علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش

علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از مواردی که باعث کلافه شدن شما خواهد شد، چشمک زدن یخچال فریزرها در مدل‌های هوشمند مخصوصاً مدل‌های جدید بازار کنونی است. این یخچال‌ها معمولاً برای اعلام مشکل، خرابی یا اطلاع رسانی خاصی، شروع به چشمک زدن می‌کنند. حال اینکه علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش چیست، معمولاً در چه مواقعی شروع به چشمک زدن می‌کند و در کل چگونه باید ارورهای مرتبط با چشمک زدن را برطرف کنیم، نکات و مواردی است که در این مقاله باهم مرور خواهیم کرد.

یخچال‌های امروزی از مدل‌های قبلی خود فاصله زیادی گرفته‌اند. در حال حاضر، یخچال فریزرها دارای قابلیت های بسیار بیشتری در مقایسه با مدل های قدیمی هستند. شاید طبیعی باشد که با این قابلیت های بیشتر، مشکلات بیشتری نیز به وجود بیاید.

اگر چراغ‌های یخچال شما چشمک می زند، به این معنی است که در پنل کنترل چراغ اصلی، بخش کمپرسور، کندانسور، ترموستات یا سنسورهای مختلف یخچال دچار مشکل شده است. پانل کنترل نور اصلی را می‌توان به راحتی جدا کرد و سپس تمیز کرد، خشک کرد یا تعویض کرد.

علت چشمک زدن یخچال بوش چیست؟

یخچال Bosch شما چشمک می زند زیرا دمای داخلی آن بسیار بالاست. اگر درزگیر درب آسیب دیده باشد، کویل های کندانسور گرد و غبار گرفته باشند یا درب یخچال باز بماند نیز ممکن است شاهد این چشمک‌ها باشید. ایجاد یخ زدگی و معیوب بودن برد کنترل به دلیل نوسانات یا قطع برق نیز می‌تواند علت چشمک زدن یخچال فریزر باشد.

در ادامه 7 علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش را با هم بررسی می‌کنیم:

1. دمای داخلی یخچال خیلی زیاد است!

اگر یخچال بوش شما چشمک می زند، دمای داخلی آن احتمالاً خیلی بالا است.

وقتی دمای صفحه به بالای 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) برسد، صفحه نمایش شروع به چشمک زدن (و گاهی اوقات بوق) می‌کند، که برای خنک کردن و حفظ مواد غذایی تازه و فاسد شدنی بسیار گرم است.

چه زمانی این اتفاق رخ می دهد؟

خوب، زمانی که شخصی به طور تصادفی تنظیمات دمای یخچال را روی صفحه نمایش تغییر داده باشد، به راحتی دمای یخچال تغییر می‌کند. اما موارد دیگری مانند قرار دادن غذای داغ در یخچال و قرار دادن یخچال نزدیک لوازم گرمایشی نیز می‌تواند باعث گرم شدن آن شود و بنابراین، بر عملکرد خنک کننده آن تأثیر می‌گذارد.

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

پیش از هر چیزی یادتان باشد که باید از قرار دادن غذا یا نوشیدنی داغ در یخچال خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند بر عملکرد خنک کننده یخچال تأثیر بگذارد. همچنین، حداقل 2 اینچ (50 میلی متر) فاصله در اطراف دستگاه خود ایجاد کنید تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

هنگامی که همه چیز حل شد، تنظیم دما را در صفحه نمایش تغییر دهید.

معمولاً هنگامی که یخچال خنک شود، دمای صفحه نمایشگر به طور خودکار تنظیم می‌شود. اما فقط برای اطمینان، یک تنظیم دستی نیز انجام دهید.
بوش توصیه می‌کند دمای یخچال خود را روی 38 درجه فارنهایت (3 درجه سانتی گراد) تنظیم کنید و فریزر را نیز در دمای منفی 2 درجه سانتیگراد قرار دهید.
توجه کنید اگر یخچال شما به SmartThings متصل است، می‌توانید دما را با استفاده از این برنامه در گوشی تلفن همراه خود تنظیم کنید.

چرا یخچال بوش من در حال چشمک زدن است؟

2. باز بودن درب یخچال، یک علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش

قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که کاملاً غیرعمدی درب یخچال را باز بگذارید. این خود علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش است. هنگامی که درب یخچال برای مدت طولانی باز بماند، هوای گرم وارد دستگاه می‌شود و با هوای خنک آن مخلوط می‌شود که باعث ایجاد رطوبت خواهد شد و همچنین باعث گرم شدن دستگاه و تا حدی یخ زدایی نیز می‌شود.

ترموستات یخچال خیلی زود آن هوای گرم را تشخیص می‌دهد و باعث می‌شود نمایشگر دما چشمک بزند تا به کاربران هشدار دهد.

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

هنگامی که دیدید یخچال چشمک می زند، بررسی کنید که آیا درب آن به درستی بسته شده است یا خیر.

همچنین مطمئن شوید که قفسه‌ها، سطل‌ها و سینی‌ها مانع نیستند یا هیچ کالا و پلاستیکی درب را مسدود نمی‌کند. به عبارت ساده، مطمئن شوید که همه چیز در یخچال به خوبی سازماندهی شده است زیرا گاهی بی نظم قرار دادن مواد غذایی در یخچال، مانع بسته شدن درب دستگاه می شود.

3. درزگیر درب آسیب دیده

اگر متوجه شدید که درب یخچال اندکی با مشکل بسته می‌شود و یا کلاً به درستی بسته نشده و با چشمک زدن آن، روبرو شده‌اید، احتمالاً مهر و موم درب آن آسیب دیده است.

مهر و موم درب، لاستیکی به رنگ سفید یا مشکی است که به درب یخچال وصل شده و عملکرد آن حفظ هوای خنک یخچال است. هنگامی که دستگاه آسیب می‌بیند، هوای گرم می‌تواند وارد دستگاه شما شود و بر عملکرد خنک کننده آن تأثیر بگذارد.

علائم آسیب دیدگی مهر و موم درب یخچال فریزر به شرح زیر است:

• سطوح ناهموار
• لاستیک لایه بردار
• لبه‌های خمیده یا پاره شده
• قالب‌های اطراف مهر و موم

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

اگر هر یک از علائم بالا را مشاهده کردید، درزگیر درب یخچال خود را تعویض کنید. انجام این کار به خنک شدن و نگهداری بهتر یخچال شما کمک می‌کند. به علاوه، رفع این علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش، باعث بهینه شدن مصرف انرژی می شود.

برای تعویض درزگیر درب یخچال بوش ابتدا گوشه بیرونی بالای درزگیر را بگیرید. با احتیاط آن را بیرون بکشید تا هر قسمت از آن جدا شود. مهر و موم درب جدید را از یک گوشه شروع به نصب کنید. سپس، بررسی کنید که آیا یخچال به درستی بسته می‌شود یا خیر.

توجه کنید که هنگام خرید درزگیر درب یخچال بوش، مطمئن شوید که با مدل یخچال شما مطابقت دارد.

4. کویل های کندانسور کثیف و گرد و غبار گرفته

یخچال Bosch بنا به دلایلی پس از ایجاد وقفه در سرماسازی شروع به چشمک زدن می‌کند. یکی از این دلایل کویل کندانسور گرد و غبار گرفته است.

از آنجایی که کویل کندانسور پشت دستگاه قرار دارد، به سرعت خاک، گرد و غبار را جمع می‌کند و به این ترتیب باعث گرم شدن بیش از حد کویل های کندانسور می‌شود.

وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است عملکرد خود را به درستی انجام ندهد و بنابراین، یخچال به اندازه کافی خنک نمی‌شود و در نتیجه این بخش علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش می‌شود.

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

اگر یخچال شما خنک نمی‌شود، کویل های کندانسور را باید تمیز کنید. برای حل این مشکل ابتدا یخچال را از برق بکشید. آن را از مکان خود خارج کرده و به پشت یخچال دسترسی پیدا کنید. درپوش پنل پشتی را باز کنید. سپس، از یک جاروبرقی دستی برای تمیز کردن کویل های کندانسور استفاده کنید.

فراموش نکنید که کویل های کندانسور را دو بار در سال تمیز کنید تا از گرد و غبار زیاد جلوگیری شود.

کویل های کندانسور کثیف و گرد و غبار گرفته

5. ایجاد برفک و یخزدگی در فریزر

آیا بخش دمای فریزر بوش شما چشمک می زند؟ در این صورت ممکن است در فریزر شما یخ زدگی یا برفک وجود داشته باشد.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که رطوبت با کویل های اواپراتور فریزر تماس پیدا کند. هنگامی که رطوبت در آن تشکیل می‌شود شروع به یخ زدن کرده و باعث ایجاد برفک و یخ می‌شود.

اما چگونه رطوبت وارد یخچال می‌شود؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، رطوبت محصول هوای گرمی است که وارد یخچال می‌شود. اگر رطوبت در فریزر شما ایجاد شود، احتمالاً درزگیر درب فریزر شرایط مساعدی ندارد. وقتی این اتفاق می افتد، ترموستات فریزر شما ممکن است گیج شود و مواد غذایی ذخیره شده شما را به درستی نگهداری نکند.

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

ابتدا بررسی کنید که آیا یخ زدگی در کویل های اواپراتور وجود دارد یا خیر. سپس یخچال خود را از برق بکشید. به محفظه فریزر خود دسترسی پیدا کنید. پنل پشتی آن را از داخل جدا کنید. سپس، بررسی کنید که آیا یخ زدگی روی کویل های اواپراتور وجود دارد یا خیر.

6. مشکلات برقی یخچال فریزر، علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش

آیا یخچال بوش شما بعد از قطع برق چشمک می زند؟ بهتر است بدانید که این اتفاق بسیار عادی است. نوسانات و قطع برق می‌تواند سیستم خنک کننده یخچال شما را خراب کند. آن‌ها می‌توانند باعث خرابی اجزای یخچال یا حتی آسیب کامل شوند.

توجه: با این حال، امروزه اکثر یخچال‌های بوش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر قطع برق مقاومت کنند.

در هنگام قطع برق، یخچال شما خودش را به حالت ایمن تغییر حالت می‌دهد. این کار دمای یخچال را تا زمانی که می‌تواند تثبیت می‌کند. اما گاهی اوقات، ممکن است این کار را انجام ندهد. این زمانی است که یخچال شما چشمک می زند تا به شما بگوید که مشکلی برای این جریان ایجاد شده است.

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

اگر یخچال شما پس از قطع برق شروع به چشمک زدن کرد، تا 24 ساعت صبر کنید تا دمای داخلی آن ثابت شود. پس از خنک شدن، چشمک زدن به طور خودکار متوقف می‌شود.

در غیر این صورت باید یخچال را ریست کنید. برای این کار یخچال خود را از برق بکشید یا فیوز آن را غیرفعال کنید. سپس حداقل 5 دقیقه صبر کنید و دوباره دستگاه خود را روشن کنید.

برد کنترلی معیوب

7. برد کنترلی معیوب

ممکن است شما با این مشکل روبرو شده باشید:

(من قبلاً یخچالم را تنظیم مجدد کرده‌ام. اما این کار چشمک زدن را متوقف نکرد!)

در نتیجه ممکن است برد کنترل یخچال شما دچار مشکل شده باشد. برد کنترل یخچال تمام اجزای آن را مدیریت و کنترل می‌کند. بنابراین، زمانی که یخچال خراب شود، ممکن است در خنک شدن یخچال شما مشکل ایجاد شود. بنابراین، پنل نمایشگر چشمک می زند تا شما را در مورد مشکل پیش آمده آگاه کند.

چندین چیز می‌تواند باعث خراب شدن برد کنترل شود، از جمله:

  • کهنه شدن
  • مدار کوتاه
  • نوسانات برق
  • آسیب فیزیکی

همچنین، هنگامی که برخی از عملکردهای یخچال به طور کلی کار نمی‌کنند، برد کنترل را معیوب در نظر بگیرید.

چطور مشکل را برطرف کنیم؟

تنها یک راه برای حل برای رفع این علت چمشک زدن یخچال فریزر بوش وجود دارد: برد کنترل را تعویض کنید. این فرآیند نیاز به جدا کردن سیم‌ها دارد. اگر حرفه‌ای نیستید، با یک تکنسین برای کمک تماس بگیرید.

نحوه تعویض برد کنترل یخچال بوش بدین شرح است:

یخچال خود را از برق بکشید. آن را بیرون آورده و به پشت یخچال دسترسی پیدا کنید. پوشش پنل پشتی بالایی را باز کنید. صفحه کنترل را در گوشه بالا سمت راست قرار دهید. سیم‌های سفید، قرمز و آبی را جدا کنید. برد کنترل قدیمی را بردارید و سپس برد کنترل جدید را قرار دهید. سیم‌های سفید، قرمز و آبی را دوباره وصل کنید. سپس پوشش پانل پشتی بالایی را برگردانید. یخچال خود را دوباره برق بزنید.

فراموش نکنید که تمامی مراحل بالا زمانی به درستی انجام می‌گیرد که شما توانایی انجام این کار را داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که در صورت عدم توانایی حتماً با کارشناسان مجموعه بوش 24 تماس گرفته درخواست خود مبنی بر اعزام تکنسین و بررسی مشکل را ثبت کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید