8 علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش + راه حل رفع آن

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران یخچال بوش را درگیر می کند، خاموش شدن صفحه نمایش یخچال است. دلایل زیادی می توانند علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش باشند، از قطعی برق گرفته تا خرابی ترموستات. در این مقاله به اصلی ترین دلایل بروز این مشکل در یخچال های بوش می پردازیم. همچنین راهکارهایی جهت رفع مشکل نمایشگر در اختیارتان قرار خواهیم داد.

علت روشن نشدن یخچال بوش چیست؟

اکثر یخچال‌هایی که اخیرا برند Bosch تولید کرده است، دارای یک صفحه نمایش هستند که اطلاعاتی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. یکی از مواردی که با استفاده از این صفحه نمایش به آن دسترسی خواهید داشت، کدهای خطایی است که در صورت بروز هرگونه مشکلی در یخچال‌های بوش مشاهده خواهید کرد. گاهی هم برای فعال کردن قفل کودک یا باخبر شدن از دمای داخلی یخچال و فریزر بوش می‌توانید از آن استفاده کنید.

ولی به دلایل خیلی زیادی ممکن است پس از مدتی صفحه نمایش خاموش شود و هیچ گزینه‌ای روی آن مشخص نباشد. دلیل اصلی خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش یک مورد کاملا گسترده است و به عوامل خیلی زیادی می‌تواند بستگی داشته باشد.

برخی از عواملی که می توانند باعث به وجود آمدن این مشکل باشند، عبارتند از:

1. قطع برق، علت خاموشی نمایشگر یخچال بوش

قطع برق یکی از اصلی‌ترین و ساده‌ترین و رایج‌ترین دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش است. برای بررسی و رفع این مشکل خیلی راحت می‌توانید پریز برق یا کنتور برق ساختمان را چک کنید. گاهی هم ممکن است برق اصلی ساختمان یا پریز برقی که یخچال به آن متصل است هیچ ایرادی نداشته باشد و مشکل از ترانس برقی باشد که یخچال را به آن متصل کرده اید.

در چنین موردی خیلی راحت با بررسی یا تعویض ترانس برق یخچال می‌توانید مشکل را بررسی کنید و مطمئن شوید که یخچال به برق متصل است و لامپ داخل یخچال هم پس از باز کردن درب روشن می‎شود و مشکلی وجود ندارد!

2. سوختن صفحه نمایشگر

در صورتی که صفحه نمایش یخچال‌تان خاموش شده است، این احتمال نیز وجود دارد که سوخته باشد. صفحه نمایش یخچال Bosch بنا به دلایلی ممکن است خراب شود یا بسوزد. ضربه خوردن، آب‎خوردگی هنگام شستشو یا فرسودگی یخچال می تواند باعث سوختن صفحه نمایشگر شود که خیلی راحت با تعویض آن، مشکل برطرف خواهد شد.

توجه داشته باشید که تعویض صفحه نمایش یخچال بوش کاریست بسیار حساس و ظریف که باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.

3. خراب بودن کلید یا شاسی درب

گاهی اوقات هم دلیل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش می تواند خرابی کلید یا شاسی درب باشد. در صورتی که کلیدها یا شاسی درب مشکل داشته باشد، دستورهای برد به موتوری که وظیفه‌ی سرد کردن هوای داخل دستگاه دارد نخواهد رسید و دمای یخچال به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و همین کاهش دما موجب خواهد شد که صفحه نمایش به عنوان یک پیام هشدار، خاموش شود.

گاهی هم ممکن است اتصال بین ترموستات و برد اصلی قطع شده باشد و همین امر موجب شود که هیچ‌گونه اطلاعاتی روی صفحه نمایش نشان داده نشود!

خراب بودن کلید یا شاسی درب

4. سوختن برد اصلی

اگر بخواهیم در مورد مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعه در یخچال بگوییم، برد اصلی اولین قطعه‌ای است که باید در موردش نظر داد. برد اصلی یخچال در واقع مغز دستگاه است که وظیفه‌‎ی مدیریت تمام فعالیت‌های داخلی یخچال مثل افزایش و کاهش دما یا تولید یخ و… را بر عهده دارد.

این قطعه اطلاعاتی از جمله میزان دمای فعلی داخل یخچال را از ترموستات دریافت می‎کند و در صورتی که دستور خاموش یا روشن شدن دوباره موتور داده شود و این فرمان به درستی انجام نگیرد، صفحه نمایش یخچال خاموش خواهد شد. برای حل این مشکل لازم است که یخچال را یک تکنسین بررسی کند.

5. یکسان نبودن دمای یخچال

دیگر دلیل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش ممکن است یکسان نبودن دمای یخچال باشد. وقتی که دمای یخچال متعادل نباشد و در یک قسمت خیلی گرم و در یک قسمت خیلی سرد باشد، در صفحه نمایش ممکن است کد خطایی به نمایش بیاید که نشان‎دهنده‌ی این مشکل خواهد بود. این مورد هم یکی از موارد بسیار مهمی است که توسط یک تعمیرکار باید رفع شود تا به سایر قسمت‎های سالم یخچال آسیبی وارد نشود.

6. خراب شدن سنسور یخ‎ساز

گاهی ممکن است سنسور یخساز دچار مشکل شود و یخچال برای مطلع کردن شما، صفحه نمایش را خاموش نگه دارد تا هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنید. یکی از اصلی‎ترین دلایلی که موجب خرابی سنسور خواهد شد مواردی است که در ادامه به آن خیلی مختصر اشاره خواهیم کرد:

  • خرابی ترموستات
  • وجود رسوب در مسیر انتقال آب به سنسور
  • کثیفی بیش از حد فیلتر
  • یخ زدن لوله‌های انتقال دهنده آب و…

تمامی این موارد باید توسط تعمیرکار یخچال Bosch بررسی شود و هرگونه نقص فنی که موجب بروز این اختلال شده است، باید برطرف شود.

خراب شدن سنسور یخ‎ساز

7. خرابی ترموستات

یکی دیگر از دلایلی که می تواند علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش‎ باشد، خرابی ترموستات یا سنسور دمای یخچال است که وظیفه‎ی آن ارزیابی میزان دمای داخلی یخچال است. در صورتی که ترموستات دچار مشکل شده باشد ممکن است اطلاعات نادرستی درباره‎ی دمای داخلی به برد فرستاده شود که در چنین حالتی ممکن است دمای واقعی یخچال خیلی کمتر از حالت عادی گزارش داده شود و در نتیجه برد اصلی فرمان خاموش شدن پنل اصلی یخچال را خواهد داد و در نتیجه صفحه‌ی نمایش یخچال خاموش خواهد شد!

8. اتصال بین برد اصلی و دیسپلی

دیسپلی و برد اصلی به وسیله یک دسته سیم به همدیگر وصل شده اند. این دسته سیم، از طریق درب یخچال یا فریزر به صفحه نمایش متصل شده است. گاهی اوقات ممکن است در اثر فاسد شدن یا سولفاته شدن سوکت‎ها، صفحه نمایش خاموش شود که در چنین مواردی باید تعمیرکار یخچال با استفاده از کنتاکت‎شور، این سولفاته‌ها را از بین ببرد و مشکل به وجود آمده را برطرف کند. ولی گاهی اوقات ممکن است این سیم کشی‌ها در یک مسیر خاصی دچار قطعی شده باشند که برای رفع این مشکل باید توسط یک مولتی‎متر، برد اصلی تا دیسپلی چک شود و این مشکل برطرف شود.

در این مقاله در مورد علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال بوش توضیحات مفصلی ارائه دادیم و اصلی‌ترین دلایل را با هم بررسی کردیم. همیشه سعی کنید در صورت بروز چنین مشکلاتی حتما از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید تا در اسرع وقت و بدون وارد کردن هیچ‎گونه آسیبی به قطعات سالم، مشکل را برطرف کند.

4.2/5 - (19 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید