چند نکته را قبل از شستشو در نظر داشته باشید.

اولین مورد این است که همیشه قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی، لباس‌ها را به خوبی تفکیک کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، هر جنس لباسی، برنامه ی مخصوصی برای شستشو دارد.

دومین موردی که برای جلوگیری از نخ کش شدن لباس‎ها باید در نظر داشته باشید این است که همیشه جیب لباس‎ها و شلوارها را کاملا بررسی کنید. ممکن است در جیب لباس‎ها اشیای تیز یا برنده‌ای وجود داشته باشد که هم به لباس‌ها آسیب وارد کند و هم به ماشین لباسشویی!

سومین موردی که باید در نظر داشته باشید و کامل هم در موردش توضیح دادیم، رقیق کردن مایع سفیدکننده با آب است.

نکته ی بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از مواد شوینده ی باکیفیت است. این موضوع هم برای حفظ سلامت لباس‎ها و هم برای بالا بردن عمر ماشین لباسشویی بسیار اهمیت دارد.

اگر تمامی این روش‎هایی که در مقاله گفته شد را انجام دادید و همچنان شاهد پارگی یا نخ کش شدن لباس‌ها بودید، بهترین کاری که باید انجام دهید درخواست تکنسین ماشین لباسشویی است. تکنسین می تواند به درستی دستگاه را عیب یابی و در صورت لزوم آن را تعمیر کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید