ارور pump blocked ماشین لباسشویی بوش

ارور pump blocked ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

ماشین لباسشویی‌های بوش دارای قابلیت‌های متعددی هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. اما هر دستگاهی ممکن است پس از مدتی به دلیل استفاده نادرست یا استهلاک دچار خرابی شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. ماشین لباسشویی های بوش مجهز به سیستم عیب یاب بوده و از طریق نمایش کد خطا روی پنل به کاربر اطلاع می دهد که ایرادی در دستگاه وجود دارد و باید برای رفع آن اقدام کرد. ارور pump blocked لباسشویی بوش یکی از ارورهای رایج این دستگاه است که به دلیل تخلیه نشدن آب از لباسشویی رخ می‌دهد.

علت ارور pump blocked لباسشویی بوش

ارور pump blocked یکی از ارورهایی که ممکن است کاربران حین کار با لباسشویی بوش با آن مواجه شوند. علت اصلی این کد خطا این است که آب ماشین لباسشویی در زمان تعیین شده تخلیه نشده است. در صورت عدم تخلیه آب، امکان باز کردن درب لباسشویی و خارج کردن لباس‌ها وجود نخواهد داشت. از طرفی ممکن است شاهد بروز مشکلاتی از جمله نشت آب از لباسشویی هم باشیم.

برخی از دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی و نمایش کد خطای pump blocked عبارت است از:

ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی بوش

ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی بوش

وظیفه پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی این است که آب کثیف را از دستگاه خارج کند. این عمل باعث تخلیه آب کثیف از دستگاه شده و فرایند شستشو و آبکشی لباس‌ها را تکمیل می‌کند.

پمپ تخلیه در ماشین‌های لباسشویی عموما یک پمپ الکتریکی است که با کمک موتور و پره‌های خود، آب را به خارج، پمپ و در نهایت به لوله تخلیه منتقل می‌کند. وجود این پمپ ضروری است تا از برخی مسائل نظیر باقی ماندن آب کثیف در دستگاه جلوگیری شود.

پمپ تخلیه لباسشویی نقش مهمی در بهبود کارایی دستگاه دارد و برای تضمین تخلیه صحیح آب پس از هر دوره شستشو از آن استفاده می‌شود. اگر پمپ تخلیه با مشکل مواجه شود ممکن است مشکلاتی در سیستم تخلیه لباسشویی به وجود بیاید. بررسی و عیب یابی پمپ تخلیه امری تخصصی است و به دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات نیاز دارد. از این رو توصیه می‌شود برای بررسی پمپ از یک تعمیرکار لباسشویی بوش راهنمایی بگیرید.

استفاده از شوینده های نامناسب، علت ارور pump blocked لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایل عدم تخلیه آب لباسشویی ممکن است استفاده از شوینده‌های نامناسب و بی کیفیت باشد. در صورت استفاده از شوینده‌های بی کیفیت یا استفاده از شوینده های دستی در لباسشویی، کف زیادی در دستگاه ایجاد شده و در فرایند تخلیه آب، اختلال ایجاد می‌کند. علاوه بر این، تولید کف زیاد در لباسشویی باعث آسیب به سایر قطعات، نشت آب از دستگاه و همچنین باقی ماندن لک و سفیدی روی لباس‌ها می‌شود.

توصیه می‌شود از موادشوینده مناسب و به میزان استاندارد استفاده کنید. از ریختن موادشوینده زیاد در لباسشویی خودداری کنید و متناسب با حجم و میزان کثیفی لباس‌ها از شوینده استفاده کنید.

نامناسب بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه

اگر ارتفاع لوله تخلیه زیاد باشد، ممکن است پمپ تخلیه نتواند آب را به درستی به بیرون هدایت کند. برای رفع این مشکل، ارتفاع لوله تخلیه را به حد معقولی کم کنید. برای اطلاع از ارتفاع دقیق لوله تخلیه بهتر است به دفترچه راهنمای لباسشویی بوش مراجعه کنید.

در بعضی مواقع، انسداد لوله تخلیه ممکن است باعث تخلیه نشدن آب شود. بررسی و پاکسازی لوله تخلیه می‌تواند این مشکل را حل کند.

خرابی در سیستم الکتریکی لباسشویی

خرابی در سیستم الکتریکی لباسشویی

مشکلات در قسمت‌های الکتریکی ماشین لباسشویی نیز ممکن است باعث تخلیه نشدن آب شوند. در این صورت، نیاز به تعمیر یا تعویض قسمت‌های الکتریکی ماشین لباسشویی است. برای بررسی اتصالات و سیم کشی لباسشویی و همچین قطعات اصلی مانند برد اصلی حتما از خدمات تعمیر لوازم خانگی بوش راهنمایی بگیرید.

جمع بندی

مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یکی از مشکلات شایع است که ممکن است به علت عوامل مختلفی ایجاد شود. برای رفع مشکل ابتدا از باز بودن شیر آب مطمئن شوید سپس بررسی کنید که درب لباسشویی به درستی بسته شده باشد، ایرادی در میکروسوئیچ وجود نداشته باشد مانعی میان درب وجود نداشته باشد.

اگر مشکل برطرف نشد بررسی کنید که میزان فشار آب کافی باشد و انسداد و گرفتگی در فیلتر لباسشویی وجود نداشته باشد. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، ممکن است ایرادی در پمپ تخلیه و قطعات اصلی وجود داشته باشد که باید توسط تکنسین متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟
دیدگاهتان را بنویسید