علت ارور E10 ماشین لباسشویی بوش

علت ارور E10 ماشین لباسشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

اگر ماشین لباسشویی بوش عملکرد درستی نداشته باشد یا قطعه‌ای در دستگاه معیوب شده باشد، از طریق نمایش کد خطا یا ارور به کاربران اطلاع می‌دهد که می‌بایست برای عیب یابی و رفع مشکل اقدام کنند. یکی از ارورهای رایج ماشین لباسشویی بوش، کد خطای E10 است و زمانی نمایش داده می‌شود که در سیستم آبرسانی دستگاه ایرادی وجود داشته باشد. در صورت بروز مشکل در سیستم آبرسانی ماشین لباسشویی بوش، فرایند شستشو آغاز نشده و عملا نمی‌توان از دستگاه استفاده کرد. در این مقاله علت ارور E10 ماشین لباسشویی بوش و مواردی که باید برای برطرف کردن آن بررسی کنید بیان شده است.

دلیل کد خطای E10 ماشین لباسشویی بوش

کد خطای E10 در ماشین لباسشویی بوش ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی در سیستم آب دستگاه ایجاد شود:

  • بسته بودن شیر ورودی آب: اگر شیر ورودی آب بسته باشد یا فشار آب کم باشد و آب به کندی وارد لباسشویی شود، این ارور رخ می‌دهد.
  • معیوب بودن شیر برقی: اگر شیر برقی خراب شده باشد و آب به درستی وارد ماشین لباسشویی نشود، ممکن است این کد خطا نمایش داده شود.
  • ایراد در هیدروستات
  • وجود مشکل در برد اصلی ماشین لباسشویی بوش: بررسی برد و عیب یابی ماشین لباسشویی بوش را به تکنسین متخصص بسپارید.

چگونه ارور E10 ماشین لباسشویی بوش را برطرف کنیم؟

چگونه ارور E10 ماشین لباسشویی بوش را برطرف کنیم؟

برخی مواقع علت نمایش کد خطای E10 در ماشین لباسشویی بوش، خرابی قطعات اصلی مانند برد است. در اینصورت لازم است برای رفع مشکل از نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بوش راهنمایی بگیرید. زیرا بررسی این قطعه نیاز به دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات دارد و شخصا نمی‌توان اقدام به رفع مشکل کرد.

در صورت مشاهده ارور E10 روی ماشین لباسشویی بوش، موارد زیر را بررسی کنید:

اطمینان از باز بودن شیر ورودی آب

بررسی کنید شیر ورودی آب ماشین لباسشویی باز و فشار آب کافی باشد. میزان فشار آب کافی برای ماشین لباسشویی می‌تواند تا حدی متغیر باشد، اما به طور کلی، برای عملکرد بهینه، ماشین لباسشوی، نیاز به فشار آب مناسبی دارد. میزان فشار آب کافی برای ماشین لباسشویی ممکن است بین 1 تا 10 بار (14.5 تا 145 PSI) باشد.

بررسی شیر برقی ماشین لباسشویی (توسط تکنسین)

شیر برقی در ماشین لباسشویی وظیفه کنترل جریان آب و تغذیه آب به دستگاه را دارد. این شیر به صورت اتوماتیک با دستور دادن دستگاه توسط کاربر یا با تنظیمات ماشین لباسشویی کار می‌کند. وقتی ماشین لباسشویی روشن می‌شود، شیر برقی باز می‌شود و آب به دستگاه وارد می‌شود تا عملیات شستشوی لباس‌ها آغاز شود.

معمولا شیر برقی در ماشین لباسشویی به صورت اتوماتیک کار می‌کند و براساس دستورات ماشین لباسشویی و تنظیمات مشخص شده توسط کاربر، جریان آب را کنترل می‌کند.

با وجود شیر برقی، عملیات تغذیه آب به ماشین لباسشویی به صورت آسانتر و اتوماتیک‌تر انجام می‌شود. اگر شیربرقی خراب شده باشد و آب وارد ماشین لباسشویی نشود، می توانیم شاهد نمایش ارور E10 ماشین لباسشویی بوش باشیم.

در صورت معیوب شدن شیر برقی از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش برای تعمیرات راهنمایی بگیرید.

تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی در صورت خرابی

تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی در صورت خرابی

هیدروستات در ماشین لباسشویی وظیفه کنترل و تنظیم سطح آب موجود در محفظه شستشو را دارد. این قطعه به صورت اتوماتیک میزان آب مورد نیاز را تنظیم کرده و باعث شستشوی لباس‌ها می‌شود.

همچنین، هیدروستات با کنترل پمپ آب به درستی، میزان آب را کاهش یا افزایش می‌دهد تا تعداد لباس‌ها و مقدار مواد شوینده را در نظر بگیرد و مصرف آب را به حداقل برساند. استفاده از هیدروستات در ماشین لباسشویی باعث بهبود عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود.

اگر علت کد خطای E10 ماشین لباسشویی بوش، معیوب بودن هیدروستات باشد، باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

بررسی برد اصلی ماشین لباسشویی (توسط تکنسین)

برد اصلی ماشین لباسشویی وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد کلی دستگاه را دارد. این برد با استفاده از مدارهای الکترونیکی، کنترل برنامه‌های شستشو، سرعت موتور، اندازه‌گیری آب، زمانبندی و حسگرها را انجام می‌دهد. اهمیت بالای برد اصلی به دلیل کنترل کامل عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی ماشین لباسشویی بوده و به دلیل پیچیدگی آن، از تکنسین متخصص برای اطمینان از عملکرد صحیح آن استفاده می‌شود.

اگر تمامی موارد فوق را بررسی کردید و همچنان ارور E10 ماشین لباسشویی بوش برطرف نشده بودش، لازم است برد اصلی توسط تکنسین بررسی و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض شود.

چگونه از نمایش کد خطا یا ارور در ماشین لباسشویی بوش جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از نمایش کدهای خطا یا ارور در ماشین لباسشویی بوش، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • رعایت دقیق دستورالعمل‌ها: همیشه دستورالعمل‌های استفاده و نگهداری ماشین لباسشویی را به دقت مطالعه کنید و از روش‌های صحیح برای بارگذاری لباس‌ها، تنظیم برنامه‌های شستشو و استفاده از محصولات شوینده صحیح استفاده کنید.
  • تمیز کردن و نگهداری مناسب: تمیز کردن منظم ماشین لباسشویی، محفظه مواد شوینده و فیلترها به خودی خود باعث کاهش احتمال بروز ارورها می‌شود.
  • بررسی محیط محل نصب: مطمئن شوید که محل نصب ماشین لباسشویی خشک و صاف است و پایه های دستگاه نیز به درستی تراز شده اند.
  •  سرویس و نگهداری منظم: برنامه‌ریزی برای سرویس و نگهداری منظم ماشین لباسشویی می‌تواند به پیشگیری از بروز خطاهای بزرگتر کمک کند.
4/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید