بررسی کامل کدخطا و ارورهای مایکروفر بوش (معرفی 15 کد خطای رایج و معنای آن ها)

لیست کامل کد خطا و ارورهای مایکروفر بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

مایکروفر نیز مانند سایر لوازم الکترونیکی در حال پیشرفت بوده و با دنیای دیجیتال ارتباط بیشتری برقرار کرده است. به عنوان مثال روی صفحه دیجیتال این دستگاه کدهای خطا نمایش داده می‌شوند و کاربر یا تعمیرکار مایکروفر می‌توانند با بررسی این ارورها مشکل دستگاه را متوجه شده و آن را رفع کند. بوش یکی از این برندهای معتبر و جهانی است که مایکروفر نیز تولید می‌کند. مایکروفر بوش کدهای خطای متنوعی دارد.

این خطاها ممکن است به دلایل مختلفی مثل خرابی قطعات یا نوسان جریان برق اتفاق بیفتند.  در این مقاله با انواع ارورهای مایکروفر بوش و نحوه رفع آن‌ها آشنا خواهید شد. برخی از این خطاها توسط شما قابل رفع بوده و برخی نیز نیاز به مراجعه به یک تعمیرکار مایکروفر بوش خواهد داشت.

مهم ترین کد خطا و ارور ماکروفر بوش

عیب یابی و رفع ارورهای مایکروفر بوش

اگر مایکروفر بوش شما عملکرد سابق را ندارد یا علائمی مانند باز نشدن درب مایکروفر، کار نکردن دکمه‌های دستگاه و … را دارد، یک حرف انگلیسی که همان کد خطا است روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می‌شود. از این طریق می‌توان متوجه علت مشکل شد و آن را رفع نمود. در این مقاله لیست کامل ارورهای مایکروفر بوش و نحوه رفع هر یک از آن‌ها به طور کامل برای شما آماده شده است.

ارور DE0 مایکروفر بوش

این ارور در زمان نصب اتفاق می‌افتد. در واقع پس از خرید مایکروفر با این خطا مواجه خواهید شد. این ارور، به حالت فروشگاهی یا دمو معروف است.

برای حذف این خطا به شکل زیر پیش بروید:

  1. به طور همزمان کلید stop و start را فشار داده و نگه دارید تا عدد 1 روی صفحه نمایش داده شود.
  2. سپس با فشار دادن کلید منتظر بمانید تا فلاش روی صفحه نمایش دیده شود.
  3. کلید ولوم را تا وقتی که off نمایش داده شود بچرخانید.
  4. برای ذخیره کردن تنظیمات کلید Start را فشار دهید.

ارور  M در ماکروفر بوش

ارور  M در ماکروفر بوش

کد خطای M نیز مانند ارور قبلی، یکی از علائمی است که صرفا نمایشی بودن صفحه و دستگاه را نشان می‌دهد. برای تغییر و حذف این حالت مراحل زیر را طی کنید:

  1. همزمان کلید Start و Stop را فشار داده و نگه دارید تا وقتی که عدد 1 روی صفحه نمایشگر دیده شود.
  2. سپس کلید Start را بزنید تا On را به صورت چشمک زن روی صفحه ببینید.
  3. برای ظاهر شدن Off، ولوم را بچرخانید.
  4. کلید Start را فشار داه و تنظیمات را ذخیره کنید.

کد خطای E3

این ارور زمانی دیده می‌شود که درب ماکروویو به سختی باز شود. بهتر است در صورت مشاهده این ارور، مایکروفر را به مدت 30 ثانیه خاموش کنید. پس از روشن کردن اگر باز هم مشکل برطرف نشده بود بهتر است با یک مرکز تخصصی تعمیر مایکروفر بوش تماس بگیرید.

کد H95 مایکروفر بوش

ارور H95 به این معنی است که درب ماکروفر بسته نیست. ابتدا باید بررسی کنید که درب کاملا بسته شده باشد. اگر بسته باشد و کد خطا برطرف نشود، دستگاه باید توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی اوقات این ارور مربوط به خرابی میکروسوئیچ درب است. این مورد هم نیاز به بررسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض دارد.

کد E723 از ارورهای مایکروفر بوش

این کد خطا نیز نشان می‌دهد که درب بسته نشده است. جهت حل این ارور، ابتدا درب را باز کرده و دوباره ببندید. اگر ارور رفع نشد، این احتمال وجود دارد که میکروسوئیچ و درب زبانه دچار مشکل شده باشند. این دو قطعه در صورت نیاز باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار بگیرند.

کد خطای Er1 مایکروویو بوش

این کد به یکی از قسمت‌های مهم ماکروفر یعنی سنسور دما مربوط است. در صورت مشاهده این ارور، سنسور باید بررسی شده و اگر نیاز بود تعویض شود.

کد خطای ER2

این ارور به خطای سیستم برق و مدار اتصال برق ورودی مربوط است. این بخش همان برد الکترونیکی مایکروفر است. جهت حل مشکل این خطا، بخشی که باید مورد بررسی قرار بگیرد اتصالات منبع تغذیه و برد الکترونیکی ماکروفر است. باید جریان رد شده از این قطعات چک شوند که محدوده طبیعی و نرمال را داشته باشند.

ارور ER3 مایکروفر بوش

ارور ER3 مایکروفر بوش

وقتی دمای مایکروویو خیلی بالا برود این کد خطا مشاهده خواهد شد. نیازی به توضیح نیست که دمای بالا می‌تواند باعث وارد شدن صدمه جدی به مایکروفر شود. اولین راه برای رفع این خطا خاموش کردن ماکروفر است. پس از خنک شدن دستگاه می‌توانید آن را روشن کنید.

کد ارور ER4 ماکروفر بوش

این خطا مربوط به زمانی است که دمای داخل دستگاه بالاتر از مقداری شود که تنظیم کرده‌اید. در این حالت بهترین کار این است که مایکروفر را خاموش کرده و درب آن را باز کنید. پس از خنک شدن دستگاه آن را روشن کنید تا مشخص شود فن کار می‌کند یا خیر. در صورتی که فن کار نکرد، باید توسط تعمیرکار مایکروفر بوش بررسی شود.

خطای ER6 مایکروویو بوش

خطای ER6 از ارورهای مایکروفر بوش است که نشان دهنده به وجود آمدن یک مشکل در قفل درب مایکروفر باعث دیده شدن ارور ER6 می‌شود. در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر این قفل از یک مرکز تخصصی تعمیرات بوش کمک بگیرید.

ارور ER8

این ارور از جمله مشکلاتی است که به معنی مشکل در مدار الکترونیکی دستگاه است. این ایراد حتما باید توسط تعمیرکار مایکروفر بوش بررسی و برطرف شود.

کد خطای ER11 مایکروفر بوش

گاهی اوقات ممکن است به دلیل کثیف بودن زیاد دکمه های مایکروفر بوش، بعضی از دکمه‌های آن گیر کرده و کار نکنند. این کد خطا دقیقا در همین زمان نمایش داده می‌شود. در ابتدا بهتر است دکمه ها را بررسی کنید و اگر با تمیز کردن مشکل حل شد این خطا نیز نمایش داده نخواهد شد. در برخی موارد نیز روغن یا مواد مشابه به داخل دستگاه نفوذ کرده و به پشت پنل چسبیده است که در این صورت باید دستگاه توسط تعمیرکار بررسی شود.

ارور ER18

این  کد خطا یکی از مهم‌ترین ارورهای مایکروفر بوش محسوب می‌شود. این خطا مربوط به مشکل مدارهای داخلی، مشکل فنی برد، مشکل سیم‌کشی و سایر مشکلات مشابه است که رفع آن نیاز به بررسی و تعمیرات تخصصی دارد.

خطای E115 مایکروویو بوش

این کد خطا نیز مربوط به گرم بودن مایکروفر است. تنها راه این است که دستگاه را خاموش کرده و منتظر بمانید تا خنک شود.

اخطار E305

این کد خطا نشان می‌دهد که بین پایه‌ها ارتباط قطع شده است. معمولا با خاموش و روشن کردن دستگاه، این کد خطا رفع می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله انواع کد خطای مایکروفر بوش را بررسی کردیم و دیدیم که برخی از آن‌ها تخصصی بوده و برخی نیز توسط خودتان قابل حل هستند. اکیدا توصیه می‌شود در موارد تخصصی ابدا خودتان روی دستگاه کار نکنید و برای رفع ارورهای مایکروفر بوش از یک متخصص کمک بگیرید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید