علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یکی از برترین ویژگی های ماشین ظرفشویی بوش، نشان دادن کدهای خطا روی نمایشگر آن است. هر کدام از این کدهای خطایی که ممکن است در نمایشگر مشاهده کنید، نشان دهنده‌ی خرابی یا یک نقص فنی خواهند بود. یکی از رایج‌ترین کدهای خطایی که ممکن است با آن مواجه شوید، کد E15 است که این کد در واقع علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش است.

در این مقاله قصد داریم تمامی دلایلی که ممکن است باعث نمایش این کد خطا در ماشین ظرفشویی Bosch شوند را با هم بررسی کنیم. در صورتی که با راه‌کارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد مشکل برطرف نشد، حتما از یک تکنسین آشنا به لوازم خانگی بوش کمک بگیرید.

ارور علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش یا کد E15، یکی از متداول‌ترین کدهای خطایی است که هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی با آن مواجه خواهید شد. نشان داده شدن این کد خطا به معنای آن است که اختلالی در سیستم‌ ورودی و خروجی آب به وجود آمده است.

گاهی اوقات این کد خطا با نشان دادن یک علامت شیر آب نشان داده خواهد شد، گاهی هم به شکل کد E15 به نمایش خواهد آمد. دلیل اصلی نمایش کد خطا یا ارور علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش ممکن است مواردی مثل عدم تخلیه‎ی آب، جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی که خاموش است، عدم ورود و گردش آب در داخل ماشین ظرفشویی یا خرابی موتور باشد.

اولین موردی که ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل در ماشین ظرفشویی شود، بسته بودن شیر آب است. دومین دلیل ممکن است گرفتگی شیلنگ ورودی آب باشد. آخرین موردی هم باید برای رفع این مشکل بررسی شود، بررسی شیلنگ‌ها و احتمال تاخوردگی یا مسدود شدن آنها خواهد بود.

در ادامه تمامی این موارد را به صورت کامل با هم بررسی خواهیم کرد.

ارور علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

دلایل نمایش علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، دلایل به نمایش آمدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند بسیار متنوع باشد. ولی 3 عامل اصلی می‌تواند در به نمایش درآمدن این کد خطا دخیل باشد. در ادامه این سه مورد را به صورت کامل با هم بررسی خواهیم کرد.

1) بسته بودن شیر آب ماشین ظرفشویی

اولین دلیلی که می تواند علت فعال شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش باشد، بسته بودن شیر آب ظرفشویی یا کم بودن فشار آب است. اگر فشار آب نرمال باشد، پس از روشن کردن ماشین ظرفشویی، در کمتر از 30 ثانیه باید آب وارد دستگاه شود و به حد کافی آن را پر کند.

حالا اگر به هر دلیلی این لوله‌های تامین کننده‌ی آب ماشین ظرفشویی فشار کافی نداشته باشد که این میزان و حجم آب را تامین کند، ماشین ظرفشویی توان کار کردن نخواهد داشت و در نتیجه شما شاهد این کد خطا را ماشین ظرفشویی Bosch خواهید بود.

گاهی اوقات ممکن است فشار آب کافی باشد، ولی خرابی سوئیچ شناور شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی، این اختلال را در ماشین ظرفشویی به وجود آورده باشد. وظیفه‌ی اصلی سوئیچ ماشین ظرفشویی، کنترل کردن میزان حجم آب دستگاه است. اگر این قطعه دچار آسیب شود یا توسط مواد غذایی مسدود شده باشد، آب به داخل ظرفشویی وارد نخواهد شد و دستگاه کار نخواهد کرد. مشکل پیش آمده معمولا با تعویض یا تمیز کردن این قطعه حل خواهد شد.

گاهی هم ممکن است فراموش کرده باشید که شیر آب ماشین ظرفشویی خود را باز کنید. مسلم است که با وارد نشدن آب، دستگاه توان کار کردن نخواهد داشت و شما شاهد پدیدار شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی خود خواهید بود.

گرفتگی فیلتر شیلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی

2) گرفتگی فیلتر شیلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی

در ماشین‌های ظرفشویی که شرکت بوش اخیرا تولید کرده، یک فیلتر کوچک در انتهای شیلنگ ورودی آب تعبیه شده است. وظیفه‌ی اصلی این فیلتر ممانعت از ورود ذرات غذا و رسوبات آب و… به داخل ماشین ظرفشویی است.

گاهی ممکن است به هر دلیلی رسوب یا ذرات غذا به داخل این فیلتر نفوذ پیدا کند. وقتی که این فیلتر به خاطر این گرفتگی نتواند عملکرد صحیحی داشته باشد، شما شاهد به نمایش درآمدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش خواهید بود.

در صورتی که مطمئن شدید که دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل گرفتگی شیلنگ ورودی آب است، بهترین کار خارج کردن فیلتر و تمیز کردن آن است. در بسیاری موارد با تمیز کردن فیلتر این مشکل برطرف خواهد شد. ولی اگر با تمیز کردن فیلتر مشکل برطرف نشد و همچنان شاهد این کد خطا روی نمایشگر ماشین ظرفشویی خود بودید، حتما از یک تکنسین ماهر در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کمک بگیرید.

3) مسدود شدن شیلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی

آخرین دلیلی که باعث به نمایش در آمدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش خواهد بود، مسدود شدن شیلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی است. برای چک کردن و مطمئن شدن از این نقص فنی در ماشین ظرفشویی، باید شیلنگ ورودی آب را زیر سینک بررسی کنید. اگر متوجه نشتی یا خیسی بودید، با برطرف کردن این مشکل، دیگر شاهد به نمایش درآمدن این کد خطا نخواهید بود.

کلام آخر‎

در این مقاله تمامی دلایلی که باعث روشن شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش خواهند بود را با هم بررسی کردیم. اگر با تمامی این روش‌ها مشکل برطرف نشد، حتما از یک تکنسین آشنا با ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را برای شما برطرف کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید