علت ارور E17 ماشین لباسشویی بوش

علت ارور E17 ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

کد خطا یا ارور زمانی روی نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود که عملکرد دستگاه با اختلال روبرو شده باشد یا قطعه‌ای خراب شده باشد و نیاز به عیب یابی داشته باشد. ماشین لباسشویی از طریق نمایش این کد خطا به کاربران هشدار می‌دهد که ایرادی در دستگاه وجود دارد و می‌بایست برای رفع آن اقدام کنند. ارور E17 لباسشویی بوش یکی از ارورهای رایج این دستگاه است که به مشکلات مربوط به آبرسانی لباسشویی مربوط می‌شود.

دلیل کد خطای E17 ماشین لباسشویی بوش

اگر ماشین لباسشویی در زمان تعیین شده فرایند آبگیری را انجام ندهد، این کد خطا رخ می‌دهد. در صورت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، فرایند شستشوی لباس‌ها شروع نخواهد شد و لباسشویی شروع به کار نمی‌کند.

برخی از دلایل آبگیری نکردن لباسشویی بوش و نمایش کد خطای e17 عبارت است از:

  • بسته بودن شیرورودی آب
  • قطع بودن آب
  • ایراد در شیلنگ‌های ورودی آب
  • باز بودن درب ماشین لباسشویی (یا کامل بسته نشدن درب)
  • کثبف بودن فیلتر لباسشویی
  • خرابی شیربرقی
  • کثیف بودن محفظه مواد شوینده

رفع ارور E17 لباسشویی بوش

رفع ارور E17 لباسشویی بوش

برخی مواقع علت نمایش این کد خطا ساده بوده و با بررسی موارد جزئی، خودتان هم می توانید مشکل را برطرف کنید. اما گاهی ممکن است علت آبگیری نکردن لباسشویی وجود مشکل در قطعات اصلی مانند موتور یا شیربرقی باشد. در اینصورت باید رفع مشکل را به تعمیرکار لباسشویی بوش بسپارید.

در صورت نمایش کد خطای e17 روی ماشین لباسشویی بوش موارد زیر را بررسی کنید:

از باز بودن شیر ورودی آب مطمئن شوید

اگر ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند ابتدا بررسی کنید که شیر ورودی آب باز باشد، می‌توانید مراحل زیر را برای رفع این مشکل انجام دهید:

در ابتدا، مطمئن شوید که شیر ورودی آب به ماشین لباسشویی باز است. شیر آب را به سمت چپ یا معکوس کنید تا آب به ماشین لباسشویی برسد. اگر شیر روی ماشین لباسشویی نصب نشده است، مطمئن شوید که خط آب به درستی به دستگاه متصل شده است.

اگر ماشین لباسشویی دارای دو خط آب (سرد و گرم) است، مطمئن شوید که هر دو خط به درستی متصل شده‌اند و آب در هر دو خط به درستی جریان دارد. ممکن است بخواهید یکی از خط‌ها را قطع کنید و تست کنید که آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

گاهی اوقات تنظیمات دستگاه ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای تغییر کند. مطمئن شوید که تنظیمات ماشین لباسشویی به درستی انجام شده و دستگاه به حالت شستشوی معمولی تنظیم شده باشد.

فشار آب را بررسی کنید

معمولا برای ماشین لباسشویی‌های خانگی، میزان فشار آب مورد نیاز حداقل 20-30 psi (1.4-2 بار) است. اگر فشار آب کمتر از این حد باشد، ممکن است ماشین لباسشویی به درستی کار نکند و لباس‌ها به درستی شسته نشوند.

برخی ماشین لباسشویی‌ها دارای سیستم‌های خودکار هستند که میزان فشار آب را تشخیص داده و بهترین تنظیمات را انجام می‌دهند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. بنابراین، به دستگاه و دفترچه راهنمایی ماشین لباسشویی‌ بوش مراجعه کنید تا نیازهای خاص دستگاه را بررسی کنید.

از بسته بودن درب ماشین لباسشویی مطمئن شوید

از بسته بودن درب ماشین لباسشویی مطمئن شوید

اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود، فرایند آبگیری انجام نشده و ارور E17 لباسشویی بوش نمایش داده می‌شود.

  • ابتدا مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته شده باشد و لباس یا مانعی میان درب قرار نگرفته باشد.
  • ممکن است قطعه قفل درب خراب شده باشد. در این صورت، نیاز به تعویض قطعه معیوب دارید. برای انجام این کار بهتر است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.
  • از سالم بودن میکروسوئیچ درب لباسشویی مطمئن شوید. در صورت خرابی لازم است این قطعه را تعویض کنید.

فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی به صورت زیر عمل کنید:

  • قبل از هر کاری، آب و برق لباسشویی را قطع کنید تا ایمنی شما تضمین شود.
  • درب ماشین لباسشویی را باز کنید و به فیلتر دسترسی پیدا کنید. فیلتر معمولا در زیر درب لباسشویی قرار دارد.
  • فیلتر را به دقت از جای خود خارج کنید. (خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.)
  • فیلتر را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. از برس یا مسواک نرم برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید. همچنین، فیلتر را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ ذرات بزرگی در آن گیر نیافته‌اند.
  • فیلتر را به دقت در محل اصلی خود نصب کنید و مطمئن شوید که به درستی قفل شده است.

شیربرقی لباسشویی را بررسی کنید

شیر برقی در ماشین لباسشویی وظیفه کنترل ورود آب، تنظیم دمای آب، کنترل جریان آب و … را داراست. این وسیله به لباسشویی کمک می‌کند تا بهینه‌تر و با دقت تر مقدار آب مورد نیاز برای هر چرخه شستشو را تامین کند.

به عبارت دیگر، شیر برقی، آب ورودی به ماشین لباسشویی را فراهم می‌کند. وقتی کاربر یک برنامه شستشو را انتخاب می‌کند، شیر برقی باز می‌شود و به آب اجازه ورود به دستگاه را می‌دهد. اگر شیر برقی دچار مشکل شده باشد فرایند آبگیری انجام نشده و ارور E17 لباسشویی بوش نمایان می‌شود.

بررسی و تعمیر شیربرقی را به نمایندگی تعمیر لوازم خانگی بوش بسپارید تا ایراد به صورت اصولی برطرف شود و به سایر قطعات نیز آسیبی وارد نشود.

شیربرقی لباسشویی را بررسی کنید

جمع بندی

برای جلوگیری از نمایش این ارور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • فیلتر ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید.
  • از تمیز کردن محفظه مواد شوینده غافل نشوید.
  • ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید.
  • برنامه صحیح برای شستشوی لباس‌ها انتخاب کنید.
5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید