4 علت روشن شدن آلارم یخچال فریزر بوش

4 علت روشن شدن آلارم یخچال فریزر بوش
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین مقاله به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران بوش و دیگر کاربران بپردازید.

نمایندگی تعمیر بوش با بیش از 10 سال سابقه در تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، خدمات تعمیر، سرویس و نصب تمامی مدل‌های لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با پر کردن فرم یا تماس با شماره موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمائید.

یخچال فریزرهای بوش مجهز به آلارم هستند. این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که خرابی یا اختلال در یخچال فریزر را شناسایی کنید. در صورتی که ایرادی در یخچال شناسایی شود، مثلا درب یخچال به درستی بسته نشده باشد، برق یخچال قطع شده باشد و … از طریق روشن شدن آلارم به شما اطلاع داده می‌شود که مشکل را برطرف کنید. در این مقاله به بررسی علت روشن شدن آلارم یخچال بوش و راهکارهای رفع مشکل پرداخته‌ایم.

علت روشن شدن آلارم یخچال بوش

علت روشن شدن آلارم یخچال بوش

علت بروز این مشکل می‌تواند موارد گوناگونی باشد که در صورت آشنایی با دلیل آن می‌توان اقدامات لازم را جهت رفع مشکل انجام داد. به خاطر داشته باشید که زنگ هشدار یخچال بوش فقط مربوط به باز بودن درب نیست. اگر یکی از محفظه‌ها یا یخچال فریزر بیش از حد گرم باشد، نیز صدا پخش می‌شود. جالب است که اگر محفظه ها سردتر از حد استاندارد باشند هم صدای بوق از یخچال به گوش می‌رسد.

به طور کلی، زنگ هشدار وجود دارد تا به شما در مورد مشکلات هشدار دهد، بنابراین اگر آلارم یخچال بوش روشن شده یا صدا می‌دهد، باید مشکل را برطرف کنید. برخی مواقع علت روشن شدن آلارم یخچال، خرابی سنسور یا برد کنترل است که در اینصورت باید برای عیب یابی دستگاه از نمایندگی تعمیرات بوش راهنمایی بگیرید.

در ادامه به صورت دقیق‌تر دلایل روشن شدن آلارم یخچال فریزر بوش را بررسی می‌کنیم:

درب یخچال یا فریزر بسته نیست

ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل این است که مطمئن شوید درب به درستی بسته شده است. از تمیز بودن لاستیک دور درب یخچال اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی کنید که چیزی مانع بسته شدن کامل درب یخچال نشده نباشد. حتی یک شکاف کوچک می‌تواند زنگ هشدار را به صدا در بیاورد.

لازم به ذکر است، بررسی و بستن کامل درب همیشه به رفع مشکل کمک نمی‌کند و ممکن است زمان‌ هایی وجود داشته باشد که تشخیص اینکه چه چیزی مانع بسته شدن کامل آن شده است دشوار باشد. گاهی اوقات، داشتن یخچال بیش از حد پر این کار را دشوار می‌کند. توصیه می‌شود یخچال را تمیز و مرتب نگه دارید.

دمای یخچال فریزر بوش به درستی تنظیم نشده است

گاهی ممکن است علت روشن شدن آلارم یخچال بوش، تنظیمات نادرست دما باشد. اگر دمای یخچال یا فریزر بوش خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، آلارم یخچال روشن می‌شود. مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گرم نیستند و ببینید آیا چیزی در یخچال یخ زده است یا خیر. در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

بالا بودن بیش از حد دما در فریزر یا یخچال یک مشکل جدی است و باید سریعا به آن رسیدگی شود. حتی ممکن است پس از چند دقیقه آلارم یخچال خاموش شود، اما می‌تواند خیلی سریع مواد غذایی را خراب کند.

قطعات داخلی یخچال معیوب شده است

قطعات داخلی یخچال معیوب شده است

معیوب شدن برخی از قطعات داخلی یخچال بوش نیز می‌تواند زنگ هشدار را فعال کند.

یکی از دلایل رایج روشن شدن آلارم یخچال بوش این است که سنسور درب از کار افتاده است. این سنسور تعیین می‌کند که آیا درب باز یا بسته است و اگر به درستی کار نمی‌کند، ممکن است سیگنال اشتباهی را به صفحه کنترل ارسال کند.

سنسور دیگری که ممکن است ایراد داشته باشد سنسور دما است. این یک قطعه دمای یخچال و فریزر را تعیین می‌کند و در صورت بالا یا پایین بودن دما هشدار می‌دهد. برخی مواقع نیز ممکن است برد کنترل خراب شده باشد. در صورت وجود مشکل در برد کنترل، ممکن است برخی از دکمه‌ها و چراغ‌ها نیز کار نکنند.

بررسی قطعات داخلی یخچال و اطمینان از سالم بودن آنها امری تخصصی است و باید توسط تعمیرکار یخچال بوش انجام شود.

لاستیک دور درب یخچال بوش کثیف است

اگر لاستیک دور درب یخچال و فریزر کثیف باشد و چیزی در آن گیر کرده باشد، ممکن است باعث شود درب به طور کامل بسته نشود. در اینصورت هوا از داخل دستگاه خارج شده و باعث می شود زنگ هشدار به طور مداوم صدا دهد. لاستیک دور درب را به دقت بررسی کنید. لاستیک دور باید به طور دوره ای با آب گرم و صابون پاک شود تا تمیز بماند.

در صورتی که لاستیک دور درب فرسوده یا پاره شده است باید آن را تعویض کنید.

خاموش کردن آلارم یخچال بوش

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که یخچال بوش را ریست کنید. این کار احتمالا هر گونه خطای کوچکی را که می‌تواند باعث شود زنگ به طور مداوم بوق بزند برطرف می‌کند. یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانید برای غیرفعال کردن زنگ هشدار یخچال بوش انجام دهید این است که:

با فشار دادن دکمه «خاموش/قفل زنگ هشدار» می‌توانید صدای زنگ هشدار درب یخچال بوش را قطع کنید. این دکمه را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا صدا قطع شود.

مهم است بدانید که خاموش کردن آلارم یخچال بوش مشکل اصلی را برطرف نمی‌کند. ممکن است همچنان یک پیغام خطا در کنترل پنل داشته باشید و مشکل پابرجا باشد. توصیه می‌شود حتما به صورت اصولی علت روشن شدن آلارم یخچال بوش را بررسی و ایراد دستگاه را برطرف کنید.

خاموش کردن آلارم یخچال بوش

جمع بندی

علت اصلی صدای بوق یخچال فریزر بوش درب‌ها هستند. در واقع، اگر درب دستگاه را برای مدت طولانی باز بگذارید، ممکن است زنگ هشدار به صدا درآید. ابتدا از بسته شدن کامل درب اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که مواد غذایی به درستی داخل یخچال چیده شده باشند و مانعی وجود نداشته باشد. همچنین بررسی کنید که لاستیک دور درب تمیز باشد.

گاهی علت روشن شدن آلارم یخچال بوش نشت آب یا وجود نقص فنی در قطعات است که می‌بایست رفع مشکل را به تکنسین متخصص بسپارید.

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید