مشکلات رایج کولر گازی بوش و نحوه رفع آنها را بدانید!

مشکلات رایج کولر گازی بوش و نحوه رفع آنها را بدانید!
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

کولر گازی‌ بوش به دلیل امکانات مختلف، مصرف بهینه انرژی و سهولت استفاده طرفداران زیادی دارد. با این حال، حتی بهترین لوازم خانگی نیز ممکن است هر از گاهی با مشکل مواجه شوند. اگر با کولر گازی بوش خود مشکل دارید، نگران نشوید. با برخی عیب‌یابی‌های اولیه، اغلب می‌توانید خودتان مشکل را تشخیص داده و برطرف کنید. قبل از تماس با تکنسین ابتدا موارد گفته شده در این مقاله را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برای عیب یابی کولرگازی بوش از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

1. کولرگازی روشن نمی شود

کولرگازی bosch روشن نمی شود

اگر سیستم تهویه مطبوع شما روشن نمی‌شود، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

  1. ابتدا ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید روی دما و حالت صحیح تنظیم شده است.
  2. اگر روی “خاموش” یا “فن” تنظیم شده باشد، اتاق را خنک نمی‌کند.
  3. مطمئن شوید که کلید قطع نشده و دستگاه برق دریافت می‌کند.
  4. اگر ترموستات و برق به خوبی کار می‌کنند، ممکن است مشکل از برد کنترل یا کمپرسور کولر گازی باشد.
  5. تشخیص این اجزا بدون ابزار مناسب می‌تواند دشوار باشد، بنابراین بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل کمک کند.

2. باد کولرگازی بوش گرم است

اگر کولر به جای هوای خنک هوای گرم می‌دهد، علت خنک نکردن کولرگازی بوش را با توجه به مراحل زیر پیدا کنید:

  1. اولین چیزی که باید بررسی کنید ترموستات است.
  2. اطمینان حاصل کنید که دما روی مقداری کمتر از دمای اتاق تنظیم شده است.
  3. اگر ترموستات درست تنظیم شده باشد، ممکن است مشکل از فیلتر هوا باشد. فیلتر هوای کثیف یا گرفتگی می‌تواند جریان هوا را مسدود کند و باعث شود کولر گازی هوای گرم تولید کند. فیلتر هوا را بردارید و در صورت لزوم آن را تمیز یا تعویض کنید.
  4. اگر فیلتر هوا مشکلی ندارد، ممکن است مشکل از کمبود یا تمام شدن گاز مبرد باشد. کم بودن گاز خنک کننده می‌تواند باعث دمیدن هوای گرم در تهویه مطبوع شود. این مسئله پیچیده‌تری است که تشخیص و رفع آن نیاز به یک متخصص دارد.

3. کولرگازی بوش نشتی آب دارد

اگر کولر گازی بوش نشت آب دارد، برای عیب یابی کولرگازی بوش بررسی موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

  1. اولین چیزی که باید بررسی کنید سیستم تخلیه یا زهکشی است. سیستم تخلیه، وظیفه حذف رطوبت اضافی از کولر گازی را بر عهده دارد. در صورت گرفتگی، آب می تواند به بیرون برگردد و از دستگاه نشت کند. برای رفع این مشکل، محل سیستم تخلیه را پیدا کنید و هرگونه گرفتگی یا زباله را بردارید. همچنین ممکن است لازم باشد سیستم تخلیه را با مخلوطی از سفید کننده و آب تمیز کنید تا هرگونه زباله یا گرد و خاک که ممکن است باعث گرفتگی شده باشد، پاک شود.
  2. اگر مشکل سیستم تخلیه نباشد، کندانسور کولر گازی ممکن است در حال یخ زدن باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، یخ می تواند روی دستگاه جمع شود و باعث نشت آب شود. برای رفع این مشکل کولر گازی را خاموش کنید و بگذارید یخ، آب شود. پس از ذوب شدن یخ، دستگاه را دوباره روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

4. کولر صداهای عجیبی می دهد

اگر کولر گازی صداهای عجیب و غریبی مانند تق تق یا وز وز تولید می‌کند، گزینه‌های زیر را چک کنید:

  1. اولین چیزی که باید بررسی کنید پره‌های فن است. با گذشت زمان، پره های فن ممکن است خم شده یا شل شوند و باعث ایجاد صداهای عجیب در دستگاه شود. برای رفع این مشکل کولر گازی را خاموش کرده و پره های فن را چک کنید. اگر خم یا شل هستند، آن‌ها را سفت کنید یا در صورت لزوم تعویض کنید.
  2. اگر مشکل پره‌های فن نباشد، ممکن است مشکل از کمپرسور یا موتور باشد. تشخیص این اجزا بدون ابزار مناسب می‌تواند دشوار باشد، بنابراین بهتر است با یک نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی بوش تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل کمک کند.

5. کولرگازی به طور موثر خنک نمی‌کند

اگر کولر گازی بوش به خوبی خنک نمی‌کند، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد.

  1. یکی فیلتر هوای کثیف یا گرفتگی آن است که می‌تواند جریان هوا را کاهش دهد و باعث شود دستگاه کارایی کمتری داشته باشد. فیلتر هوا را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز یا تعویض کنید.
  2. دلیل دیگر می‌تواند مسدود شدن دریچه‌های هوا یا کثیف بودن کویل اواپراتور باشد. دریچه‌های هوا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که توسط هر نوع زباله یا وسیله‌ای مسدود نشده باشد. اگر کویل اواپراتور کثیف باشد، می تواند کارایی دستگاه را کاهش دهد. ممکن است لازم باشد برای تمیز کردن کویل با یک تعمیرکار لوازم خانگی بوش تماس بگیرید.
  3. در نهایت، کم بودن گاز مبرد نیز می تواند باعث شود که کولر گازی به طور موثر خنک نشود. اگر در این مورد شک دارید، باید با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص داده و برطرف کند.

6. کولرگازی بوی بدی تولید می کند

کولرگازی بوی بدی تولید می کند

علت بوی بد کولرگازی بوش را با بررسی موارد زیر پیدا خواهید کرد:

  1. اولین چیزی که باید بررسی کنید فیلتر هوا است. یک فیلتر هوای کثیف یا گرفته، می تواند باعث شود دستگاه بوی بدی مثل کپک زدگی منتشر کند. در صورت لزوم فیلتر هوا را تمیز یا تعویض کنید.
  2. اگر فیلتر هوا مشکلی نداشته باشد، ممکن است چیزی مثل کپک داخل دستگاه رشد کرده باشد. این موضوع یک خطر برای سلامتی شما محسوب می‌شود و باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد.

7. کولر در حال یخ زدن است

اگر کولرگازی در حال یخ زدن است، برای عیب یابی کولرگازی بوش به ترتیب موارد زیر را برررسی کنید:

  1. اولین چیزی که باید بررسی کنید فیلتر هواست. فیلتر هوا اگر کثیف باشد یا گرفتگی داشته باشد، می تواند باعث شود که دستگاه با کارایی کمتری کار کند و یخ بزند. در صورت لزوم فیلتر هوا را تمیز کرده یا تعویض کنید.
  2. در صورتی که مشکل از فیلتر هوا نبود، ممکن است مشکل از کم بودن گاز مبرد یا ایراد ترموستات باشد. سطح پایین مبرد می تواند باعث یخ زدن دستگاه شود. از آن طرف ممکن است ترموستات نیز به درستی تنظیم نشود. برای تشخیص و رفع مشکل نیاز دارید از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.

8. چرخه‌ی عملکرد کولر گازی کوتاه است

اگر کولر گازی بوش چرخه کوتاهی دارد (مرتب روشن و خاموش می شود)، ممکن است ترموستات یا فیلتر هوا مشکل داشته باشند.

  1. بهتر است در قدم اول با بررسی این موارد یعنی تمیز بودن فیلتر هوا و تنظیمات درست ترموستات، مطمئن شوید از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.
  2. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است ایراد از اندازه یا محل قرارگیری یونیت باشد. یک یونیت کوچکتر ممکن است چرخه کوتاهی داشته باشد زیرا در تلاش برای خنک کردن اتاق است، البته محل قرارگیری یونیت نیز مهم است. مثلا یونیتی که زیر نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، ممکن است بیش از حد گرم شود و چرخه کوتاهی داشته باشد. برای ارزیابی اندازه و محل قرارگیری واحد، حتما از یک تعمیرکار کولر گازی با سابقه کمک بخواهید.

9. کولر گازی به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد

برای عیب یابی کولرگازی بوش اگر ریموت کنترل کولرگازی کار نمی‌کند:

  1. اولین چیزی که باید بررسی کنید باتری است. مطمئن شوید که باتری‌ها نو هستند و به درستی در جای خود قرار گرفته‌اند.
  2. اگر مشکل باتری نیست، ممکن است سیگنال ریموت کنترل یا گیرنده دستگاه دچار مشکل شده باشند. ریموت کنترل یا گیرنده دستگاه را مجددا تنظیم کنید و مطمئن شوید که هیچ مانعی بین این دو وجود ندارد.
  3. اگر مشکل ادامه داشت، به بررسی یک تکنسین نیاز خواهید داشت.

کلام پایانی

با وجود اینکه کولرگازی بوش، یکی از برندهای قابل اطمینان و باکیفیت است، اما مانند هر وسیله دیگری، هر از گاهی ممکن است با مشکل مواجه شود. اگر با مشکلی در دستگاه خود مواجه شدید، از این نکات برای کمک به تشخیص و رفع مشکل استفاده کنید. به یاد داشته باشد که در صورتی که خودتان نتوانستید مشکل را حل کنید، حتما از یک تعمیرکار با سابقه کمک بگیرید، زیرا کار کردن با لوازم برقی حساس مثل کولر گازی بوش، کار ساده‌ای نیست و ممکن است خطرات جانی به همراه داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید